21 اردیبهشت 1392
شماره خبر: 25060

اثر انگشتم روی دستگیره ها جا مانده

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

اثر انگشتم روی دستگیره ها جا مانده


سپیدارآنلاین: مصاحبه ای کوتاه با شهناز اسحاقی؛ خالق اثر زیبا و دلنشین اثر انگشتم روی دستگیره ها جا مانده که حوزه هنری البرز در سال 1392 همت به انتشار آن نهاد.
به بهانه انتشار مجموعه شعر سپید اثر انگشتم روی دستگیره ها جا مانده مصاحبه ای کوتاه با شهناز اسحاقی؛ خالق اثر زیبا و دلنشین اثر انگشتم روی دستگیره ها جا مانده که حوزه هنری البرز در سال1392همت به انتشار آن نهاد. کتاب مجموعه شعر سپید اثر انگشتم روی دستگیره ها جا مانده اثر سرکار خانم اسحاقی در مدت کمتراز یکسال سروده شده است.این کتاب شامل اشعاری در موضوعات عاشقانه، اخلاقی، آئینی و... می باشد. آنچه می‌خوانید حاصل گفتگویی است با سرکار شهناز اسحاقی، نویسنده مجموعه اشعار سپید اثر انگشتم روی دستگیره ها جا مانده شهناز اسحاقی متولد سال 1366 ساکن کرج تحصیلات کارشناسی ارشد شیمی
تعریف شخص شما از شعر چیست؟
به نظرم شعر را اینگونه هم میشود تعریف کرد:زبان صمیمی و گویا، همراه با احساسات لطیف شاعر که ناگفته ها را به تصویر میکشد.گاهی شعر از بین حرف هایی بر می آید که نمی شود به آسانی به زبان آورد.
کی و کجا حس کردید که شعر می تواند زبان گویایی برای ارتباط شما با دیگران باشد ؟
از سال1385 شروع به نوشتن کردم. بی وزن و قافیه و ردیف می نوشتم... رشته تحصیلی ام هم غیر مرتبط با ادبیات بود. بصورت نامنظم با اساتید ادبیات(بخصوص دکتر کوپال) در ارتباط بودم و در برخی از جلسات شعر ایشان شرکت می کردم تا اینکه با حوزه هنری استان البرز آشنا شدم و فعالیت های شعری خود را در این مرکز به شکل جدی پیگیری کردم.
قالب اشعار شما سپید است، چرا این فرم شعری را برای بیان دلمشغولی هایتان برگزیدید ؟
من از ابتدا کلاسیک مینوشتم اما در همان زمان هم سرایش قطعات کوتاه ادبی را در برنامه ام داشتم.شاید قالب سپید و شعر گفتن در این فرم سخت تر از کلاسیک باشد. در شعر سپید بیان اندیشه، تصویر سازی، رعایت محور عمومی شعر، پرهیز از اطناب و گاهی کاربرد بازی زبانی حائز اهمیت است که به جذابیت های این قالب می افزاید.
به نظرشما تأثیراتی که زمانه شاعر بر شعر می گذارد و تأثیراتی که شاعر از شعر می پذیرد چیست؟
دراینکه زمانه در شعر تأثیر می گذارد هیچ شکی نیست، شاعر درحال زندگی به گذشته فکر میکند و از آینده تصویری می سازد.
اشعار این کتاب در چه فاصله زمانی و چه حال و هوایی سروده شده است؟
تمام سپید های این کتاب پس از ورودم به حوزه هنری البرز و شرکت در کارگاه های شعر این حوزه (بخصوص کارگاه شعر سرکار خانم آریان) سروده شد، در فاصله زمانی کمتر از 1سال.
اشعار این کتاب از چه تنوع موضوع و مضمونی برخوردار است؟
در این مجموعه اشعار آئینی، عاشقانه، اخلاقی و اجتماعی موجود می باشد.
برای آینده شعرهایتان چه برنامه ای دارید؟
آینده من همین فرداست، فردا میدانم که اگر بخواهم شعر بهتری خواهم سرود.
چگونگی آشنایتان با حوزه هنری البرز؟
از طریق سایت حوزه هنری و حضور و شرکت در محافل ادبی آن.
تأثیر کارگاههای شعر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود