17 آذر 1392
شماره خبر: 111728

میراث فرهنگی البرز میزبان توریستهای آلمانی

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

میراث فرهنگی البرز میزبان توریستهای آلمانی


هفته گذشته در پی انعکاس خبر سرقت از یک خانواده توریست آلمانی در کرج در رسانه های مختلف، واکنشهای مختلفی از سوی مردم نشان داده شد که همگی حاکی از نگرانی مردم از بروز چنین اتفاقی که شانیت و اعتبار ایران را نزد افرادی غیر ایرانی زیر سئوال می برد، بود. این در حالی است که کریستین ایوان اذعان داشت که این سرقت نمی تواند ذهنیت من را نسبت به ایرانیان تغییر دهد.
اخباری که در رسانه ها منعکس شد، نشان می داد ماشین این زوج جوان در حالی که در یکی از خیابان های شهرک بنفشه واقع در کرج پارک شده بود، مورد سرقت افرادی ناشناس قرار می گیرد. این حادثه در مقابل یک ساختمان مجهز به دوربین مدار بسته اتفاق می افتد و این خانواده با در دست داشتن فیلم ویدئو از زمان سرقت به نزدیکترین کلانتری مراجعه می کنند ولی نیروی انتظامی در وهله اول از کمک به این زوج جوان آلمانی خودداری می کند. وقتی این موضوع رسانه ای می شود، پلیس با تشکیل چند اکيپ ويژه از ماموران پليس آگاهي براي شناسايي و دستگيري سارقان اقدامات لازم را انجام می دهد، همین موضوع ما را برای تهیه گزارشی درباره این خانواده ترغیب کرد. پس از پیگیری برای ارتباط برقرار کردن با این زوج جوان آلمانی متوجه شدیم که این خانواده قرار است که میهمان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز باشند.
ایران هراسی مانند خوره در جان گردشگران غربی ریشه دوانده است
کریستن ایوان که در آلمان مهندس عمران است و در یک شرکت بزرگ کار می کند در این دیدار به همراه خانواده اش در اداره کل میراث فرهنگی البرز حضور دارد او برنامه جهانگردی خود را از سال 2010 آغاز کرده است و در چندین مرحله، سفر به اقصی نقاط جهان را در برنامه های خود داشته است. نام همسر وی اودری و نام 2 فرزندش امیلیا و لوکاس است. به گفته کریستین، وی نزدیک به یک ماه است که با خودروی شخصی اش دوباره به جهانگردی روی آورده و در سال 2010 برای اولین بار از ایران دیدن کرده است. کریستن ایوان که حرفهایش را با خوشرویی بر زبان می آورد، به تبلیغات منفی علیه ایرانیان در اروپا اشاره می کند و می گوید: در اروپا و به تبع آن آمریکا، تبلیغات زیادی علیه ایران به راه است و ایران هراسی نتیجه این تبلیغات منفی است که در دل تمام توریستهایی که می خواهند بازدید از ایران را در برنامه های خود بگنجانند مانند خوره ریشه دوانده است.
جاذبه های گردشگری ایران در کنار مهربانی ایرانیان فراموش نشدنی است
وی در ادامه اظهار می دارد: آثار تاریخی در همه جای دنیا وجود دارد و آدمی را وسوسه می کند تا به دیدن آنها بشتابد، معماری ایران نیز زبانزد خاص و عام است ولی وجه تمایز ایران با کشورهای دیگر برخورد مردمان ایران است، آنها بسیار مهربان و دلسوز هستند و گرمی ایرانیان در کنار آثار تاریخی مجموعه ای فراموش نشدنی را به وجود می آورد. کریستین یادآور می شود: در ایران اگر لاستیک ماشینت پنچر شود ماشین های دیگر با بی تفاوتی از کنارت عبور نمی کنند در صورتی که در کشورهای اروپایی برای خیلی از مردم اهمیتی ندارد که چه مشکلی پیش آمده و حتی با زبان هم، همدردی نمی کنند. توریست آلمانی در ادامه می گوید: به همراه خانواده ام از 55 کشور جهان دیدن کرده ایم و گنجینه ای از خاطرات را با خود به همراه داریم و قصد داریم که این خاطرات را به صورت کتاب همراه با عکس منتشر کنیم. وی تاکید می کند: ایران از تنوع قومیتی زیادی برخوردار است و مردم در گوشه گوشه این سرزمین با فرهنگ های مختلف در کنار هم با صلح زندگی می کنند و این از نظر من بسیار جالب و قابل تامل است.
کریستین: متصدی کنترل بلیط به من گفت مگر از جان خود سیر شده ای که به ایران سفر کرده ای؟
کریستین می افزاید: پس از اولین باری که به ایران آمدم و پس از عزیمت به آلمان مجبور شدم برای یک سفر کاری به آمریکا بروم. در فرودگاه نیویورک وقتی متصدی کنترل بلیط، گذرنامه من را دید و متوجه شد که به ایران سفر داشته ام به من گفت با چه جراتی به ایران سفر کرده ای، از جان خود سیر شده ای؟ و توصیه کرد که دیگر به ایران سفر نکنم. وی در ادامه اظهار می دارد: به متصدی کنترل بلیط گفتم که اگر فرصتی دوباره به وجود بیاید حتی اگر برای یک هفته باشد باز به ایران سفر خواهم کرد و هرگز مهمان نوازی و دلسوزی های مردم ایران را فراموش نخواهم کرد که وی در واکنش به این سخن من به من نگاهی کرد و گفت "ولی من شنیده ام که ایرانی ها تروریست هستند" و من نیز در پاسخ به او گفتم این تبلیغات منفی حاصل عملکرد عده ای است که خود نمی دانند چه می خواهند و این تبلیغات در حالی است که من و خانواده ام در سفر به ایران آرامش داشتیم. از شهرهای زیادی در ایران دیدن کرده ام از جمله ارومیه، تبریز، زنجان، یزد، کاشان، شیراز و اصفهان که هر کدام برایم زیبایی خاصی داشته است، در یزد به من و خانواده ام خیلی خوش گذشت. معماری فوق العاده بناها برایمان تازگی داشت و مردم بسیار گرمی دارد که به ما بسیار لطف داشتند.
پلیس اداره گذرنامه و مهاجرت برای من

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود