6 مهر 1402
شماره خبر: 292783

تجربه‌ی دفاع مقدس، مصداق عینی برای الگوگیری جامعه امروزی است

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو



سردار رضا نامی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: تجربه‌ی دفاع مقدس یک مصداق عینی است و می‌تواند مدل و الگوی امروزی باشد و ما را به موفقیت برساند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، مصاحبه خبرنگار بسیج با سردار رضا نامی استاد دانشگاه و از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس، در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کرج را بخوانید:
ما راهبرد جهاد دفاع مقدس را در جنگ ۸ ساله داشتیم، جنگی که باعث شد ایران در مقابل بلوک شرق و غرب ایستادگی کند، ابتدا نظر خود را در رابطه با مقاومت ۸ ساله بفرمایید و دوم اینکه این راهبرد جهاد را برای عرصه‌های مختلف در حال حاضر نیاز داریم؟ در این باره هم نظر خود را بفرمایید.
به هرحال فضای انقلاب بر اساس آموزه‌های دینی و وقوع جنگ، یک مصداق و نمونه‌ی عینی رویکردهایی است که توانسته با پیروزی‌هایی که حاصل شد، یک مدل و الگوی جدید را ارائه کند، در حیطه انقلاب و جنگ، در تمام مقاطع مختلف از ابتدای جنگ تا پایان جنگ، حضرت امام، فرماندهان و رزمندگان اسلام بر اساس روحیه‌ی تکلیف‌محور توانستند با توجه به نابرابری‌ در جنگ که از ابتدا تا انتها وجود داشت، نتیجه را به نفع ایران برگردانند، بنابراین این مدل و الگوی تکلیف‌محور، توانست در دوران دفاع مقدس ما را با آن نابرابری موفق کند و حالا امروز در تمام عرصه‌های سیاسی_امنیتی و مخصوصا اقتصادی کاربرد دارد، تجربه‌ی دفاع مقدس یک مصداق عینی است، اما می‌تواند، مدل و الگوی امروزی باشد در هر کجا که ضعف و مشکل داریم و مسئله داریم، با این رویکرد می‌تواند ما را به موفقیت برساند. همینطور که امروز وقتی اوضاع را بررسی میکنیم، نقاط قوت ما برگرفته از همین تفکر است و نقاط ضعف ما برگرفته از غفلت از این تفکر است.
دفاع مقدس را ما چگونه میتوانیم به نسل جدید و دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها معرفی کنیم؟
به هرحال این ارزش‌ها و رویکردها و مدل‌هایی که عرض کردم، به روش‌های مختلف باید بیان شود، به هرحال این عرصه که با کارهای هنری بسیار اثرگذار است، اینها باید با برنامه‌ریزی و با دقت نظر این اتفاق بیفتد که به نسل جدید منتقل شود، متاسفانه خلا اطلاعاتی و انقطاع نسلی را شاهد هستیم و حالا باید در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، محیط‌های آموزشی و حتی محیط‌های غیر آموزشی از طریق رسانه‌ها بتوانیم ارزش‌هایی که ضامن موفقیت و پیروزی، رشد و توسعه کشور ما را میتواند به همراه داشته باشد را دریافت کنیم‌.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود