27 آبان 1392
شماره خبر: 110288

دستان خیران مدرسه ساز بار دیگر حامی دانش آموزان البرز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

دستان خیران مدرسه ساز بار دیگر حامی دانش آموزان البرز شد


ساخت مدارس خیر ساز در کنار دیگر بهانه های خیران برای خدمت رسانی به مردم و حمایت از رفاه آنها در حوزه های مختلف همیشه پیشتاز بوده است و این باز نیز دستان مهربان خیری مدرسه ساز حامی دانش آموزان استان البرز شد که با هدف متعالیش برای پیشرفت کشور قدمی بردارد.
نو پا بودن استان سه ساله البرز بسیاری از نگاه ها به خصوص دید خیران را در حوزه های علمی، فرهنگی، درمانی و ... برای پیشرفت و تعالی در کنار حمایت های و برنامه ریزی های مسئولان ارشد شهری و استانی به خود معطوف کرده است. با شکل گرفتن استان البرز اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز نیز به شکل جدی تری کار خود را پی گرفت تا محلی باشد برای حضور و جمع خیران مدرسه ساز و برنامه ریزی برای پیشرفت و کمبودها در حوزه های آموزشی. در سال تحصیلی 93-92، 400 هزار دانش آموز در استان البرز مشغول به تحصیل شدند که از این تعداد 375 هزار و 603 دانش آموز روزانه و مابقی نوآموز پیش دبستانی و بزرگسال هستند و البته از جمعیت دانش آموزی استان 51 درصد را پسران و 49 درصد را دختران تشکیل می دهند که 81/2 آنها در شهرستان کرج مشغول به تحصیل هستند. با وجود محیا شدن 14 هزار و 59 کلاس درس در هزار و 572 آموزشگاه برای سال تحصیل امسال؛ اما 51 درصد مدارس به صورت دو شیفته فعالیت دارند که به گفته ساکی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز دو نوبته بودن مدارس بسیاری از فرصت ها را برای انجام فعالیت های پرورشی و فوق برنامه محدود می کند و رفع این موضوع مساعدت تمامی مسئولان استانی و شهرستانی را می طلبد. اما استان البرز در کنار تمامی مدارس فعال خود چهارشنبه 29 آبان ماه جاری با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمد رضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور و جمعی از مسئولان استانی البرز شاهد افتتاح مدرسه ای خیرساز در محدوده آموزش و پرورش ناحیه دو کرج خواهد بود.
افتتاح مدرسه خیری با 16 کلاس درس
مدیرکل تجیهز و نوسازی مدارس استان البرز با اعلام خبر افتتاح مدرسه خیرساز در کیانمهر کرج، گفت: این مدرسه توسط بنیاد مصلی نژاد در زمینی به مساحت پنج هزار و 400 متر مربع و ساختمانی به مساحت دو هزار و 700 متر مربع با حضور وزیر آموزش و پرورش به طور رسمی افتتاح خواهد شد. علی بهرامی در ادامه با بیان اینکه در این افتتاحیه که اولین سفر وزیر استانی وزیر خواهد بود از دکتر عباس مصلی نژاد خیر مدرسه ساز تجلیل به عمل می آید. وی افزود: این خیر در حال حاضر در 15 استان کشور مشغول مدرسه سازی است که یکی از مدارس آن در روز چهارشنبه 28 آبانماه در کیانمهر کرج افتتاح خواهد شد. مدیر کل تجیهز و نوسازی مدارس استان البرز به امکانات این مدرسه اشار کرد و اظهار داشت: مدرسه خیر ساز که به نام محمد رسول الله(ص) افتتاح خواهد شد دارای 160 متر سرویس سرایداری، 300 متر سالن ورزشی، 16 کلاس درس، سالن آمفی تئاتر، سالن نمازخانه، کتابخانه، سالن غذاخوری و آشپزخانه، سایت رایانه و هفت اتاق اداری است. بهرامی گفت: این مدرسه برای مقطع دبیرستان در گروه پسران ساخته شده است و از اول مهر ماه جاری در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
افتتاح 6 مدرسه خیر ساز تا پایان دی ماه جاری
مدیر کل تجیهز و نوسازی مدارس استان البرز همچنین از ساخت مدرسه ای دیگر توسط این خیر در استان البرز خبر داد و تصریح کرد: این مدرسه در زمینی به مساحت دو هزار و 700 متر مربع ساخته خواهد شد و 16 کلاس نیز خواهد داشت. بهرامی افزود: ابتدای سال تحصیلی جاری اداره کل نوسازی 14 مدرسه را در چرخه مدارس فعال در استان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود