10 اردیبهشت 1392
شماره خبر: 24407

هاشمی رأی برنده ای در میان مردم ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

هاشمی رأی برنده ای در میان مردم ندارد


سپیدارآنلاین: کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسیر انقلاب امکان بازگشت به قبل از سال 84 را ندارد گفت: حتماً اقبال مردمی نیز به این نوع نگاه وجود نخواهد داشت و برداشت من این است که هر کسی امکان دارد در انتخابات 92 رأی بیاورد جز هاشمی رفسنجانی.
کامران باقر لنکرانی شامگاه یکشنبه در نشست پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد کرج با واکاوی انتخابات سال 88 و وقایع آن دوره گفت: انتخابات سال 88 و شرایط آن دوره در دو مقطع قابل بررسی است؛ نخست آنکه تا روز انتخابات فضای نشاط آفرینی را از مردم در پای صندوق ها شاهد بودیم و همه کاندیداها هم در مصاحبه هایشان می گفتند متعهد به ولایت فقیه و قانون اساسی هستیم. وی افزود: اما وقایعی بعد و حین انتخابات شکل گرفت که زمینه های آن در مناظره ها ایجاد شده بود، نامه بدون سلام و السلامی که نوشته شد و... ضعف هایی بود همگی بعد از انتخابات با کلیدی که بعد معلوم شد کاملاً طراحی شده است درکنار یکدیگر ، آثار سوء را برای انتخابات آن سال داشت. لنکرانی یادآور شد: آن سال رهبر معظم انقلاب در نخستین نماز جمعه بعد از انتخابات با روشنگری های خود قائله را خاتمه دادند و پرونده سردمداران این فتنه در صحنه اجتماعی بسته شد. وی ادامه داد: البته در کنار این موضوعات؛ آسیب هایی نیز باقی ماند؛ در این بین هرچند برخی میدان دار صحنه ها نبودند؛ اما پشتیبان بودند و مسیری را رقم زدند که با حمایت آنها به مجموعه امتداد و امکان بقا می داد.
هر کاندیدایی می‌تواند رأی بیاورد غیر از هاشمی رفسنجانی
لنکرانی در بخش دیگر بسط جریان فتنه 88 با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: جناب آقای هاشمی رفسنجانی اگر به آن نقشی که مقام معظم رهبری به عنوان مشاور و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ایشان نهاده اند پایبند باشند؛ حتماً در آینده کشور می توانند آثار مفیدی داشته باشند. وی افزود: مشکل زمانی پیش می آید که گمان شود کشور جوان و بالنده ای مثل ما با رئیس جمهور 79 ساله می تواند بالندگی و توسعه پیدا کند و اشکال زمانی ایجاد می شود که گمان رود با همان شیوه های مدیریتی سابق می توان پاسخگوی نیازهای امروز بود. لنکرانی ادامه داد: مشکل زمانی به وجود می آید که ایشان و اطرافیانشان گمان کنند مسیر انقلاب امکان بازگشت به قبل از سال 84 را دارد؛ به این دلیل فکر می کنم اگر جناب هاشمی رفسنجانی با عقلانیت با این موضوع برخورد کنند مثل سران فتنه سال 88 برای حضور در صحنه اقدام نمی کنند؛ اما اگر با عصبیت و مخالفت با پیروز به ظاهر در انتخابات سال 88 حاضر شوند و فکر کنند می توانند اوضاع کشور را به قبل از سال 84 برگردانند؛ حتماً اقبال مردمی به این نوع نگاه وجود نخواهد داشت و برداشت من این است که هر کسی امکان دارد در انتخابات 92 رأی بیاورد جز هاشمی رفسنجانی.
بیماری اقتصادی کشور ما مضمن است
کامران باقر لنکرانی عنوان کرد: در زمینه مسائل اقتصادی شاهد ساده انگاری هستیم؛ واقعیت این است که ما با چالش های عمده ای روبرو هستیم. اتفاقاتی نظیر تحریم ها، سوء تدبیر در مسائل اقتصادی، رقابت در تصمیم گیری های اقتصادی، ناهماهنگی قوا و... به چالش های اقتصادی ما دامن زده است. وی افزود: بیماری مضمن اقتصادی کشور را عده ای صرفاً در وقایع دو سال گذشته کشور تحلیل می کنند و راه حل هایشان هم به همین دو سال محدود می شود، درحالی که بیماری اقتصاد ما مضمن است. عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: در طبابت هم اگربیماری را معاینه کنیم و به ریشه بیماری او پی نبریم و تنها به درمان علامتی بپردازیم آن بیماری مزمن ریشه می دواند و ما را از پای در می آورد. کار صحیح این است که ضمن آنکه درمان را انجام می دهیم به ریشه های بیماری هم توجه کنیم. لنکرانی گفت: ریشه های بیماری اقتصاد کشور ما به چند چیز مهم برمی گردد؛ نخست اینکه اقتصاد ما نفتی است و این اقتصاد نفتی عدم پاسخگویی در برنامه های اقتصادی را به بار آورده است. وی افزود: برنامه ریزی برای هزینه هایی که می تواند از پول نفت تأمین شود انجام نشده و کمتر به دنبال اولویت بندی ومدیریت صحیح دراین زمینه بوده ایم؛ البته این بحران جدیدی نیست و تعداد بیشماری از پروژه های نیمه تمام نشانگر این است که در خرج کردن ها کمتر به هزینه اثر بخشی و اولویت ها توجه کرده ایم.
آب را پشت سدها بستیم اما کشاورزی را رونق ندادیم
وی با مصداقی از پروژه های ناکارآمد افزود: ما میلیاردها تومان هزینه ساخت سد کرده ایم و آب را هم پشت سد جمع کرده ایم؛ حال این آب را برای چه جمع کرده ایم؟ بماند اینکه برخی از سدها برقی هستند برای تولید انرژی مورد استفاده اند؛ ولی اصل جمع آوری آب در کشور کم آبی مثل ایران برای آن است که بتوانیم کشاورزی را رونق دهیم و شرط آن این است که سد را که ساختیم شبکه آبرسانی آن را هم بسازیم و اکنون می بینیم سدهایی ناقص ساخته شده که شبکه آبرسانی ندارد و تازه متوجه می شویم اشکال در برنامه ریزی ها بوده است.
16 سال خودرو ساختیم ولی یک بشکه بنزین هم اضافه نکردیم
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در 16 سال دولت های سازندگی و اصلاحات افزایش 6 برابری خودرو داخلی را داشته ایم و علی رغم 6 برابر شدن تولید خودرو یک بشکه هم در طول این 16 سال نسبت به افزایش ظرفیت تولید بنزین خود اقدام نکرده ایم. وی افزود: اینجا بود که در سال 89 هم امریکایی ها صراحتاً اعلام کردند که ما با تحریم بنزینی ایران را فلج می کنیم و یکی از نقاط آسیب پذیر ما بنزین شد. باقرلنکرانی گفت: از این جنس بی برنامه گی ها در اقتصاد کشور کم نداریم.
صدور برخی مجوزهای صادرات و واردات زمینه ساز فساد است
وی بیان کرد: ریشه دوم مشکلات اقتصادی کشور ما این است که امکان ویژه خواری درآن وجود دارد؛ مجوزهای مختلفی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود