22 خرداد 1395
شماره خبر: 164347

گره مالی متقاضیان تاکسی های جدید درالبرز گشوده شد

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

گره مالی متقاضیان تاکسی های جدید درالبرز گشوده شد


مدیر صندوق کارآفرینی امید استان البرز(مهرامام رضا(ع) از رفع موانع مالی برای واگذاری تاکسی های جدید به متقاضیان در این استان خبرداد.
پرویز ایلدرمی اظهار داشت: با توجه به مشکل آلودگی هوا و ضرورت استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی مناسب در استان البرز، این صندوق به صورت ویژه اعتبار لازم برای جایگزینی تاکسی های فرسوده اختصاص داده است. وی ادامه داد: براین اساس با موافقت مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور 93 میلیارد ریال اعتبار علاوه بر اعتبار سال 95 به استان البرز اختصاص یافته که گره مالی متقاضیان تاکسی های جدید استان گشوده شد. ایلدرمی با اشاره تفاهم نامه منعقد شده پنج ساله بین شرکت حمل ونقل تاکسیرانی کرج و حومه و صندوق کارآفرینی امید استان البرز در سال 94 گفت: قرار شد 400 میلیارد ریال وام با بهره 4 درصد برای خرید و جایگزینی تاکسی های فرسوده از سوی این صندوق پرداخت شود. وی ادامه داد: براساس این قرار داد به 2 هزار متقاضی تاکسی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان البرز گفت: به هریک از متقاضیان تاکسی مبلغ 240 میلیون ریال وام تعلق می گیرد. وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه به 250 نفر وام خرید تاکسی و یکهزارو 750 نفر وام نوسازی تاکسی پرداخت می شود. ایلدرمی افزود: با نوسازی تاکسی ها بخشی از مشکل آلودگی هوای استان پرجمعیت البرز کاسته خواهد شد. وی ادامه داد:در سال 94 به رغم پیگیری های مجدانه صندوق به منظور پرداخت تسهیلات به این قشر زحمت کش که اعتقاد داریم سفیران امنیت، فرهنگ و اجتماعی در جامعه می باشند، 181 فقره وام به ارزش 43 میلیارد ریال پرداخت شد که متاسفانه به علت واریز نشدن وجه نوسازی خودرو از طرف مراکز اسقاط ، مبلغ 80 میلیارد ریال منابع به مرکز عودت داده شد. ایلدرمی گفت: با اینکه مقرر بود درهرسال تعداد 350 دستگاه تاکسی واگذار شود اما امسال با دستور ویژه دکتر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور برای کمک به متقاضیان تاکسی طی کمتر از 40 روز بالغ بر 130 فقره تسهیلات به ارزش 31 میلیارد ریال در البرز پرداخت شد. وی ادامه داد: همچنین با مساعدت مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور برای تسریع و تسهیل در امر پرداخت تسهیلات مبلغ 93 میلیارد ریال علاوه مبلغ مصوب سال 95 در اختیار استان البرز قرار گرفته تا مشکل مالی متقاضیان برطرف شود. اوایل هفته گذشته تعدادی از متقاضیان تاکسی در تماس تلفنی با ایرنا نسبت به آنچه تاخیر در پرداخت تسهیلات برای خرید یا جایگزینی تاکسی های فرسوده نامیدند، انتقاد کردند. ایرنا بلافاصله این موضوع را به مسئولان سازمان تاکسیرانی کرج و صندوق کارآفرینی امید استان البرز منعکس کرد که باپیگیری مدیر صندوق کارآفرینی امید البرز و موافقت مدیرعامل این صندوق در کشور اعتبار ویژه به این استان اختصاص یافت. استان البرز دارای حدود 20 هزار دستگاه تاکسی است که حدود 12 هزار دستگاه آنها در کلانشهر کرج فعالیت می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود