22 خرداد 1393
شماره خبر: 123794

زباله ها فضای شهری نظرآباد را آلوده کرده اند

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

زباله ها فضای شهری نظرآباد را آلوده کرده اند


آنطور که شهروندان نظرآباد می گویند: فضای این شهردرماه های اخیر به علت کم توجهی به جمع آوری زباله ها و رفت وروب شهری، دچار آلودگی زیست محیطی شده است.
ساکنان این شهر از اینکه به گفته خودشان شهرداری از انجام وظایف به ویژه در بخش بهداشت عمومی شهرکوتاهی می کند، به ستوه آمده اند و برای رهایی از این وضعیت دست به دامان رسانه های جمعی شده اند. به گفته شهروندان، شهر سرسبزو زیبایشان این روزها به علت نظافت نشدن به شهری غیر بهداشتی و غرق در زباله تبدیل ده است.
ˈعلیرضا شهبازیˈ ازجمله شهروندانی است که می گوید: نظرآباد را به نام سرزمین خشت کهن درسازمان ملل متحد می شناسند واگراین روزها جهانگردانی بخواهند از آثار تاریخی
این شهرو منطقه دیدن کنند بطور قطع با خاطره ناخوشایند محل را ترک خواهند کرد. وی ادامه داد: وجود باغ ها و فضاهای سبز در اطراف و دل شهر، از دور چشم انداز زیبایی روی مسافران می گشاید اما با ورود به داخل شهر با کوهی از زباله ها در اطراف معابر مواجه می شوید. او گفت: رفت و روب در شهر نظرآباد تا حدودی به فراموشی سپرده شده و با توجه به فرا رسیدن فصل گرما با این وضعیت زیست محیطی تابستان خوبی نخواهیم داشت. شهبازی این را هم چاشنی صحبت هایش کرد که درخواست های مکرر شهروندان از شهرداری برای تمیزی شهر بی پاسخ مانده و به احتمال این دستگاه عمومی با وظایف ذاتی خود قهرکرده است. ˈصغری حشم پیشه ˈ شهروند دیگر گفت: شهرمان مدتی است بوی زباله می دهد و اگر مسوولان فرادستی فکری نکنند، مردم نظرآباد باید تابستانی متعفن پشت سر بگذارند. وی افزود: اگر طرحی ضربتی برای جمع آوری زباله ها اجرا نشود، دراندک زمان معابر اصلی و فرعی نظرآباد زیر بار زباله ها گم می شود وآن وقت است که میکروب ها به صف شده و مردم را روانه بیمارستانها می کنند. ˈمریم چنبریˈ ساکن یکی از خیابانهای الغدیر شهر نظرآباد گفت : شهروندان این شهر چندین ماه است که دیگر شاهد حضور فعال رفتگران در سطح این شهر نیستند و برخی مواقع یک هفته زمان می برد تا نوبت تمیزی یک کوچه یا محله فرا برسد. وی اظهارکرد: با ادامه این روند مردم شهر کم کم امیدشان را از خدمات شهرداری از دست می دهند و باید چاره دیگری اندیشید. یک شهروند دیگر گفت: کوتاهی در نظافت شهر درکنار سایر مشکلات نظیر تکدی گری ، دستفروشی ، سد معبر و ... فضای خدمات شهری نظرآباد را مخدوش کرده است. وی این راهم اضافه کرد: اگر مسوولان کاری نکنند باید به تشکل های مردم نهاد متوسل شد , شهر را از این وضعیت نجات داد. وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر و مسوولان شهرداری برای یک بار هم که شده نگاهی به بهداشت عمومی شهربیندازند و اگر مشکلی هست با مردم در میان بگذارند شاید بتوان با کمک شهروندان آن را برطرف کرد. ˈعلی عزتیˈ رئیس شورای اسلامی شهر نظرآباد ضمن تائید وضعیت نامناسب خدمات رسانی شهری گفت: مدتی است خیابانها و کوچه های این شهر روزانه نظافت نمی شود و این روند موجب نارضایتی مردم شده است. وی بیان کرد : شهروندان بارها این مشکل را در تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به اعضای شورا شهر اطلاع رسانی کرده اند و با انتقاد از این سیستم خدمات رسانی خواستار رسیدگی بیشتر به شهر به خصوص تمیزی محله هایشان شده اند.عزتی در ادامه به مشکلات شهرداری در بخش کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: مشکلات شهر در زمینه نظافت شهری و جمع آوری زباله به شهردار انعکاس داده شده است و شهرداری نیز برای رسیدگی بیشتر به وضعیت شهر در حال انجام دادن اقدامات مناسی است. nر عین حال ˈسعید مدرس زاده ˈ شهردار نظرآباد گفت: روزانه 160 تن زباله از محدوده شهری نظرآباد به وسعت 13 هزار متر مربع جمع آوری می شود. وی اظهار کرد: شهرداری نظرآباد 80 نیروی خدماتی دارد که با امکانات مکانیزه اقدام به جمع آوری زباله ها و تمیزی شهر می کنند که البته تعداد نیروهای خدمات شهری نظرآباد کم است. شهردار نظرآباد گفت: نیروهای خدمات شهر از ساعت 24 شب تا شش صبح روز بعد در سطح معابر مشغول کارهستند اما وظایف خود را در قبال شهر انجام می دهند. شهرنظرآباد یکصد هزار نفر جمعیت دارد و این منطقه به خاطر مجموعه آثار تاریخی 9 هزارساله یکی از مناطق مهم باستانی کشور محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور از آثار ارزشمند تاریخی نظرآباد دیدن می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود