30 فروردین 1393
شماره خبر: 120023

شهر کرج عطر و بوی فاطمی می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

شهر کرج عطر و بوی فاطمی می گیرد


همزمان با سالروز ولادت بانوی برگزیده دو عالم، دخت نبوت و همسر ولایت و امامت حضرت زهرای اطهر مرضیه فاطمه (س) جشن بزرگ میلاد این بانوی کریمه صبح فردا با اجتماع پر شکوه آحاد جامعه بویژه بانوان و دختران کرجی در میدان شهدای این کلانشهر برگزار می شود و از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح تا دوازده نیمروز ادامه خواهد داشت.
پس از برگزاری اجتماع هزاران نفری فاطمیون در سالروز شهادت حافظ حریم ولایت حضرت فاطمه زهرا (س) در میدان شهدای کلانشهر کرج، این بار عاشقان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در سالروز میلاد ایشان گرد هم می آیند و این روز فرخنده و بسیار گرامی را جشن می گیرند. پیشنهاد برگزاری دو اجتماع بزرگ در سالروز شهادت و میلاد بانوی آب و آیینه حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین بار از سوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان البرز مطرح و در ادامه با استقبال مدیریت شهری کرج مواجه شد؛ به جرات می توان گفت کلانشهر کرج طی سالهای اخیر تا این اندازه تحت تاثیر این مناسبت های مهم قرار گرفته نبود و امسال مراسمات و ویژه برنامه های شهادت و میلاد ایشان مردمی تر و باشکوه تر از سال های قبل پیگیری می شود. از آنجا که اجتماع و گردهمایی به تعبیر قرآن و اسلام حکایت از وحدت، همدلی و روحیه تعاون و همکاری دارد، این دو اجتماع وحدت آمیز در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی با چماق تحریم و فشارهای اقتصادی سعی در فاصله و اختلاف انداختن میان آحاد جامعه دارند، از اهمیت والایی برخوردار است و از ارادت عمیق مردم ایران و امت حزب ا... شهر کرج به خاندان عشق و ایمان، دودمان امامت و ولایت تحت هر شرایطی حکایت دارد. جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه ای برای بازخوانی نقشِ مهم ایشان در شکل گیری جریان اسلامی و آغاز سلسله امامت است؛ چرا که این بانوی برگزیده همراه با امام علی (ع) از حامیان اصلی حضرت خاتم محمد مصطفی (ص) بودند که با رفتار و منش ناب انسانی و اسلامی، آنچه پروردگار عالم از یک بنده حقیقی انتظار دارد را به نمایش گذاشتند تا قرآن و اسلام به عنوان مکتب و سیره انسان ساز تجلی بیشتر و بهتری داشته باشند.
پرورش شیرمردان بزرگ تاریخ از دامنِ پاک ایشان
حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه حقیقی صبر، ایمان و استقامت در راه حقیقت و معرفت بودند که از دامنِ پاک ایشان شیرمردان بزرگ تاریخ، امامان معصوم حسن و حسین علیهم السلام پرورش یافتند تا با خونِ سرخ خویش نهضت امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگه دارند و اهمیت نماز و اطاعت از فرامین حق تعالی را به همگان متذکر شوند. امانتداری، پاکیزگی، حجاب کامل، ساده زیستی، یتیم نوازی، گشاده رویی با خلق خدا، دستگیری از نیازمندان، راستگویی و اطاعت محض از فرامین و دستورات دین مقدس و هزاران ویژگی مثبت و ممتاز دیگر از جمله ابعاد شخصیتی این بانوی برگزیده است که از وی چهره ای جاودان در تاریخ اسلام و جهان ثبت کرده است.
شهر کرج عطر و بوی فاطمی می گیرد
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در همین ارتباط می گوید: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی تمام عیار یک انسان حقیقی است و دختران و بانوان ایرانی (و در سطح جهان) با تاسی از ارزش ها و آرمان های وجودی این بانوی نمونه می توانند مراحل تکامل شخصیتی را سپری نمایند. "فاطمه اسکندری" ادامه داد: آنچه اسلام و قرآن از بانوان انتظار دارند، در سیره رفتاری و گفتاری حضرت زهرای اطهر (س) تجلی یافته است و مطالعه و شناختِ صحیح از آنچه فاطمه را فاطمه (س) کرده است، بهترین راهکار برای رشد شخصیتی بانوان است. وی نحوه مشارکت حضرت فاطمه زهرا (س) در فعالیت های اجتماعی را بهترین الگو برای بانوان شاغل دانست و افزود: ایشان علاوه بر حضور آراسته و موثر در فعالیت های اجتماعی که مورخان نکات بسیاری درباره نقش موثر خطبه های ایشان در جهت گیری صحیح افکار عمومی و دفاع از حریم نبوت و امامت ذکر کرده اند، به عنوان یک همسر به طور کامل وظایف خانه داری و مادری خود را ایفا کرده اند که تربیت فرزندانی نمونه و والامقام از دامن پاک ایشان بر همین مهم تاکید دارد. اسکندری از برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با سالروز ولادت ایشان خبر داد و با دعوت از تمامی اقشار جامعه بویژه مادران و دختران برای شرکت پر شور در این جشن گفت: این اجتماع بزرگ از ساعت 9 صبح فردا یکشنبه در میدان شهدای شهر کرج آغاز و تا 12 نیمروز ادامه خواهد داشت. وی تصریح کرد: در این جشن بزرگ شاهد اجرای مولودی خوانی، سخنرانی، مسابقات فرهنگی، پذیرایی و توزیع هدایای فرهنگی و حضور چهره های محبوب خواهیم بود و لحظاتی شاد و معنوی در این روز فرخنده و مبارک برای شرکت کنندگان رقم می خورد.
اجتماع بزرگ میلاد «بانوی دو عالم» در کرج برگزار می شود
همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، اجتماع بزرگ میلاد «بانوی دو عالم» با حضور جمعی از عاشقان خاندان عصمت در کرج برگزار می شود. معاون فرهنگی شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام مطلب فوق افزود: این اجتماع بزرگ و مردمی با درایت حجت الاسلام حسینی همدانی امام جمعه کرج از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه الی ۱۱ صبح روز میلاد بانوی بانوان دو جهان مرضیه اطهر حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جمعی از عاشقان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار می شود. "مصطفی رضاحسینی" گفت: کمیته برگزاری جشن ویژه های برنامه هایی برای بهره مندی حاضرین از این فضای معنوی تدارک دیده است که با همکاری و حمایت تمامی سازمانها و مناطق تابعه با آبرومندی و شکوه هر چه بیشتر برگزار می شود. معاون فرهنگی شهرداری از انجام هماهنگی ها برای دایر کردن ایستگاه های صلواتی در محل و اطراف برگزاری جشن میلاد بانوی دو عالم خبر داد و از مدیران شهری خواست برای برگزاری باشکوه این جشن از تلاشی فروگذار نکنند. این مسئول تاکید کرد: برگزاری این اجتماع با

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود