23 فروردین 1393
شماره خبر: 119493

رشد 8 درصدی بازدید از مراکز گردشگری البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

رشد 8 درصدی بازدید از مراکز گردشگری البرز


وجود جاذبه های گردشگری فراوان هرساله پای بسیاری از مسافران را به استان البرز می کشاند، طبق آمارهای اعلام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، مجموع بازدید از مراکز گردشگری استان نسبت به سال پیش رشد 8 درصدی داشته است از این رو ...
مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و اجرای طرح جامع گردشگری برای توسعه این صنعت ضروری است. در حال حاضر توسعه صنعت گردشگری در جوامع در حال توسعه در ایجاد اشتغال و درآمدزایی نقش غیرقابل انکاری دارد، چند سالی است که البرز در ستون 31 جدول استان های کشور قرار گرفته است و در برخی از محافل از البرز نوپا و جوان با داشتن ظرفیت های صنعتی یاد می شود. همه البرز را به واسطه داشتن کارخانه ها و شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی می شناسند، برخی از شهرستان های این استان نوپا در کشور رتبه نخست تولید محصولات دامی و کشاورزی را نیز بر در جدول افتخارات خود به ثبت رسانده است. این در حالیست که سلسله جبال البرز با دامنه های بی نظیر، وجود روستاهایی با چشم اندازهای زیبا، وجود آثار تاریخی و باستانی و همچنین وجود میراث های ناملموس در این استان در کنار ظرفیت های صنعتی، تولیدی و کشاورزی برای توسعه پایدار یک امتیاز محسوب شده و بر دیگر داشته هایش افزوده است. هر ساله در آخرین ماههای سال جنب و جوش در ستاد هماهنگی خدمات سفر موج می زند و دستگاههای اجرای مربوطه با برنامه ریزی و ارائه طرح های مختلف به استقبال بهار و مسافران نوروزی می روند. برگزاری جلسات پی در پی و انعکاس خروجی این جلسات در رسانه ها برای اطلاع عموم مردم از جمله کارهایی است که در ماههای پایانی سال مخصوصا اسفندماه توسط متولیان امر انجام می شود. استان البرز به خاطر داشتن آب و هوای خوش، وجود جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و باستانی هر ساله پای بسیاری از گردشگران و میهمانان نوروزی را به این منطقه خوش آب و هوا می کشاند و همین موضوع باعث سنگینی کار ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان می شود.
هماهنگی بین بخشی دستگاههای اجرایی در ستاد خدمات سفر البرز خوب بود
وجود محورهای مهم و حساسی مانند محور کرج - چالوس و محور کرج - قزوین، وجود چهارمین جاده زیبای جهان با جاذبه های بی نظیرش، وجود روستاهای زیبا با فرهنگهای غنی و آداب و رسوم و سنتهای دیرپا و بسیاری دیگر از جاذبه ها دلایل محکمی برای قرار گرفتن البرز در جدول بازدید گردشگران است. ابوالفضل عبیدی مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی البرز با اشاره به آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در سال جاری با بیان این مطلب اعلام کرد: هماهنگی بین بخشی دستگاههای اجرایی مربوطه در ستاد هماهنگی خدمات سفر استان البرز بسیار خوب بود.
در سال جدید سد امیر کبیر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داد
این مسئول در جواب این سوال مبنی بر اینکه بیشترین بازدید ها از کدام جاذبه گردشگری استان بوده است؟ افزود: سد امیرکبیر با بازدید 274 هزار و 202 گردشگر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داد و همچنین 47 و 200 گردشگر از منطقه کوهسار، 41 هزار و 300 نفر گردشگر از سد طالقان، 35 هزار و 100 گردشگر از روستای برغان، 9 هزار و 300 گردشگر از کاروانسرای شاه عباسی، 30 هزار و 510 گردشگر از مجموعه بین المللی پیست دیزین و 16 هزار و 300 گردشگر از برج آرامگاهی میدانک دیدن کردند.
میزان اقامت مسافران نوروزی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود