18 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162472

ساختمان همیاری شهرداری های البرز با اعتبار 40 میلیارد ریالی افتتاح می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

ساختمان همیاری شهرداری های البرز با اعتبار 40 میلیارد ریالی افتتاح می شود


سازمان همیاری شهرداریهای استان البرز در مورخ 26/11/1391 به صورت بخش عمومی غیردولتی تاسیس و با توجه به وظایف اساسی شهرداریها در تامین نیازمندیهای شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی،با هدف کمک به تامین خودکفایی شهرداریهای عضو از طریق تجمیع امکانات و..
رعنا فریدخبر نگار پیام سپیدار :سرمایه های کوچک پراکنده آنها و اهتمام در کاهش اتکای اعضاء به عوارض جهت اداره امور شهر و شهرداری و افزایش توان مالی شهرداریهای عضو از طریق ایجاد درآمدهای ناشی از تولید،فعالیت های اقتصادی خدماتی بر طبق اصول بازرگانی و با شخصیت حقوقی مستقل تاسیس و برابر مفاد اساسنامه اداره می گردد و می تواند به کلیه عملیات و معادلات مالی و تجاری و بازرگانی اعم از واردات و صادرات و قبول نمایندگی شرکت ها و موسسات تولیدی و خدماتی داخلی و خارجی و قبول پیمانکاری اعم از آنکه بطور مستقیم و غیرمستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات اساسنامه مربوط باشد راساً به نمایندگی از طرف شهرداریهای عضو مبادرت نماید. سازمان همیاری شهرداریهای استان البرز با حدود عملیات محدوده های شهرهای تابعه و حومه در سطح استان و با تصویب شورای سازمان خارج استان با اولویت خدمات دهی به شهرداریهای عضو و سایر شهرداریها و سازمانهای وابسته فعالیت می نماید از این رو بعد از روی کارآمدن مدیریت جدید در آذرماه سال 93 با مدیرعاملی مصطفی باقرنژاد تحولاتی چشمگیر در سازمان و همچنین سطح استان البرز رخ داده است و سازمان توانسته به وسیله مدیریت جدید و پرسنل و کارکنان خود تعامل مثبتی با سایر ادارات و ارگان های مختلف ایجاد کند . در این راستا برای آشنایی با اقدامات وفعالیت های صورت گرفته سازمان در سطح استان البرز مصاحبه ای با مصطفی باقرنژاد مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری البرز انجام داده ایم که به سمع و نظر شما می رسانیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های البرز با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیان داشت: باید تمام برنامه‌های ما در راستای توسعه اقتصاد کشور و بلاخص استان البرز و پیش رفتن به سمت تحولات اقتصادی باشد. مصطفی باقرنژاد افزود: در سالجاري از هيچ تلاشي با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در حوزه اقدام و عمل براي بخش اقتصاد داخل نبايد دريغ كرد. وی ادامه داد: طی چند سال گذشته هرچقدر توسط مقامات اجرایی بر اقدام زیربنایی در اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید شده، کفایت می‌کند و امسال باید این موضوع به مرحله عمل برسد.
مصطفی باقرنژاد در خصوص عملكرد دوران 14 ماهه خود در سازمان همياري گفت: در ابتدای شروع فعالیتمان در سازمان، چشم اندار 2 ساله را برای برنامه های اجرایی و پیش رو تدوین کردیم. وی افزود: طبق آمار موجود در سه سال ابتدایی تأسیس سازمان مجموعه قراردادهای سازمان عددی نزدیک به 14 میلیارد تومان را نشان می داد این در حالی است که با سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی و همدلی و عزم جدی پرسنل سازمان توانستیم پس از شروع فعالیتمان در سازمان( آذر ماه 93) تا به امروز با رشد چشم گیر و غیرقابل باوری مواجه و این میزان را به مبلغ 140 میلیارد تومان ارتقا دهیم.
اولین مدیرعامل کل سازمان همیاری شهرداری های کشور در ادامه اظهار کرد: امسال اقدامات موثر و خوبی در سازمان رخ داده است و توانسته ایم با توجه به منویات مقام معظم رهبری در امر اقتصاد مقاومتی عملکرد رو به رشدی داشته باشیم. سازمان همیاری شهرداری های البرز در ابتدای سال 95 توانسته است با خریداری و تجهیز ساختمان 5 طبقه ای با هزیه ای بالغ بر 4 میلیارد تومان این سازمان را از حالت استیجاری خارج کند. وی با بیان اینکه بخشی از هزینه ساختمان در قالب تهاتر و بخشی به صورت پیش پرداخت بوده است گفت: تنها با درنظر گرفتن این مبلغ سهام شهرداری های 16 گانه استان به عنوان سهامداران اصلی سازمان همیاری شهرداری های البرز به 10 برابر افزایش یافت که امید می رود این ساختمان در خرداد ماه مورد بهره برداری قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های البرز در خصوص برگشت بیمارستان امام خمینی(ره) پس از 4 سال به استان البرز گفت: پس از گذشت 4 سال از اسقرار سازمان همیاری شهرداری ها در استان البرز، بیمارستان امام خمینی(ره) کماکان زیر نظر سازمان همیاری شهرداری های تهران فعالیت می کرد از این رو با پیگیری های متعدد و جلسات مختلف و همچنین تلاش مسوولین استانی این بیمارستان فوق تخصصی به استان البرز برگشت و امید می رود در سال های آتی شاهد پیشرفت تکنولوژی و درمانی در این بیمارستان باشیم.
وی در پایان در خصوص شرکت نمایشگاه های بین المللی البرز گفت: این شرکت متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز، شهرداری کرج، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی البرز، اتاق تعاون، اتاق اصناف، خانه صنعت معدن تجارت و سازمان همیاری شهرداری های البرز با ریاست مصطفی باقرنژاد تشکیل و در جهت برپایی نمایشگا های بین المللی در استان البرز فعالیت می کند. وی افزود: با توجه به صنعتی بودن استان البرز برپایی چنین نمایشگاه های لازم و ضروری بود که امیدواریم با برپایی این چنین نمایشگاه های استان البرز را بیش از این در سطح کشور و همچنین در سطح بین الملل مطرح کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود