5 اسفند 1394
شماره خبر: 159318

بسیاری از واحدهای صنعتی اشتهارد به طور کامل تعطیل هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

بسیاری از واحدهای صنعتی اشتهارد به طور کامل تعطیل هستند


کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصد بسیاری از واحدهای صنعتی اشتهارد به طور کامل تعطیل هستند، گفت: از مسئولان و نمایندگان گذشته سوال می‌کنم که در مورد این موضوع در مجلس شورای اسلامی چه اقدامی انجام داده‌اند.
حسین علیمردانی در سال 1344 در تهران به دنیا آمد و در سال 1364 با اخذ مدرک دیپلم و شرکت در کنکور و پذیرفته شدن در رشته پزشک عمومی وارد دانشگاه علوم پزشکی تبریز شد که طی این دوران با همراهی بسیج و تیم‌های امدادی به طور مرتب به مناطق جنگی برای کمک رسانی اعزام می‌شد. وی در سال 1369 پس از سپری کردن دوره پزشکی عمومی، دوره تخصصی چشم‌پزشکی را در تبریز آغاز و سپس به تهران آمد و از سال 1374 در بیمارستان‌های مختلف کرج فعالیت کرده و همچنین مدتی سرپرستی بیمارستان امام خمینی(ره) کرج را بر عهده داشت و سپس کلینیک تخصصی چشم پزشکی را در کرج در سال 1380 تاسیس کرد. تاسیس جمعیت هم‌اندیشان استان البرز از جمله فعالیت‎های اجتماعی و سیاسی وی است که از سال 90 با طراحی و هم فکری جمعی از کاندیداهای دوره نهم مجلس شورای اسلامی اقدام به این کار کرد. علیمردانی در سال 1392 داوطلب شرکت در انتخابات شورای کلانشهر کرج شد که رای لازم را برای ورود به این عرصه کسب نکرد. مهم‌ترین محورهای صحبت حسین علیمردانی، کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این گفت‌وگو از این قرار است:
زحماتی که برخی افراد در عرصه قانونگذاری متحمل شدند جای تقدیر و پاسداشت دارد، اما کافی نیست.
فعالیت همه‌گیر در مجلس شورای اسلامی دیده نمی‌شود.
مشکلات استان البرز ناشی از ناکارآمد بودن مسئولان آن است و قوانین باید به کمک مسئولان بیاید.
زمانی که البرز به استان تبدیل شد برخی از مسئولین گفتند شهریار به ما ارتباطی ندارد و به سبب اینکه دردسرهای زیادی دارد نباید در محدوده البرز قرار گیرد.
مسئولان امر در آن زمان البرز را همانند شیر بی یال و دم به استانی ضعیف تبدیل کردند تا بگویند ما این کار را انجام دادیم اما این مسئولانه کار کردن نیست.
نظارت در کل کشور و در تمام حوزه‌ها فشل است و نظارتی وجود ندارد.
از 290 نفر نماینده کنونی مجلس اکثریت آن‌ها در موضوعات استانی دغدغه دارند و تنها برای کسب رای تلاش می‌‌کنند.
برای جذب توریست می‌توانیم از ظرفیت‌هایی که در مناطق مختلف وجود دارد در چارچوبی که ارزش‌ها حفظ شود، استفاده کنیم.
برای حل مشکلات مختلف داخلی باید از اقتصاد مقاومتی کمک بگیریم.
موضوع فرار مالیاتی توسط مجریان با عدالت اجرا نمی‌شود.
مافیای زر و زور و تزویر را باید قدرتمند بدانیم، آن‌ها به سراغ من هم آمدند.
به نفع هیچکس کنار نمی‌روم، انصراف نمی‌دهم و با کسی هم ائتلاف نمی‌کنم.
آن‌چه می‌خوانید مشروح گفت‌وگوی تسنیم با حسین علیمردانی، کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
تسنیم: چه عاملی سبب شد تا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کنید؟
علیمردانی: انگیزه هرکس از انجام هرکاری، به دست آوردن نتیجه‌ای است و علت حضور من نیز در عرصه انتخابات به سال 90 بازمی‌گردد، چراکه در سال 90 فضای سیاسی به ‌گونه‌ای بود که بسیاری از توده‌های مردم توسط بدخواهان داخلی و خارجی نظام تشویق به عدم مشارکت می‌شدند. رفتارهایی در سال 88 اتفاق افتاد که اگر مشارکت قوی شکل می‌گرفت می‌توانست آنها را ناامید کند تا روند مورد نظر آن‌ها دنبال نشود. مخاطب بنده در کرج قشری از مردم هستند که در طول 20 سال گذشته با من برخورد داشته و من را به عنوان یک پزشک شناختند و به صورت خانوادگی نزد من می‌آیند و بسیاری از آنان افرادی بودند که به دلایل مختلف در انتخابات‌ها شرکت نمی‌کردند و حضور بنده در انتخابات می‌توانست برای آنان تلنگری باشد تا مشارکت در انتخابات داشته باشند. در زمان ورود به صحنه سیاسی، حیات سیاسی از خود ایجاد کردم و این به آن معنا نبود که با عدم کسب رای لازم ادامه آن قطع شود چراکه قطع آن یک فوت سیاسی را به دنبال دارد. ظرفیتی در آن زمان دیده شد و اقبالی که مردم نسبت به اینجانب با توجه به شرایط آن زمان داشتند، قابل توجه بود که آن ظرفیت را تا امروز حفظ کردم. در حال حاضر زحماتی که برخی افراد در عرصه قانونگذاری متحمل شدند جای تقدیر و پاسداشت دارد، اما به نظر بنده کافی نبود و این به آن سبب است که مشکلات مردم حل نشده و بخشی از آن باقی مانده است و مردم به وضع موجود قانع نیستند.
تسنیم: چه ظرفیت‌هایی را در خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی می‌بینید؟
علیمردانی: بنده حدود 50 سال سن دارم که نیمی از عمر خود را طبابت می‌کنم و از 25 سالگی که وارد دوره انترنی در رشته پزشکی شدم، به دنیای طبابت و برخورد با مردم و بیماران ورود پیدا کردم و در کنار این امر بعضا فعالیت‌های مدیریتی نیز انجام داده‌ام. کارآفرینی یکی از اقداماتی بود که انجام داده و تجربه اندکی در این زمینه دارم. بسیاری از قوانین ما ناکارآمد است و نیاز به بازنگری دارد، مجلس باید مانند علوم روز پویا باشد، علوم مختلفی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، با پژوهش و تحقیقات به روز می‌شوند و بر اساس نیازهای روز فعالیت می‎کنند. مجلس نیز به عنوان جایگاه قانونگذاری باید به‌روز شود چراکه قوانین کنونی ما متعلق به زمان و شرایط دیگری بوده و باید به طور مرتب بازنگری شود. حجم این قوانین به قدری سنگین است که اگر 290 نفر عضو مجلس، فعالانه در مدت زمان مربوط وقت بگذارند، باز هم نمی‌رسند. این در حالی است که فعالیت همه‌گیر در مجلس دیده نمی‌شود در همین راستا با توجه به روحیات و شناخت از خود، فکر کردم که می‌توانم در این زمینه مفید باشم و به همین سبب وارد عرصه انتخابات شدم. وظیفه من در این حد است و برای کسب چنین جایگاهی دلیل ندارد به هرکاری دست بزنم، افرادی که خواص محسوب می‌شوند و جایگاه‌هایی که وظیفه رصد انتخابات را برعهده دارند، در حال حاضر رسالت سنگینی به دوش می‌کشند و باید توجه کنند افرادی که در این عرصه شرکت می‌کنند، به درد این کار می‌خورند یا خیر. همچنین باید بستر لازم را آماده کنند در غیر این صورت دست و پا زدن کاندیداها که به هر قیمتی بخواهند جلو بروند، اقدامی ضد ارزش است و باید برنامه لازم در جایگاه مشخص توسط کاندیداها ارائه شود.
تسنیم: معضلات و آسیب‌های شهرستان‌های استان البرز را در چه حوزه‌هایی می‌بینید و برنامه‌های شما برای رفع این مشکلات چیست؟
علیمردانی: مشکلات حوزه استان ناشی از ناکارآمد بودن مسئولان آن است و قوانین باید به کمک مسئولان بیاید. این ناکارآمدی مسئولان دلیل بر ایراد و ضعف آن‌ها نیست بلکه ابزار مناسب نقش مهمی در کارآمدی افراد ایفا می‌کند و قانون، حوزه اختیارات و پاسخگویی در این حوزه مهمترین ابزار است. البته این موضوع تنها مربوط به استان البرز نیست بلکه در تمامی کشور چنین است. برای تقویت و کارآمدی مسئولان باید تلاش کنیم، اما متاسفانه شاهد این هستیم که زیر پای مسئولان را خالی می‌کنند با این دلیل که آن فرد، همراه نیست اقدامات زیادی علیه وی انجام می‌دهند و با این روند آن فرد ناکارآمدتر می‌شود. در حالی که باید ابزار در اختیار افراد قرار داده شود تا کارآیی آن‌ها بیشتر شود. متاسفانه بهترین ظرفیت‌ها به کار گرفته و به آن‌ها مسئولیت داده شده اما ابزار مناسب در اختیار آن‌ها قرار داده نمی‌شود و رفتار مناسبی نیز با آنان صورت نمی‌گیرد که این امر سبب سرد شدن مسئولان می‌شود و البته این موضوع نیز از مواردی است که دامن‌گیر سراسر کشور شده است. نمایندگان مجلس باید حوزه کشوری را ببینند، نمی‌توانیم در استان البرز فعالیت کنیم و در مورد مسائل شهریار که با استان عجین شده بی‌تفاوت باشیم. متاسفانه زمانی که البرز به استان تبدیل شد برخی از مسئولین گفتند شهریار به ما ارتباطی ندارد و به سبب اینکه دردسرهای زیادی دارد نباید در محدوده البرز قرار گیرد. مسئولان امر آگاهانه شهریار را از استان جدا کردند. این مسئولانه کار کردن نیست، چراکه در هر صورت تبعات شهریار به استان می‌آید و اگر در اختیار استان بود می‌شد بهتر مدیریت کرد، این نهایت سوء مدیریت و ضعف بانی این کار است.
تسنیم: یعنی در زمان استان شدن البرز به طور تعمدی سبب شدند که شهریار جزء استان البرز نشود؟
علیمردانی: بله، بنده به طور آشکارا اطلاع دارم از فردی که برای این کار توانمند بود و می‌توانست اقدام کند که نکرد. این فرد می‌توانست تا رباط کریم و جلوتر از گرمدره را در محدوده استان البرز قرار دهد تا بسیاری از کارخانه‌ها در البرز قرار گیرند و شیر بی یال و دم نباشد. اما متاسفانه چنین نگاهی در استان وجود نداشت و به همین دلیل استان ضعیفی شکل گرفت تنها به این سبب که بگویند ما این کار را انجام دادیم در حالی که این رزومه قابل قبولی نیست.
تسنیم: بر این اساس مهمترین و اصلی‌ترین برنامه شما اصلاح قوانین در مجلس است، سایر برنامه‌های شما در بدو ورود به مجلس چیست؟
علیمردانی: تنها اصلاح قوانین نیست، چراکه آن باید اتفاق بیفتد، اما تدوین قوانین جدید هم باید صورت گیرد چراکه با شرایط زمان نیازهای بشر تغییر می‌کند و تکنولوژی‌های جدید، قوانین جدید نیز می‌طلبد و تمامی این موارد به نظارت درست و دقیق نیز احتیاج دارد. بهترین قوانین بدون مجریان قوی هیچ تاثیری ندارد چراکه تدوین و تنظیم با نظارت و بازرسی 2 بال اصلی هستند که باید در کنار هم و متوازن باهم دیده شوند و در غیر این صورت به طور قطع پرنده‌ای ناقص است که نمی‌توان از آن انتظار پرواز داشت. اصلاح، بازنگری و تنظیم قوانین جدید ابزار کار است و متناسب با آن باید نظارت صورت گیرد که به نظر بنده، نظارت در کل کشور و در تمام حوزه‌ها فشل است و نظارتی وجود ندارد. برای ارائه برنامه بایستی ابتدا نگاه خود را مشخص و بر اساس آن برنامه ارائه دهیم، نگاه بنده این است که در مجلس به عنوان جایگاه قانونگذاری و نظارت باید 3 نگاه استانی، کشوری و جهانی وجود داشته باشد. نمایندگان مجلس نمی‌توانند نگاه جهانی نداشته باشند و اکنون این نگاه در مجلس نادیده گرفته شده است. از 290 نفر نماینده کنونی مجلس می‌بینیم که اکثریت آن‌ها در موضوعات استانی دغدغه دارند و تنها برای کسب رای تلاش می‌‌کنند. اصلی ترین برنامه بنده در مجلس شورای اسلامی، نگاه جهانی است چراکه این برنامه ها ممکلت را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اولویت نمایندگان مجلس باید جهانی باشد، سپس کشوری و در آخر به بخش استانی توجه شود. اگر چنین نگاهی وجود داشته باشد، حل کردن مشکلات استانی بسیار راحت و ساده است و مشکل خاصی وجود ندارد. این ارزیابی باید در مجلس وجود داشته باشد که ایران در جهان چه جایگاهی دارد و در مقابل دشمنان خارجی موضع ضعف دارد یا اقتدار؟ می‌توانیم مطالبات جهانی خود در حوزه‌های مختلف را محقق کنیم یا خیر و اگر اینگونه نبوده باید برنامه ریزی مناسب به این سمت داشته باشیم که برنامه‌های یکم تا ششم توسعه چگونگی این جایگاه را در منطقه مشخص کرده است. باید برنامه‎ای که انقلاب اسلامی با معماری حضرت امام(ره) ترسیم شده دنبال شود و بر این اساس برنامه بنده نیز به همین شکل ترسیم می‌شود.
تسنیم: برنامه‌ای که در استان دارید را تشریح کنید.
علیمردانی: در اولین قدم باید ارزیابی کنم برنامه‌هایی که تاکنون توسط مجلس وضع شده، خروجی مناسبی داشته است یا خیر و این امر نیاز به یک برنامه مطالعاتی دارد چراکه به طور قطع از امور زیادی در حال حاضر بی خبرم و باید وقت صرف کنم تا از آن‎ها مطلع شوم. برای این امر باید کارگروه‌های تخصصی را در حوزه‎های مختلف استان به کار بگیرم. باید توجه کنیم قوانینی که تاکنون وضع شده در جهت استان کارآیی داشته یا خیر؟ به عنوان مثال از مسئولان شنیده‎ام که بالغ بر 3 الی 4 هزار ساختمان در کرج به سبب ساخت و سازهای غیرمجاز باید تخریب شود و حکم تخریب برای آن صادر شده که در صورت اجرا یک شهر بر اساس قانون تخریب می شود. این در حالی است که دولت‌های گذشته در امر انبوه‎سازی، با صرف انرژی در مکان‎های مختلف به عنوان مسکن مهر تلاش کرده‌اند که البته از آن دفاع نمی‎کنم اما اتفاقی است که افتاده. به سبب سهل‌انگاری‌ها، عدم نظارت‎ها، عدم آگاهی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها این اتفاق رخ داده است و به گفته مسئولان آمار بسیار بالایی از حکم تخریب در استان وجود دارد که بخشی از آن اجرا شده است. بخشی از شهر به این وسیله تخریب می‌شود که باید توجه کنیم آیا به دنبال آن سازندگی نیز بوجود می‌آید؟ اگر فردی در زمینی با کاربری فضای سبز ساخت و ساز کرده است که در صورت تخریب نیز آن زمین به سبب استفاده از مصالح ساختمانی به طور قطع، مجددا به فضای سبز تبدیل نمی‌شود و به هدفی که قانونگذار که همان حفظ فضای سبز بوده، ختم نشده است. این نگاه خشک به قانون است و خروجی مناسبی به دنبال ندارد. با یک ذهن اولیه و مطالعه نشده می‌گویم که اگر به جای تخریب، معادل 10 برابر فضای سبزی که از بین برده شده، فردی موظف به ایجاد فضای سبز در مکان مشخصی باشد، به طور مسلم به نتیجه که افزایش سرانه فضای سبز است، نزدیکتر می‌شویم. جالب اینجاست که گاهی پس از پیگیری موضوع متوجه می‎شویم، تخریبی که صورت گرفته سیاسی بوده است در صورتی که باید عادلانه باشد. از دیگر مثال‌ها در این زمینه ظرفیت بستر رودخانه کرج و جاده چالوس است که در مورد آن صحبت‌های زیادی می‌شود اما بهره‌ای در این زمینه نمی‌بریم و تنها حرف است و عملگرایی وجود ندارد. در حالی که می‎توان این جاده را به برند خاورمیانه‌ای با توجه به اینکه مشابهی در منطقه مانند آن وجود ندارد، تبدیل کرد. می‎توانیم مانند کشورهای همسایه توریست جذب کنیم.
برای جذب توریست می‌توانیم از ظرفیت‌هایی که در مناطق مختلف وجود دارد در چارچوبی که ارزش‌ها حفظ شود، استفاده کنیم در حالی که هیچ‌ اقدامی انجام نمی‌شود و تنها شعار می‌دهیم و این به این سبب است که به منافع ملی توجه نمی‎کنیم.
تسنیم: مشکل اصلی مردم در کشور مشکلات اقتصادی است، برنامه شما به عنوان نماینده مجلس برای رفع این مشکلات به خصوص در حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده، باتوجه به ویژگی‌‌های خاص آن چیست؟
علیمردانی: اگر مشکلات اقتصادی مردم حل نشده، به این سبب است که مجریان به درستی به کار خود نپرداخته‌اند و چارچوب خاصی نداشته‌اند. نمایندگان مجلس باید بستر لازم را فراهم کنند تا مجریان کار را به درستی انجام دهند. مشکلات اقتصادی کشور باید با برنامه‌‌ و قوانینی که نمایندگان مجلس ارائه می‌دهند حل و فصل شود و بر همین اساس در مجلس کمیسیون‎های تخصصی برای این امر تشکیل می‎شود و پس از تصویب ادامه راه به مجریان واگذار می‌شود که اگر به درستی اجرا شود، به طور قطع مشکلات مردم رفع می‌شود. به عنوان مثال بخش کشاورزی و دامپروری در کشور از پرداخت مالیات به سبب حمایت نمایندگان مجلس معاف شدند و اکنون نیز اگر درخواست کنیم برای حمایت از بخش تولیدات داخلی، آنان نیز از پرداخت مالیات معاف شوند، اقدام خوبی است اما متاسفانه قوانین ما اینگونه نیست و اگر هم هست، مجریان آن را به درستی اجرا نمی‌کنند. اکنون یکی از مشکلات کشور در قبال محصولات جهانی، تولیدات داخلی است. قدرت کشورهایی نظیر امریکا و چین به تولید داخلی آنان است. قدرت هر کشور و شخصی به درون آن است و اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری تاکید شده است، به قدرت داخلی کشور می‌افزاید چراکه هرچه از درون توانمندتر باشیم، آسیب ناپذیر می‌شویم. امریکا در طی سنوات گذشته بزرگترین تولیدکننده جهانی بود و این به عنوان قدرت جهانی وی محسوب می‌شود، نه بمب اتم و قدرت نظامی آن. چین نیز با همین حربه کمر امریکا را به زمین زده و توانسته با تولید بالا از امریکا نیز پیشی بگیرد در این راستا ما نیز برای حل مشکلات مختلف داخلی باید از اقتصاد مقاومتی کمک بگیریم. مملکت باید با مالیات اداره شود و در این راستا اداره دارایی باید مالیاتی را وصول کند اما این پرداخت مالیات باید به حق باشد چراکه افرادی که باید مالیات واقعی را پرداخت کنند، این کار را انجام نداده و از آن فرار می‎کنند. جلوی این فرارهای مالیتی باید گرفته شود. موضوع فرار مالیاتی توسط مجریان با عدالت اجرا نمی‌شود و افراد ضعیف مالیات زیادی پرداخت می‌کنند و در عوض افراد توانمند از پرداخت آن فرار می‌کنند که این نشانه ناکارآمدی قوانین است و مجریان نتوانستند آن را به درستی محقق کنند و به همین سبب کارگاه‎هایی که می‌توانند به طور واقعی در امر اشتغال فعال باشند، تعطیل هستند. استان البرز به فضای سبز و کشاورزی آن مشهور است اما این درحالی است که این استان بستر آن را در گذشته داشته است و اکنون با این سیل جمعیت مهاجران، آن را به قطب صنعتی تبدیل کرده و ظرفیت صنعتی البرز به کشاورزی آن برتری دارد اما متاسفانه به این ظرفیت صنعتی ایجاد شده اهمیت چندانی داده نمی‌شود. در شهرستان اشتهارد که قطب صنعتی تهران گذشته محسوب می‌شود و اکنون در استان البرز جای گرفته است، تا جایی که مطلع هستم، درصد بسیاری از واحدهای صنعتی آن به طور کامل تعطیل هستند. از مسئولان و نمایندگان گذشته سوال می‌کنم که در مورد این موضوع در مجلس شورای اسلامی چه اقدامی انجام داده‌اند تا از این معظل رهایی یابیم؟
تسنیم: مافیای زر و زور و تزویر استان البرز به سراغ شما نیامده‌اند؟
علیمردانی: چرا نیامده‌اند؟ مگر می‌شود که نیامده باشند؟ مافیای زر و زور و تزویر را باید قدرتمند بدانیم و براساس تعلیمات دینی و اعتقادی نباید دشمن را کوچک بشماریم که این دشمن شیطان است و بسیار قوی و مکار بوده و با ترفندهای مختلف به انسان نزدیک می‌شود و در مقابل زر و زور و تزویر که حاصل عمل شیطان است، تنها توکل بر خدا می‌تواند به ما کمک کند و اگر در جایی از آن سستی و ضعف ایجاد شود، جای شکست است.
تسنیم: از شما نخواسته‌اند که کنار بکشید و حضور نداشته باشید؟
علیمردانی: جرات چنین کاری را نداشتند، چراکه تاکنون استقلال رأیی از خود نشان داده‌ام که کسی جرات چنین کاری را به خود نداده و می‌دانسته در صورت این کار با چه عکس‌العملی از من مواجه می‌شود.
تسنیم: دیدگاه شما نسبت به فتنه 88 چیست؟
علیمردانی: فتنه 88 فتنه‌ای بود که می‌خواست نسخه انقلاب را بپیچد و شکی نیست که فتنه بوده و هست. حضرت امام(ره) این فتنه را پیش‌بینی کرده بود و فرموده بودند که برای 30 و 40 سال آینده شما نقشه می‌ریزند و این بخشی از همان نقشه بود. نسخه این فتنه در سال 78 ریخته شد و نخستین ظهور آن در سال 78 و در کوی دانشگاه بود. البته ابعاد آن فتنه با فتنه 88 متفاوت بود. همچنان آن فتنه را در ابعاد جدیدتر و بزرگتری دنبال می‌کنند و افرادی از این موضوع خوشحال می‌شوند که نمی‌خواهند انقلاب اسلامی پابرجا اشد.
تسنیم: دیدگاه شما در مورد عملکرد مدیران اجرایی استان البرز چیست؟
علیمردانی: با مدیران اجرایی استان تاکنون تعامل کاری نداشته‌ام که بتوانم عملکرد آنان را نقد کنم و در حال حاضر چنین کاری انجام نمی‌دهم چراکه قطعا نقد درستی نیست. بنده به عنوان یک پزشک در سطح شهر فعال هستم و در حوزه تخصصی خود مطلع هستم. در صورت موفقیت در انتخابات با کلیه مدیران اجرایی استان تعامل برادرانه خواهم داشت و در مورد اقداماتی که انجام می‌دهند گزارش می‌خواهم تا در حوزه برنامه‌های آنان اطلاعات لازم را کسب کنم. در صورتی که ایرادی مشاهده کنم با تذکر و مساعدت برای موفقیت آنان تلاش و مساعدت می‌کنم و در این راستا به دیدگاه سیاسی آنان نیز توجه نمی‌کنم چراکه انجام مسئولیت برای من ملاک است. همچنین اگر کم‌کاری از سوی آنان ببینم به طور قطع برخورد بر اساس آموزه‌های دینی انجام می‌دهم.
تسنیم: عملکرد 2 نماینده گذشته حوزه کرج را چگونه بررسی می‌کنید؟
علیمردانی: برای بررسی این امر نیاز به آمارهایی دارم که در حال حاضر به آنان دسترسی ندارم. برای بررسی باید نمایندگان کرج در 9 دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در این حوزه مجلس را مورد ارزیابی قرار دهم نه اینکه در استان چه اقداماتی انجام داده‌اند. اولویت نخست حضور موثر آنان در وضع و اصلاح قوانین و نیز شرکت در کمیسیون‌های تخصصی است و برای این 9 دوره امتیازدهی می‌کنم و بر اساس عملکرد، رتبه‌بندی میان این دوره‌ها را انجام می‌دهم.
تسنیم: امکان اینکه به نفع کسی از صحنه انتخابات کنار بروید یا باکسی ائتلاف انجام دهید وجود دارد؟
علیمردانی: خیر، بنده با هیچکس ائتلافی انجام نمی‌دهم، به نفع هیچکس کنار نمی‌روم و انصراف هم نمی‌دهم. البته برخی گروه ها ممکن است از بنده و دیگری حمایت کنند اما این موضوع هیچ ارتباطی با ائتلاف ندارد.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود