15 مرداد 1402
شماره خبر: 289879

ظرفیت نوسازی مدارس سما استان البرز افزایش یافته است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو



دکتر حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در ارتباط با نحوه عملکرد و برنامه‌های مدارس سما استان، توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:
زری اسفندفر- خبرنگار
خبرنگار: امور مدارس سما با چه محوریتی ایجاد گردید؟
دکتر کلانتری: دانشگاه آزاد اسلامی از چند سال گذشته درصدد گسترش مدارس در سطح کشور در جهت تکامل علم از پیش دبستانی تا دکترا در حوزه های کاری خود بر آمد، که در حال حاضر سازمان سما(مخفف سازمان مدارس آزاد) به صورت یکی از معاونت های زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم فعالیت می نماید و اخیرا دانشکده تعلیم وتربیت ایجاد نموده که این دانشکده در راستای آموزش معلمان می باشد.
خبرنگار: جمعیت دانش آموزی مدارس سما البرز در سال گذشته به چه میزان رشد داشته است؟
دکتر کلانتری: تعداد دانش¬آموزان مدارس سما استان البرز از شروع سال تحصیلی 1400-1399 تا پایان سال تحصیلی 1402-1401 با رشد 59 درصدی از 874 نفر دانش¬آموز به 1386 نفر دانش¬آموز رسیده است که این تعداد برای مهرماه به بیش از 2100 نفر خواهند رسید که در مقایسه با سال 1400-1399 جمعیت دانش¬آموزی مدارس استان البرز قریب به 3 برابر می شود.
خبرنگار: تاکنون چند مرکز آموزشی سما در استان البرز فعال شده است؟
دکتر کلانتری: مدارس سما استان البرز از شروع سال تحصیلی 1400-1399 با 7 مدرسه فعالیت خود را آغاز و در پایان سال تحصیلی 1402-1401 تعداد مدارس استان به 8 مدرسه افزایش و با پیگیری¬های مستمر صورت گرفته مجوز راه¬اندازی 3 مدرسه سما جدید در شهرهای هشتگرد، مهرشهر و نظرآباد و یک مهدکودک در محل ساختمان حوزه معاونت سما نیز دریافت و از شروع سال تحصیلی 1402-1403 مدارس سما استان با 11 مدرسه و یک مهدکودک فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. همچنین پیگیری¬های لازم در خصوص تأسیس و راه¬اندازی دو مدرسه دیگر سما در شهرهای فردیس و کرج (خیابان ششم رجایی¬شهر) نیز در دست اقدام می¬باشد.
خبرنگار: ظرفیت نوسازی مدارس سما در استان البرز به چه میزان بوده است؟
دکتر کلانتری: با توجه به استقبال گسترده از طرف اولیای دانش¬آموزان جهت ثبت¬نام فرزندانشان در مدارس سما استان البرز و با پیگیری¬های صورت گرفته و اختصاص فضاهای آموزشی جدید به مدارس موجود، ظرفیت نوسازی این مدارس نیز در حدود 600 نفر افزایش پیدا کرده است.
خبرنگار: موفقیت های کسب شده فرهنگی و پژوهشی استان البرز در سال گذشته و در سطح مدارس سما کشور را بیان فرمائید.
دکتر کلانتری: کسب 6 رتبه برتر در ارزیابی فرهنگی و پرورشی مدارس سما سراسر کشور توسط مدارس سما استان البرز در مقاطع مختلف تحصیلی (مقطع ابتدایی: دخترانه شماره 2 کرج: رتبه اول، دخترانه شماره 1 کرج: رتبه دوم، پسرانه کرج: رتبه سوم – لازم به ذکر است در مقطع ابتدایی هر سه مدرسه ابتدایی استان البرز رتبه¬های اول تا سوم ارزیابی فرهنگی و پرورشی مدارس سما سراسر کشور را کسب نموده و بقیه مدارس کشور بعد از مدارس سما البرز در رتبه¬بندی قرار گرفته¬اند * مقطع متوسطه دوره اول: دخترانه شماره 1 کرج: رتبه اول، دخترانه شماره 2 کرج: رتبه دوم - لازم به ذکر است در مقطع متوسطه دوره اول نیز رتبه¬های اول تا دوم ارزیابی فرهنگی و پرورشی مدارس سما سراسر کشور توسط مدارس سما استان البرز کسب شده است. * مقطع متوسطه دوره دوم: دخترانه کرج: رتبه اول)- کسب رتبه مدرسه پژوهشی برتر در ارزیابی پژوهشی مدارس سما سراسر کشور در سال تحصیلی 1401-1400 توسط مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه شماره 1 کرج، کسب عنوان معلم پژوهنده برتر توسط خانم لیدا عیوضی از کارکنان مدرسه متوسطه دوره دوم دخترانه و کسب عنوان سفیر مهارت ایران توسط دانش¬آموز پایه پنجم مدرسه ابتدایی دخترانه شماره 2 کرج نیز از جمله افتخارات کسب شده مدارس سما استان البرز می¬باشد. همچنین برخی از دانش¬آموزان و کارکنان مدارس و حوزه معاونت سما استان البرز نیز در جشنواره¬ها و مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری، پژوهشی، ورزشی و ... سازمان سما و آموزش و پرورش طی سال-های تحصیلی اخیر حائز رتبه شده¬اند.
خبرنگار: برنامه توسعه مدارس استان البرز برای سال مالی جدید چیست؟
دکتر کلانتری: با توجه به اینکه در برخی از شهرهای استان مانند: گرمدره، اشتهارد، کردان، چهارباغ و کمالشهر با کمبود مدارس مواجه بوده و از طرفی این شهرها فاقد مدارس سما می‌باشند و همچنین با عنایت به تجربه موفق مدارس سما در نواحی مختلف کرج و شهر هشتگرد؛ برای سال مالی جدید توسعه مدارس سما در سطح استان البرز از ۱۲ مدرسه به ۱۸ مدرسه و در مقاطع مختلف تحصیلی، از جمله برنامه های پیش بینی شده ای خواهد بود که با تلاش دست اندرکاران معاونت امور مدارس استان البرز محقق خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود