5 اسفند 1394
شماره خبر: 159308

برخورد دولت با اقتصاد مقاومتی شعارگونه است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

برخورد دولت با اقتصاد مقاومتی شعارگونه است


کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برخورد دولت با اقتصاد مقاومتی در قالب یک شعار است و تا کنون عملیاتی نشده،گفت: استان البرز قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود، اما با بی‌توجهی از سوی مسئولان روبه‌رو شده است.
طاهره پورشمسیان در نشست هم‌اندیشی اصول‌گرایان استان البرز بر این امر تاکید داشت که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کرج در بخش نظارت بر دستگاه‌های اجرایی خوب عمل نکرده‌اند. وی ارزیابی عملکرد وضعیت دستگاه‌های اجرایی را بسیار حائز اهمیت برشمرد و بر این نکته نیز تاکید داشت که این امر حیاتی در استان البرز عملیاتی نشده است. وی شعار انتخاباتی خود را ولایت مداری، کارآمدی و خدمت‌گذاری عنوان کرد و بر این باور است که خدمت‌گذاری به مردم مهم‌ترین اصلی است که متاسفانه تا کنون نسبت به آن بی‌توجه بوده‌ایم. آنچه می‌خوانید مشروح گفت‌وگوی تسنیم با طاهره پورشمسیان کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج است
تسنیم: در راستای معیشت مردم چه برنامه‌ و اقداماتی در دستور کار دارید؟
پورشمسیان: بنده با نیت قربت‌ الی‌الله وارد این عرصه شدم و نگاهم خدمت به مردم است. علی رغم اینکه در تعاملات بین‌المللی قدر هستیم اما در داخل کشور ضعف‌هایی وجود دارد از این رو توجه به مردم از اهمیت خاصی برخوردار است. از دید ولایت و ولایت‌پذیری بحث خدمت‌گذاری به مردم مهم‌ترین اصلی است که متاسفانه تا کنون نسبت به آن بی توجه بوده‌ایم، در جلسات گوناگونی که با اقشار مختلف مردمی داشتم، نارضایتی اقشار مختلف کاملا مشهود است اما در عین حال حضور پررنگ مردم در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن نشان داد مردم کشور جمهوری اسلامی ایران، نظام، انقلاب، امام و ولایت را دوست دارند و تنها با یک نگاه و وحدت ملی وارد این عرصه شدند از این رو بی‌انصافی محض است که از ملت تنها زمانی که مورد نیاز ما هستند سخن به میان آورده شود به طور قطع مردم بایدهمواره مورد توجه قرار گیرند. نگاه بنده تنها خدمت به مردم است باید از حرف زدن و شعار دادن به مردم کناره‌گیری کنیم و در جامعه مسائل را ببینیم. در طول 4 ماه در تمام مناطق و شهرهای اقماری ورود کردم و مسائل و مشکلات مردم را مورد بررسی قرار دادم، قانون وظایفی را بر دوش نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظیر نظارت بر حسن اجرای قانون محول کرده که اجرای این مهم در استان البرز بسیار ضعیف است.
با توجه به اینکه البرز از ظرفیت و توانایی بالایی برخوردار است اما مردم در شرایط خوبی زندگی نمی‌کنند، در بحث فساد، مواد مخدر، معیشت و همه موضوعات به نوعی مردم این استان دارای مشکلات عدیده‌ای هستند که رفع آن به یک همیت، جذب ملی و استانی نیاز دارد. امید است با تکیه بر اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و اقتصادی پویا در راستای تامین معیشت مردم گام برداشت، یکی از مهم‌ترین وظایف نمایندگان در سطح کلان ارائه طرح‌های خوب است.
تسنیم: یکی از شعارهای شورای ائتلاف اصول‌گرایان بحث معیشت است، در حال حاضر یک رکود اقتصادی در کشور وجود دارد، عملکرد دولت در این باره علی رغم اینکه بنا بود این مشکلات ظرف مدت زمان 100 روز برطرف شود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پورشمسیان: به نظر بنده دولت راه را به بیراهه رفته است، چرا که نگاه دولت تنها به تحریم است و بر این باور است که با لغو تحریم‌ها رونق اقتصادی در کشور حاصل می‌شود در حالی که مقام معظم رهبری بارها بر این امر تاکید داشتند که تنها با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان مشکلات معیشتی را برطرف کرد. باید مسیر را تغییر داد و از ظرفیت‌های استان استفاده کرد، طبق بررسی صورت گرفته از وضعیت شهرک‌های صنعتی البرز به این آمار رسیدیم که تنها 20 درصد این واحدهای تولیدی فعال و 80 درصد آن غیرفعال است که در صورت فعال‌سازی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال و بکارگیری ظرفیت‌های موجود به طور قطع نرخ بیکاری و در اصل دغدغه معیشتی مردم برطرف می‌شود. استان البرز قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود، علی رغم اینکه این بخش نیازمند ساماندهی است اما تنها بی‌توجهی از سوی مسئولان شامل این حوزه شده است و در عوضِ تخصیص اعتبار و بودجه به این بخش متاسفانه بودجه کشور در حوزه خدمات و واسطه‌گری صرف شده و نسبت به بخش تولید بی‌توجه هستیم به همین سبب باید این دسته از مشکلات با برنامه‌ریزی دقیقی برطرف شود. در راستای تحقق این امر ارزیابی عملکرد وضعیت دستگاه‌های اجرایی بسیار حائز اهمیت است، قانون صراحتا نظارت بر اجرای قانون را عنوان کرده به همین سبب به مردم قول دادم تا از این منظر از توان 100 درصدی خود بهره گرفته و در راستای احقاق حقوق مردم قدم بردارم.
تسنیم: در رابطه با بحث اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری دولت ضعیف و کاملا شعاری عمل کرده است، دیدگاه شما در رابطه با اقتصاد مقاومتی چیست؟
پورشمسیان: به طور قطع اگر منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی دنبال و اجرایی می‌شد وضعیت جامعه در حال حاضر اینگونه نبود، باید به این نکته نیز اذعان داشت که تا کنون اقدامی در این باره در سطح جامعه انجام نشده است، بعد از گذشت 2 سال دولت تنها بسته خود را ارائه کرده است. مهم‌ترین راهبرد برای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به بخش صنعت و کشاورزی است، باید این بخش‌ها فعال شود، متاسفانه فرهنگ سازی این حوزه در جامعه مغفول مانده است از این رو اقتصاد مقاومتی باید در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود که در این راستا زنان در خانواد‌ه‌ها برای پیاده سازی الگوی اقتصاد مقاومتی نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا می‌کنند. متاسفانه اقتصاد مقاومتی در قالب یک شعار است و تا کنون عملیاتی نشده، امیدواریم نمایندگان این دغدغه را داشته باشند و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی فعال شوند. در جامعه نخبگان و فرهیختگانی هستند که با دولت هیچ تعاملی ندارند امید است از این ظرفیت که در استان البرز حضور و فعالیت چشمگیری دارند استفاده شود، متاسفانه بحث اقتصاد مقاومتی در البرز کنار گذاشته شده و در جامعه کنونی تحریم و نقش آن در وضعیت اقتصادی مردم بیش از اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است از این رو باید با روشنگری و ورود جدی به این بخش اقدامات خوبی انجام داد و از ظرفیت مردمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره‌ گرفت.
تسنیم: لیستی متشکل از نامزدهای انتخابی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان توسط شبکه BBC اعلام و از آن‌ها حمایت صورت گرفته است؟ دیدگاه شما چیست؟
پورشمسیان:کاملا مشخص است این رسانه‌ها سمت و سویی را هدایت می‌کنند که نگاه مردم را تغییر دهند، مردم آگاه‌تر از آنچه به نظر می‌رسد، هستند. ملت ایران در زمان‌های مختلف همواره نشان دادند امام، انقلاب و ولایت را دوست دارند و قطعا تحت تاثیر این شبکه‌ها قرار نمی‌گیرند و این دسته از اقدامات از سوی شبکه‌های غربی همیشه برعکس نتیجه داده است. به نظر بنده اگر خودمان به عنوان کاندیدا برای مطالبات مردم و نظام در عرصه حضور پیدا کرده و روشنگری کنیم به طور قطع این رسانه‌ها کار به جایی نخواهند برد چرا که مردم در بازه‌های زمانی مختلف و در بزنگاه‌ها همواره پشت نظام بودند و حمایت خود را از انقلاب اعلام کرده‌اند.






منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود