4 بهمن 1402
شماره خبر: 299869

کارگردان نمایش خیابانی «مرز»: وقتی کودکان غزه خوابند، سکوت کنید

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو



کارگردان نمایش خیابانی «مرز» گفت: این نمایش تلنگری برای مخاطبان دارد و با شعار «وقتی کودکان خوابند، سکوت کنید نه وقتی که کشته می‌شوند» به پایان می‌رسد.
چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که از دوم بهمن آغاز شده است تا دوازدهم این ماه علاوه بر اجراهای صحنه‌ای، میزبان بیش از صد اجرای خیابانی در هشت منطقه تهران نیز خواهد بود.
تئاتر خیابانی مرز به نویسندگی و کارگرانی مهدی فتحی هم از جمله آثار بخش غزه است که در ۱۶ دقیقه، روایتی مفهومی از تاریخ فلسطین را برای مخاطبان بازگو می‌کند.فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا با بیان اینکه اضافه شدن بخش‌های مختلف به جشنواره، تقویت‌کننده آن است، اظهار داشت: آثار شاخص راه یافته از مناطق نیز حرفی برای گفتن دارند. «مرز» کاری اجرامحور است و بر اساس وقایعی که در جریان اشغال سرزمین فلسطینیان و مبارزات آنان روی داده، پیش می‌رود.
فتحی با بیان اینکه سه بازیگر روایتگر نمایش خیابانی «مرز» هستند، افزود: این اثر پیش از این با همکاری اعضای خانواده‌ام در جهاد هنری کانون‌های تئاتر خیابانی استان‌ها برای حمایت از مردم مظلوم غزه به اجرا درآمد و در ادامه برای جشنواره چهل‌ودوم فجر به شکلی دقیق‌تر آماده اجرا شد.به گفته این هنرمند البرزی، تئاتر خیابانی «مرز تلنگری» نیز برای مخاطبان دارد و با شعار «وقتی کودکان خوابند، سکوت کنید نه وقتی که کشته می‌شوند» به پایان می‌رسد.وی، اضافه شدن بخش‌های مختلف به جشنواره چهل و دوم را مثبت دانست و گفت: این موضوع به تقویت جشنواره کمک می‌کند. امسال با حضور آثار برتر مناطق که چندین بار داوری شده‌اند، نمایش های شاخصی به جشنواره آمده‌اند و حرف برای گفتن دارند.چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران در حال برگزاری است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود