1 تیر 1402
شماره خبر: 287243

حفظ حجاب و حراست از حریم ولایت نقطه مشترک اغلب وصیت‌نامه‌های شهدا است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو



فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه حفظ حجاب و پاسداری از حریم مقدس ولایت فقیه نقطه مشترک اغلب وصیت نامه‌های شهدا است، گفت: ترویج بی حجابی از جانب دشمن سبب ساز گسترش بی اخلاقی در جامعه ایرانی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است، بعد ایجابی آن، ‌وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، ‌حرام بودن خودنمائی به نامحرم است و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.گاهی ممکن است بعد اول باشد، ولی بعد دوم نباشد، در این صورت نمی توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.
اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم حجاب می تواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن حجاب ذهنی،‌ فکری و روحی است؛‌ مثلاً‌ اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت،‌ از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که می تواند از لغزش ها و گناه های روحی و فکری مثل کفر و شرک جلوگیری کند. علاوه بر این، در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می‌کند،‌ نام برده شده است، حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شده اند.بر همین اساس خبرنگار خبرگزاری بسیج از البرز گفت وگوی با سردار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه استان البرز دارد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید؛
خبرگزاری بسیج: اهمیت موضوع عفاف و حجاب از نظر شما چیست و چرا این موضوع تا این اندازه برای شما مهم است؟
حفظ ححاب و عفاف و پاسداری از حریم مقدس ولایت فقیه نقطه مشترک اغلب وصیت نامه‌های شهدا و این نشان دهنده اهمیت این دو موضوع نزد آن‌ها است و به همین سبب اگر ما مدعی پیروی راه شهدا هستیم باید این دو موضوع را خط قرمز خود بدانیم.
خبرگزاری بسیج: به غیر از موضوع اهمیت حفظ حجاب در تفکر شهدا آیا دلایل دیگری، چون دلایل اجتماعی، فرهنگی و غیره هم برای این موضوع دارید.
حفظ عفاف و حجاب تنها یک مسأله اجتماعی و فرهنگی ساده نیست بلکه آینده و حیات ایران اسلامی در گروی رعایت آن است و دشمنان قصد دارند به این بهانه به کشور ضربه بزنند.
خبرگزاری بسیج: چرا دشمنان موضوع عفاف و حجاب را برای ضربه زدن به کشور انتخاب کرده اند؟
به برکت خون شهدا و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش فرزندان مومن و متخصص ایران اسلامی امروز کشور از یک سو در حال عبور از سد بسیاری از فناوری‌های حساس و پیچیده دنیا است و از طرفی به یک قدرت کم نظیر و تاریخی جهت مقابله با استکبار جهانی دست یافته و دشمنان که این قدرت افسانه‌ای را مانع اهداف شیطانی خود در چپاول ملت‌ها می‌دانند و از طرفی توانایی رویارویی نظامی و جنگ سخت با ایران اسلامی را ندارند به جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و پروژه فروپاشی از درون رو آورده اند و با سوء استفاده از عواطف و احساسات دوران جوانی و نوجوانی عده‌ای جوان کم تجربه که آن‌ها هم فرزندان خود ما هستند و ما باید بکوشیم تا ذهن آن‌ها را روشن سازیم؛ به ظن باطل خود در جهت فروپاشی جامعه ما از درون گام برداشته‌اند.برخی ازمردم ما همچنان از اهداف دشمنان و فعالیت‌های شیطانی آن‌ها برای ضربه زدن و نابودی کشور ما بی اطلاع هستند و نمی‌دانند که دشمنان چه برنامه گسترده‌ای را از سال‌ها و دهه‌های گذشته برای نابودی جامعه ما تدارک دیده‌اند؛ چنانچه دشمنان بحث تجزیه، زوال جمعیتی، دامن زدن به اختلاف‌های مذهبی و قومیتی، نابودی بنیان مقدس خانواده، زوال اخلاق و تعهد را د پس موضوع حجاب پنهان کرده‌اند، اما هدف آن‌ها بسیار فراتر از حجاب و حجاب تنها یک بهانه است.
خبرگزاری بسیج: به موضوع تجزیه ایران اشاره کردید، آیا این مسأله ارتباط مستقیمی با موضوع حجاب دارد؟
در اغتشاشات سال گذشته دشمن سعی داشت با روشن کردن آتش اغتشاشات و با تحریک و میدان داری برخی گروهک‌های تروریستی، چون کومله و برخی عناصر تجزیه طلب خود فروخته، نسبت به فروپاشی نظم عمومی اقدام کند تا از آن طریق در جهت مسلح کردن عوامل مزدور خود اقدام کند و از و به بهانه حجاب، پروژه تجزیه و نابودی ایران اسلامی را به ظن خود اجرایی سازد و اگر کمی بدون تعصب و با بهره‌گیری از سوادرسانه مسائل را رصد کنیم به خوبی متوجه خواهیم شد که در آن ایام از یک سو رژیم پوشالی صهیونیستی طرحی را در پارلمان خود مبنی بر تجزیه بخش‌هایی از کشور تصویب کرد و از طرفی شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه از تمام ظرفیت مزدوران تجزیه طلب خود به عنوان کارشناس و تحلیل گر بهره گرفتند، اما به برکت خون شهدا بار دیگر ایران اسلامی استوار‌تر از گذشته سرپا شد و امروز رژیم صهیونیستی است که در منجلاب نابودی غوطه ور است، چنانچه در عین حال ما باید در برابر سیر حوادث و برنامه ریزی دشمن هوشیار و آماده باشیم.
خبرگزاری بسیج: پیش از ادامه بحث اگر ممکن است اشاره‌ای به برنامه ریزی بلند مدت دشمنان در موضوع عفاف و حجاب بفرمایید.
موضوع تنها عفاف و حجاب نیست، دامنه تلاش دشمن برای ضربه زدن به جامعه ما بسیار بیشتر از عفاف و حجاب است و تغییر سبک زندگی، زوال جمعیتی کشور، فروپاشی جامعه و غیره را نیز شامل می‌شود، دشمن بر اساس یک برنامه ریزی بلند مدت ابتدا از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و پخش سریال‌هایی که مروج نوع پوشش و سبک زندگی بی اخلاق و بی‌تعهد غربی بود، قبح بسیاری از مسائل را در جامعه شکست و آن‌ها را در جامعه عادی سازی کرد و سپس از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی که مشارکت محور بود بسیاری افراد را بدون اینکه خود متوجه باشند وارد بازی خود در جهت ترویج فرهنگ منحط غربی کرد و سپس با پروژه‌های سیاسی، چون روسری سفید و غیرا وارد فاز عملیاتی اجرایی شد.
خبرگزاری بسیج: آیا هیچ فرد یا نهادی متوجه این موج خزنده تهاجم فرهنگی در کشور نبوده است و چرا کاری در برابر آن صورت نگرفته است؟
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیر و بینش خاصی که دارند از یک دهه پیش بار‌ها نسبت به مسأله تهاجم فرهنگی هشدار می‌دادند اما متاسفانه برخی مسئولان نسبت به این مسأله سهل انگاری کردند.
خبرگزاری بسیج: به برنامه گسترده و فراتر از حجاب و عفاف دشمنان در جهت ضربه زدن به کشور صحبت کردید، ممکن است کمی با جزییات این مسأله را تشریح بفرمایید.
ذهن و افکار عمومی تقلید پذیر است و دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی نوعی خاصی از روابط خارج از ازدواج که مبتنی بر بی تعهدی، بی اخلاقی، برهنگی، خیانت و... بود را ترویج دادند تا از این طریق از یک سو نسل جوان کامیابی خود را در چهارچوبی خارج از ازدواج همچون روابط بدون تعهد دختر و پسر و یا ازدواج‌های سفید جستجو کند و از طرفی سنت‌های زیبایی، چون ازدواج، تشکیل خانواده، فرزند آوری، تعهد، کار، تلاش و عشق را دست و پا گیر و سنتی بداند.
خبرگزاری بسیج: نتیجه رواج این ضد ارزش‌ها در جامعه چیست؟
وقتی ضد ارزش‌ها جایگزین ارزش‌ها شود به جای ازدواج روابط خارج از ازدواج و بدون تعهد رواج می‌یابد، به جای فرزند آوری که باعث پویایی خانواده و جامعه است، نگهداری سگ و حیوانات خانگی به عنوان یک ارزش و سبک زندگی در جامعه اعتبار می‌یابد و به جای فرهنگ کار و تلاش، پولدار شدن سریع و بدون زحمت از طریق شرکت‌های هرمی، بورس‌های خارجی، واسطه گری در بازار رمز ارز‌ها و یا حتی دلار و سکه در جامعه نهادینه می‌شود و از بستر همین مسأله بی‌حجابی ابعاد مختلف اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی کشور می‌تواند در سراشیبی سقوط قرار گیرد.
خبرگزاری بسیج: هدف نهایی جامعه از ترویج این ضد ارزش‌ها در جامعه چیست؟
هدف نهایی دشمن فروپاشی در ابعاد مختلفی است که به آن اشاره شد، اما فروپاشی اخلاقی، پیری و نابودی جمعیت خلاق و موثر جامعه ایرانی یکی از مهمترین اهداف دشمن است؛ چرا که یک جامعه پیر توان مقابله با استکبار را ندارد در حالی که جمعیت یکی از مولفه‌های قدرت هر کشوری است و جوانی معادل پویایی و سرزندگی است.
خبرگزاری بسیج: راهکار مقابله با این تهدید‌های فرهنگی و رسانه‌ای چیست؟
همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها اشاره کرده‌اند نسل جوان ودختران و پسران ایران اسلامی فرزندان عزیز ما و آینده سازان این کشور هستند و این وظیفه ماست که با گفت‌وگوی سازنده و روشنگری و با بهره‌گیری از جهاد تبیین، فعالیت مستمر و طولانی مدت فرهنگی و تولید محتوای فاخر رسانه‌ای مانع تحقق اهداف شوم دشمنان و سوء استفاده از احساسات پاک آن‌ها شویم.
خبرگزاری بسیج: در پایان ضمن تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، اگر مطلب ناگفته‌ای در بحث عفاف و حجاب دارید بفرمایید.
دشمنان از طریق فیلم‌ها و سریال‌های مهیج و جوان پسند در صدد ارائه یک آرمان شهر خیالی به جوانان ما هستند و از طرفی از تمام فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی جهت تولید محتوا و کسب اکثریت در فضای مجازی بهره می‌گیرند تا کنترل افکار عمومی و ذهن جوانان ما را در اختیار گیرند و به همین سبب ارتقاء سواد رسانه و بصیرت افزایی مردم و به ویژه نسل جوان جهت شناخت واقعیت‌ها در عصری که ترفند‌های رسانه‌ای و فناوری به راحتی جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند، یک ضرورت است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود