10 اسفند 1392
شماره خبر: 117514

پلاک خودروها، رمز عبور وسایل نقلیه در شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

پلاک خودروها، رمز عبور وسایل نقلیه در شهر


خودروها از امروز در حالی به تردد در شهر می پردازند، که سهم شان از عبور و مرور در مسیرهای شهری را پلاک خودروی شان تعیین خواهد کرد.
طرح تردد خودروها بر اساس شماره انتهای پلاک شان از امروز در این کلانشهر آغاز شد، تا تدابیر ترافیکی مدیریت شهری، راهنمایی و رانندگی و دیگر ارگان های مرتبط با این حوزه در شهر اجرایی شود. این اقدام طی دو سال گذشته در حالی انجام گرفته و صورت می گیرد که هدف عمده آن آسایش شهروندان و تسهیل تردد آنان در ایام منتهی به سال نو بوده است.
بر همین مبنا، از روز جاری ماموران پلیس راهور در معابر کلانشهر استقرار یافته و دستورات مورد نیاز در این حیطه را در قبال شهروندان و خودروهایی که از حریم های تعیین شده تخطی می کنند، به اجرا می گذارند.
استقرار ماموران در محل اجرا
فرمانده پلیس راه استان البرز در همین خصوص از آغاز اجرای طرح زوج و فرد در محدوده خیابان‌های مرکزی شهر خبر داد و گفت: ماموران پلیس راهور کرج امروز با حضور در محدوده مرکزی شهر، طرح تردد خودروها به صورت زوج و فرد را به اجرا درخواهند آورد. همایون شریفی زمان اجرای این طرح را تا پایان سال و به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان کرجی خواند و اضافه کرد: طرح سال گذشته زمان طولانی تری را شامل می شد که در سال جاری با اصلاحاتی، این زمان به 6 ساعت تقلیل یافت.
تقلیل ساعت اجرای طرح
وی مدت اجرای طرح را از ساعت 14 تا 20 خواند و اظهار داشت: پلیس برای اطلاع شهروندان از چگونگی اجرای طرح، اقدام به نصب بنر و تابلوهای اطلاعی و بروشورهای خبری کرده است تا ماموران بتوانند به بهترین نحو ممکن به شهروندان کرجی ارائه خدمات کنند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج نیز در این زمینه از اجرای طرح ترافیک زوج و فرد طی سال‌جاری در این کلانشهر خبر داد.
اجرای طرح، کارشناسی است
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، پیشینه اجرای طرح ترافیک در کرج به دو سال گذشته بر می‌گردد که با مطالعه و بررسی‌های مختلف از سوی کارشناسان در شهرداری، شورای ترافیک شهرستان کرج و استان البرز و با استفاده از طرح جامع ترافیک، اجرای آن قطعی شد. سیدعلی اکبر میروکیلی با اشاره به این که طرح زوج و فرد پایه علمی فنی و مهندسی دارد، افزود: اجرای طرح در سال گذشته با اقبال عمومی شهروندان مواجه شد به نحوی که طبق نظرسنجی بیش از ۹۰ درصد شهروندان نسبت به ادامه اجرای آن اعلام موافقت کردند.
محدوده های طرح
به گفته میروکیلی محدوده این طرح که نظارت بر اجرای آن به عهده فرمانداری شهرستان کرج است، در سال جاری نیز مشابه سال گذشته، در مناطقی از جمله بلوار بسیج، کاج، مطهری، جمهوری، چهارصد دستگاه، بلال و محدوده ساختمان شورای اسلامی شهر اعمال می شود. میروکیلی با اشاره به کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف زمان در اجرای طرح زوج و فرد افزود: طی مدتی که این طرح در کرج به اجرا در می آید، شاهد روان سازی ترافیک در معابر و خیابان‌های کرج خواهیم بود. معاون حمل و نقل و ترافیک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود