26 آذر 1399
شماره خبر: 246584

عشق لازمه اصلی کار در رادیو است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

عشق لازمه اصلی کار در رادیو است


گوینده و مجری رادیو البرز عشق را لازمه اصلی و اساسی برای کار رادیو عنوان کرد.
ناصر ترکیان یکی از برترین گوینده‌های رادیو در سال‌های اخیر بوده است که با اکثر شنونده‌های رادیو صدای او را در برنامه‌های صبحگاهی، ورزشی و عصرگاهی می‌شناسند.او از سال ١٣٨۴ فعالیت خودش را از باشگاه خبرنگاران جوان آغاز کرد و پس از آن در شبکه تهران، رادیو قزوین، رادیو البرز، رادیو دانش، رادیو ایران صدا و رادیو فرهنگ به عنوان گزارشگر، گوینده، سردبیر و تهیه‌کننده فعالیت کرده است.ناصر ترکیان را اهالی رسانه به عنوان یک خبرنگار و روزنامه‌نگار نیز می‌شناسند و این روحیه خبرنگاری و مطالبه‌گری در برنامه‌های رادیویی او نیز مشاهده می‌شود.
در یک عصر پاییزی با این گوینده خوش برخورد رادیو گفت‌وگو کردیم.
آقای ترکیان خودتان را بیشتر معرفی کنید.

من ناصرترکیان هستم متولد تیرماه ۱۳۶۵، حضورم به‌طور حرفه‌ای در رادیو به سال ١٣٨٨ در رادیو قزوین برمی‌گردد و بعد از آن در سال ۸۹ به رادیو البرز آمدم. گروه صبحگاهی رادیو البرز و حال و هوای آن روزهای رادیو من را در صدا و سیما ماندگار کرد. همکاران صمیمی، حرفه‌ای و کاربلد موجب شد روزبه‌روز به رادیو علاقه‌مند شوم. جعبه جادویی که هیچ‌گاه سکوت نمی‌کند.
در چه برنامه‌هایی حضور داشته‌اید؟

واقعیت امر زیاد یادم نیست در چه برنامه‌هایی حضور داشتم، چراکه در این سال‌ها خیلی کار در حوزه‌های مختلف انجام دادم که به لطف خدا همه آنها شاخص بودند و این افتخار را داشتم که با بهترین‌های رادیو البرز کار کنم. برنامه‌های اجتماعی مثل شهر من سلام (البرز من سلام)، صبح البرز، ژله، صدای دانشجو، ابتدای خیابان جوانی، مرز پرگهر، عصرونه البرزی، موج ورزش و.... که الان همین‌ها یادم مانده است.
بیشترین کدام برنامه فکر می‌کنید موفق بوده است؟

همه کارها خوب بوده و سعی کردم بهترین خودم باشم اما خو ب صبح البرز و موج ورزش، عصرونه البرزی و ابتدای خیابان جوانی استقبال خوبی از آن شد که البته صبح البرز از برنامه‌های خوبی است که همچنان ادامه دارد.
شما را بیشترین به عنوان یک مجری شاداب و با صدای جوان می‌شناسند خودتان چه فکر می‌کنید؟

این لطف مردم هست و البته عنایت خاص خداوند و این باعث خوشحالی من است که توانستم لبخند را به مردم در این شرایط سخت زندگی هدیه بدم.
کار گویندگی و اجرای برنامه زنده سخت است؟

قطعاً روبه‌رو شدن با مردم، نفس به نفس با مردم بودن کار سخت و دشواری است، هر چند الان بعد از چند سال باید بگویم که کار تولیدی سخت‌تر است چون در این سال‌ها با برنامه غار یخ مراد و میدونی میتونی تجربه کردم.
اسم این برنامه غار یخ مراد را بردید چندین بار شنیدم و تم طنز و مسابقه‌ای این برنامه برای مخاطب جذاب است خودتان از این برنامه بگویید؟

خب این برنامه فرزند نوید جولایی خوش‌ذوق بود و میراث محسن دین محمد که به من رسید و من فقط امانت‌دار بودم و امیدوارم که توانسته باشیم با یک کار تیمی خوب مردم را راضی نگه داشته باشیم.
شما یکی از برنامه‌سازانی هستید که در جشنواره‌ها موفق بودید، از برنامه‌هایتان بفرمائید؟

نه این‌طور که می‌فرمایید نیست چون خیلی‌ها پیشتاز هستند و البته خوشحالم که در لیست شما هستم، و باید از زنده‌یاد سرکار خانم عینی یاد کنم، اولین بار در سال ٩٠ در جشنواره بین‌المللی رادیو با برنامه به "دنیا بگویید به ایستد" و " فردس" دو جایزه نفر اولی گزارشگری و سردبیری رو کسب کردم و سال ٩٣ در بخش بین‌الملل جشنواره سیزدهم صدا با برنامه "هدیه" منتخب شدم و دیگر البته کاری برای جشنواره رادیو نساختم (با خنده) وگرنه بازم اول می‌شدم، البته در جشنواره‌های استانی ابوذر و جوان برتر البرز حضور داشتم که به لطف خدا در این جشنواره‌ها هم مقام کسب کردم اما باید بگویم همه این‌ها را مدیون و مرهون همکاران عزیزی بودم که رفیق به معنای واقعی هستند و در کنارشان قطعاً حال خوبی را تجربه کردم.
برای جوانان علاقه‌مند چه صحبتی دارید؟

من خودمم جوان علاقه‌مند هستم (خنده طولانی) ان‌شالله همه جوانان با دغدغه‌مندی و دیدگاه درست به اهدافشان برسند.
و حرف پایانی...
برای مردم کشورم آرزوی روزهای خوب دارم و از همکارانم و مدیرکل صدا وسیمای مرکز البرز که در سال‌های اخیر موجب رضایت همکاران و مخاطبان شده تشکر می‌کنم چون بدون مبالغه رادیو روزهای خوبی را طی می‌کند. از شما هم تشکر می‌کنم

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود