4 بهمن 1394
شماره خبر: 157223

شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان البرز، منطقه برتر پژوهشي شد

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان البرز، منطقه برتر پژوهشي شد


شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان البرز در سال جاري موفق به كسب عنوان منطقه پژوهشي برتر در بين 37 منطقه شركت ملي پخش فرآورده هاي ايران شد.
امروزه نقش پژوهش و فعاليت هاي مرتبط با آن در حل و فصل مسائل و چالش هاي سازمان ها بويژه در حوزه صنعت بسيار پررنگ بوده و آشكار مي باشد. از اينرو با مجتبي دهقان نصيري دبير كميته پژوهشي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان البرز به گفتگو نشسته ايم كه در ادامه قسمت هايي از آن در قالب پرسش و پاسخ به سمع و نظر خوانندگان خواهد رسيد.
•ابتدا در خصوص كسب عنوان منطقه پژوهشي برتر توسط منطقه البرز توضيح فرمائيد؟
همه ساله در 25 آذر ماه بمناسبت روز پژوهش، از منطقه برتر درحوزه پژوهش توسط مدير عامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران تقدير به عمل مي آيد. چندين شاخص براي سنجش عملكرد سالانه كميته هاي پژوهشي مناطق وجود دارد از قبيل ميزان تعامل و همكاري سازنده با دانشگاه هاي استان، انعقاد قراردادهاي پژوهشي و پايان نامه هاي دانشجويي در راستاي حل مشكلات شركت ملي پخش، ترغيب پرسنل به شناسايي چالشهاي پژوهشي شركت و معرفي آن به دانشگاه ها تا بتوان يك منطقه پژوهشي قلمداد گردد.
•آيا در راستاي پيشبرد اهداف پژوهشي منطقه، دانشگاه هاي استان نيز همكاري داشته اند؟
در پي تعامل سازنده اين منطقه با دانشگاه هاي استان البرز و همسو نمودن آنها در جهت رفع چالشهاي پژوهشي شركت ملي پخش، اين منطقه اقدام به انعقاد تفاهم نامه با 7 دانشگاه استان نمود. كه اين امر منتج به تعريف يك طرح پژوهشي و شش پايان نامه دانشجويي در موضوعات مرتبط با شركت ملي پخش گرديد.
•در خصوص شناسايي چالش هاي پژوهشي در منطقه چه اقداماتي صورت گرفته است؟
همانطور كه مي دانيد ميزان اطلاع دانشگاه ها از حوزه فعاليتهاي عملياتي شركت تا حدودي پايين است و اين رسالت به عهده صنعت مي باشد كه با در اختيار گذاشتن خوراك هاي پژوهشي، دانشگاه ها را به انجام امور پژوهشي در شركت ترغيب كند. در اين راستا طي فراخواني از كليه پرسنل ايده هاي پژوهشي را جمع آوري كرديم و با استقبال گسترده پرسنل مواجه شده و 412 عنوان پژوهشي احصاء گرديد كه تا كنون 19 RFP تهيه و براي اصلاح و نهايي شدن توسط حوزه هاي تخصصي در حال تكميل و ارسال به دانشگاه ها مي باشد. همچنين مابقي ايده ها نيز در حال تهيه RFP مي باشند.
•آيا براي تداوم اين موفقيت برنامه مشخصي در منطقه وجود دارد؟
هميشه براي رسيدن به اهداف، مي بايست برنامه ريزي مدوني وجود داشته باشد. لذا در ابتداي هر سال اهداف و برنامه هاي پژوهشي تدوين مي گردد و كميته پژوهش منطقه با برگزاري جلسات مستمر تحقق اين اهداف را پيگيري مي نمايد. از مهمترين برنامه هاي كميته پژوهشي منطقه براي حفظ اين رتبه مي توان به: برگزاري جلسات منظم با حضور حداكثري اعضا، تعامل و ارتباط مؤثر با مراكز علمي بويژه دانشگاهها، پيگيري جدي اجراي مفاد قرارداد يا تفاهم نامه هاي پژوهشي، اقدام در راستاي توانمندسازي، افزايش اطلاعات و آگاهي كاركنان در اين حوزه و ايجاد انگيزه در آنان براي انجام فعاليت هاي پژوهشي اشاره كرد.
•سخن پاياني دبير كميته پژوهشي منطقه البرز چيست؟
در پايان از حمايت و همراهي مدير و مسؤلين منطقه و مشاركت كليه همكاران در فعاليت هاي پژوهشي و پيشبرد اهداف و برنامه هاي مورد نظر سپاسگزارم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود