12 اسفند 1393
شماره خبر: 138645

نگاه محزون کودکان نیازمند در جست وجوی دست های نوازشگر

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

نگاه محزون کودکان نیازمند در جست وجوی دست های نوازشگر


جشن نیکوکاری بهانه ای است تا تلنگری به احساسات لطیف و طبع بلند مردم وارد کند و اشک ها را از چهره های غمدیده یتیمان پاک و هر چند با هدیه ای کوچک دل های آنان شاد کرد.
هفته احسان و نیکوکاری امسال با شعار ' اکرام فاطمی ،همبستگی اجتماعی ، شور نیکوکاری ' از روز پنجشنبه این هفته درسراسر کشور آغاز می شود. در روزهای پایانی سال کسانی هستند که از آمدن بهار زیاد خوشحال نیستند و برای رسیدن سال نو همچون دیگران لحظه شماری نمی کنند، چرا که این افراد کمتر داشتن کفش و لباس نو را تجربه کرده اند اما دست های مهربان است که می تواند آنان به به آمدن بهار خوشبین کند. هفته احسان و نیکوکاری ، فرصتی است تا شادی به خانه های ایتام ببریم و خوشی ها را با آنان تقسیم کنیم . در جشن نیکوکاری بارش رحمت و نوع دوستی از دستان با سخاوت مردمان پرمهر، زمین خشک فقر را سیراب می کند و فردایی سرسبز و زیبا برای همه فرزندان این مرز و بوم نوید می دهد. در این هفته مردم از آنچه خود دوست می دارند، می بخشند تا بر غرور زخم خورده پدران و مادرانی که درد نداری دلهایشان را چاک داده است، مرهمی از همدلی بگذارند. هدیه های این مردم مهربان پاسخی است به نگاه های پرامید و پرعطوفت، کودکانی که از جنس خود همین مردم هستند، بیاییم درهفته احسان و نیکوکاری، دیگران را نیز در شادی هایمان سهیم کنیم. مراکز نیکوکاری زیادی در استان البرز از جمله شهرستان فردیس فعالیت می کنند و این روزها تلاش های مهربانانه آنها مضاعف شده است. مرکز نیکوکاری روح الله شهرستان فردیس از جمله این مراکز است که برای کودکان ایتام تحت پوشش خود نیز برنامه های مختلف به اجرا درآورده است.
نخستین برنامه درآُستانه سال نو روز دوشنبه یازدهم اسفندماه جاری با حضور کودکان یتیم و خانواده های بی سرپرست درفردیس برگزار شد، برنامه ای که لحظات خوش برای ایتام رقم زد. برنامه های فرهنگی هنری خاله سارا و وروره موجی از شادی در دلهای ناشاد کودکان ایجاد کرد که استمرار این شادی ها در گرو نگاه های مهربانانه است.
مسوول مرکز نیکوکاری روح الله شهرستان فردیس در این مراسم با اشاره به تقارن هفته احسان ونیکوکاری با ایام دهه فاطمیه گفت: امسال برنامه جشن نیکوکاری به منظور پاسداشت دهه شهادت بانو حضرت فاطمه (س) به عنوان شور نیکوکاری و با شعار اکرام فاطمه، شور نیکوکاری نامگذاری شده است. حجت الاسلام غلام حسین غلامی دلاور افزود: جشن نیکوکاری گام بسیار مفیدی در جهت برآوردن خواسته های نیازمندان است. وی افزود: امروز نگاه خانوارهای نیازمند به کمک های نوعدوستانه مردم است که با انفاق و دستگیری مومنان است که امکان رفع نیازها و مشکلات فقرا فراهم می شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود به صفات نیکوی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: این بزرگواران، مال و دارایی خود را وقف نیازمندان کردند. غلامی دلاور گفت: حضرت فاطمه(س) وظیفه خود را در دفاع از دین مبین اسلام انجام دادند و امروز نیز ما باید به وظایف خود عمل کنیم. مسول مرکز نیکوکاری روح الله شهرستان فردیس با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز اظهار داشت: باید با کمک به مستمندان و ایتام شادی های خود را نیز با آن ها تقسیم کنیم. وی افزود:کمک کردن به مستمندان و فقرا، انسان را به برکت الهی می رساند سعی کنیم تا این برکت را از دست ندهیم. شور نیکوکاری با حضور کودکان بی سرپرست مرکز نیکوکاری روح الله در مسجد جامع المهدی(عج) در جوار مزار شهدای گمنام فلکه چهارم فردیس برگزار شد. این مراسم با برنامه های متنوع از جمله نمایش عروسکی ،مسابقه و اهداء جوایز همراه بود. مرکز نیکوکاری روح الله شهرستان فردیس 250 نفر افراد بی سرپرست و 25 کودک یتیم را تحت پوشش دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود