21 بهمن 1394
شماره خبر: 158398

مقاومت برای فوتسال ایران یک فرصت است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

مقاومت برای فوتسال ایران یک فرصت است


تیم فوتسال مقاومت البرز در حالی دومین فصل حضورش در رقابت‌های لیگ برتر را پشت سر گذاشت که در مقایسه با سال اول به لحاظ آماری عملکرد بهتری داشت. مقاومت امسال با 29 امتیاز در جایگاه دهم لیگ برتر چهارده تیمی ایستاد اما سال گذشته در بازی آخر موفق شد سهمیه استان البرز را حفظ کند.
رضا فلاح زاده، سرمربی جوان تیم مقاومت که در دو سال اخیر با تعدادی بازیکنان جوان و کم تجریه هدایت مقاومت را بر عهده داشته است به آینده مقاومت امیدوار است و می‌گوید با حمایت‌های بیشتر پیشرفت ادامه خواهد داشت. فلاح زاده به تشریح وضعیت این تیم پرداخته است که باهم گفت وگوی وی را می‌خوانیم.
ارزیابی شما از دومین حضور مقاومت در لیگ برتر چگونه است ؟
به شخصه از عملکرد بازیکنان مقاومت راضی هستم. نسبت به فصل اولی که در این رقابتها حضور داشتیم بهتر کار کردیم . البته باید از مجموعه مقاومت نیز تشکر کنم که امکانات و شرایط بهتری در مقایسه با سال گذشته به وجود آوردند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که مقاومت یک تیم تازه کار و کم تجربه است و نیاز است سال‌ها در این سطح اول فوتسال کشور حضور داشته باشد تا بتواند در همه زمینه‌ها به استانداردهای لازم دست یابد.
تجربه سال اول چقدر در بهبود وضعیت مقاومت در فصل اخیر موثر بود؟
طبیعتا تجربه سال اول در کنار سخت و تلخ بودن بار آموزشی زیادی برای مجموعه مقاومت داشت. آشنایی با فضای رقابت ، کیفیت تیم‌ها و جو سالن‌ها کمک زیادی به ما برای سال دوم کرد و خوشحالم که این تجربه‌ها در مجموع عملکرد بهتری را رقم زد و به لحاظ آماری هم بهتر از گذشته کار کردیم.
مقاومت توان موفقیت در ابعاد وسیع‌تر دارد؟
اگر از من بپرسند می‌گویم این توان و ظرفیت وجود دارد. اما این امر به تنهایی امکان پذیر نیست و باید یک مجموعه بزرگ دست به دست هم بدهند تا در سال‌های پیش رو این اتفاق بزرگ رقم بخورد. مقاومت در مقایسه با دیگر تیم ها و باشگاه‌ها شرایط متفاوتی دارد و این تفاوت در موضوع هزینه‌ها قابل لمس است. مقاومت یک باشگاه نظامی است و نمی‌تواند مانند سایر باشگاه‌ها هزینه کند. برای همین تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت بازیکنان سرباز و اتکا به جوانان‌ها نیازهایش را مرتفع کند. در دو سال گذشته رویه تیم مقاومت استفاده از بازیکنان سرباز و جوان‌ها بوده که خوشبختانه با تلاش زیاد تا حدودی به خواسته‌هایش نیز رسید. به اعتقاد من مقاومت می‌تواند برای فوتسال ایران یک فرصت باشد و زمینه ظهور و بروز استعدادهای جدید را فراهم نماید.
قبل از شروع فصل بسیاری از بازیکنانتان رفتند و شرایط سختی برای مهیا نمودن تیم داشتید، این موضوع را قبول دارید؟
بله دقیقا صحبت‌های شما درست است. بسیاری از بازیکنان فصل اول را به دلیل خواسته های مالی و عدم توانایی باشگاه اط دست دادیم. البته این بازیکنان به دلیل اتمام خدمت مقدس سربازی به میل خودشان از مقاومت جدا شدند و نتوانستیم آنها را به ماندن راضی کنیم. البته با تلاش مدیران باشگاه که باید دوباره از آنان تشکر کنم چند بازیکن خوب به تیم اضافه شدند که این موضوع سبب شد جای خالی بازیکنانی که رفتند زیاد احساس نشود. در تست قبل از فصل نیز تعدادی بازیکن مستعد را جذب کردیم و در کل با توجه به توان مالی باشگاه آنچه می‌توانست انجام شود صورت گرفت.
از عملکرد فنی تیم در طول فصل جاری راضی بودید؟
تیم مقاومت با تیم جوانی راهی مسابقات شدکه رفته رفته و در طول زمان با تجربه شد و موفق شد در بسیاری از بازی‌ها عملکرد قابل قبولی از خود بر جای بگذارد. در بسیاری از بازی‌ها به اذعان تیم‌های حریف، مقاومت بازی درخشانی انجام داد و بعضا به دلیل کم تجربه بودن بازیکنان شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و نمی‌توانستیم نتایج مورد نظر را کسب کنبم. اما در ادامه به خصوص در چند بازی ابتدایی نیم فصل دوم شرایط تغییر کرد و موفق شدیم امتیازهای بسیار خوبی کسب کنیم و اگر تنها یک امتیاز دیگر می‌گرفتیم می‌توانستیم در جدول لیگ برتر تک رقمی شویم و رتبه‌ای بهتر از دهم به دست بیاوریم.
کار کردن در تیم‌های نظامی با توجه به آن که بعد از دو سال بسیاری از بازیکنان جدا می‌شوند چگونه است؟
طبیعتا بازیکنانی که جذب تیم های نظامی می‌شوند بعد از دو سال بازی خدمتشان تمام می‌شود و از تیم می‌روند و این موضوع خارج از توان باشگاه است. در این خصوص مسئولان مقاومت پیگیر طرحی هستند که در آن بازیکنان با دریافت رضایت‌نامه جذب تیم مقاومت شوند و قراردادهایی چند ساله با آنها بسته شود تا فرصت بیشتری برای استفاده از این بازیکنان وجود داشته باشد. فکر می‌کنم اگراین اتفاق رخ بدهد فرصت بیشتری برای بارور شدن استعدادها خواهیم داشت و باشگاه نیز سود بیشتری می‌برد.
برنامه شما برای فصل آینده لیگ برتر چیست ؟
من از زمانی که تیم مقاومت در لیگ‌های پایین‌تر حضور داشته در کنار این تیم بوده‌ام و به نوعی این باشگاه را خانه خودم می‌دانم. همه آنهایی که از نزدیک در جریان فعالیت باشگاه مقاومت هستند می‌دانند که من هیچ گاه برای این تیم و سربلندی آن کم نگذاشته‌ام و برای فصل بعد هم اولویت من این باشگاه است مگر آنکه اتفاق دیگری رخ دهد. هنوز برنامه‌ای به شکل رسمی از باشگاه اعلام نشده است .
برای فصل آینده نیز مشکل بازیکن خواهید داشت یا خیر؟
فکر می‌کنم نیمی از بازیکنان به دلیل تمام شدن خدمت مقدس سربازی از این بروند . البته مدیران باشگاه مقاومت چند بازیکن خوب را شناسایی کرده‌اند و آنها نیز ابراز تمایل کرده‌اند برای تیم مقاومت بازی کنند. در این جا باید از حمایت‌های سردار استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، مدیریت باشگاه مقاومت، معاونت تربیت بدنی سپاه استان و تمام کسانی که حامی باشگاه در این دو فصل بودند تشکر کنم و امیدوارم با پایان یافتن بی‌مهری مسئولان استان البرز و حمایت های بیشتر، مقاومت حضوری موفق‌تر در فصل جدید لیگ برتر فوتسال ایران داشته باشد.
سوالی که این روزها مطرح می‌شود این است که شما تمایلی برای استفاده از استعدادهای فوتسال استان ندارید، این موضوع را می‌پذیرید؟
استعدادهای بسیار زیادی در فوتسال البرز وجود دارد اما استفاده کردن از تمامی آنها با امکانات مقاومت هم خوانی ندارد. البته ین نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که به یک باره نمی‌شود یک بازیکنی را از رقابت‌های استانی و یا لیگ‌های رده‌های پایین‌تر وارد رقابت‌های لیگ برتر کرد. این بازیکنان باید پله پله مراحل رشد و ترقی را بپیمایند و در صورتی که توانایی‌های لازم را داشته باشند قطعا مورد توجه نیز قرار خواهند گرفت. خوشبختانه مدیران باشگاه مقاومت تیم‌های پایه را نیز راه‌اندازی کرده‌اند تا استعدادها جذب و مورد استفاده قرار بگیرند. در همین فصل دو بازیکن تیم امید در میانه‌های راه به تیم بزرگسالان دعوت شدند و در کنار ما حضور داشتند. باید این بپذیریم مقاومت برای حضور مستمر در فوتسال کشور نیازمن جوانان مستعد استان است و اگر توانمندی لازم وجود داشته باشد قطعا مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در این راه اعمال نظرهای شخصی نیز جایگاهی ندارد. مقاومت به جرات یکی از کم هزینه‌ترین تیم های لیگ برتر است و با حداقل‌ها به مصاف تیم های تا بن دندان مسلح می رود. با این وجود هیچ کاه گله ای نکردیم و آن چه درتوان داشتیم برای موفقیت این باشگاه گذاشته ایم.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود