16 تیر 1394
شماره خبر: 145215

روز قدس تبلور وحدت، انسجام و مقاومت مسلمانان در برابر جبهه صهیونیست

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

 روز قدس تبلور وحدت، انسجام و مقاومت مسلمانان در برابر جبهه صهیونیست


روز قدس در تاریخ رسمی ایران تداعی کننده ابتکار معمار کبیر انقلاب در نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس است که به هر مسلمانی یادآوری می کند این روز نماد وحدت، انسجام و مقاومت در برابر صهیونیسم است.
ابتکار روز قدس در ماه مبارک رمضان توسط امام عظیم الشان یک هدیه الهی و لطف ویژه ای بود که نصیب مردم ایران به عنوان پرچمدار انقلاب، مدافع مظلومین فلسطینی و الگوی آزادیخواهی و عدالت در مقابل صف دشمنان اسلام و قرآن در جهان شده است. روز قدس روز انتخاب و مراسم بین المللی مسلمانان در حمایت از حقوق قانونی مردم مظلوم فلسطین است که این مهم پس از صدور پیام تاریخی امام خمینی (ره) در سال 1358 مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس به یک موضوع مهم جهانی تبدیل شد و پس از ان هر سال همه مسلمان و آزادیخواهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اقدامات ضد انسانی رژیم غاصب اسرائیل راهپیمایی می کنند و با مشت های گره کرده انزجار خود را به این رژیم صهیونیسنی و حامیانش نشان می دهند.
بیت المقدس به عنوان مهمترین شهر فلسطین از نظر اسلامی اهمیت ویژه ای دارد زیرا مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است و به همین دلیل هر سال شاهد با شکوه تر برگزار شدن روز جهانی قدس در نقاط مختلف جهان هستیم. قدس قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان و وطن میلیون ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد. حضرت امام خمینی (ره) از قدس به عنوان پاره تن اسلام یاد کرده است که به دلیل اهمیت بالا ی آن از همان اولین سال های اشغال آن ، مقاومت فلسطینیان در این سرزمین مقدس شکل گرفت و نهضت مقابله با اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین در سراسر جهان شکل گرفت به گونه ای که در این روز صدای بلند آزادیخواهان جهان پایه استکبار جهانی و رژیم نامشروع اسرائیل را می لرزاند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون روز قدس گفت: روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ملت های ستمدیده در جهان است که به دشمنان اسلام یادآور شوند با تحکیم وحدت و انسجام در بین مسلمانان سیل خروشان مبارزه با استکبار در جهان با ایستادگی به راه می افتد و قدرت پوچالی آنان را در این سرزمین مقدس به فضل الهی از بین می برد و قدس شریف را از چنگال صهیونیست های جنایتکار در می آورند. حجت الاسلام مفید کیائی نژاد مساله فلسطین را از مهمترین مسائل جهان اسلام ذکر کرد و افزود: باید همه در مقابل آن به وظیفه دینی و بشر دوستانه خود عمل کنیم زیرا یکی از مهمترین راهکارها برای پس گرفتن بیت المقدس ایجاد آمادگی جهانی مسلمانان است که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با اندیشه حکیمانه امام راحل این راه را هموار کرد ه تا همه مسلمان جهان یک صدا فریاد آزاد سازی قدس سر دهند. نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظر آباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به حملات ددمنشانه رژیم غاصب به مردم مظلوم فلسطین و سایر گروهای ضد اسلامی چون داعش و کفیر ی ها در کشورهای اسلامی اشاره و یادآور شد: ایمان ، حفظ وحدت ، ایستادگی و مقاومت مهمترین سلاح دفاعی مسلمانان در برابر جبهه دشمنان است که در روز قدس مسلمانان جهان به ویژه ملت همیشه سرافراز و ولایت مدار ایران اسلامی با حضوری پرشور این ایستادگی را در برابر دشمنان مکتب اسلام و قرآن و آزادسازی قدس شریف را از چنگال صهیونیست های جنایتکار به نمایش می گذارند. امام جمعه و رئیس حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع ) در ساوجبلاغ نیز از روز قدس به عنوان روز فریاد علیه استکبار جهانی و صهیو نیسم یاد کرد و گفت: مسلمانان جهان و دل سوحتگان عالم در روز قدس با آمدنشان در راهپیمایی روز جهانی قدس از بهترین و زیباترین یادگار امام حمایت می کنند و به ابرقدرت ها اعلام می کنند که عزم مسلمانان در نابودی اسرائیل راسخ است.
حجت الاسلام محمد تقی ناطقی افزود: مسلمانان جهان با جضور ی گسترده و حماسی در روز قدس در واقع همایشی با موضوع صحنه برائت از غاصبان و اقتدار ملت های حق طلب و آزادیخواه را در نقاط مختلف دنیا برگزار می کنند. وی از ایجاد گروهای تروریستی در بلاد اسلامی ، برافروختن جنگ بین مسلمانان ، فرقه گرایی بعنوان یک زنگ خطر و هشدار برای مسلمان جهان یاد کرد و ادامه داد: باید مسلمانان با تحکیم وحدت در مقابل کفار مقاومت کنند و این ایستادگی را در روز قدس که روز نماد مقاومت مسظمانان در برابر دشمنان اسلام و اشغالگران چون رژیم اشغال گر و غاصب اسرائیل در قدس شریف است به نمایش بگذارند و خواب را از چشمان این دشمنان بگیرند. تماینده کرج ، اسارا و اشتهارد در مجلس شورای هم روز جهانی قدس را روز برافراشتن پرچم دفاع مسلمانان از مردم مظلوم و اواره فلسطین با ژرف اندیشی و نگاه عالمانه و عمیق امام خمینی (ره) نسبت به رویدادهای جهانی و خطرات دینی دانست و بیان کرد: امروز صهیونیسم در جهان به نماد تروریسم ، کودک کشی ، اشغالگری ، تجاوز و نسل کشی تبدیل شده که مسلمانان جهان به خصوص ملت شهید پرور و لایت مدار ایران اسلامی با حضوری پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر خط بطلان روی اقدامات ضد بشری استکبار و رژیم غاصب اسرائیل در دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین می کشند. محمد جواد کولیوند گفت: تنها راه نجات قدس طبق فرمایشات معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و مقام معظم رهبری ، ایجاد آمادگی جهانی مسلمانان برای پس گرفتن بیت المقدس است که زیر ساخت این هدف مهم هر ساله در راهپیمایی روز جهانی قدس با شرکت پرشور مسلمانان از جمله ملت هوشیار و دشمن شناس ایران هموار تر از سال های گذشته می شود. وی از روز قدس به عنوان روز طنین انداز شدن فریاد مسلمانان علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی نام برد و خاطر نشان کرد: امسال راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پر رنگی برگزار می شود زیرا مسلمانان جهان شاهد گسترش ظلم در منطقه خاورمیانه بوده اند و به همین خاطر حضور در این راهپیمایی را یک وظیفه می دانند تا با مشت های کوبنده فریاد مرگ بر استکبار جهانی سر دهند. مردم البرز نیز با حضوری گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس به خیابان ها می آیند تا بار دیگر حمایت خود از مردم مظلوم ، درد مند و آواره فلسطین را در مقابل چشم دشمنان اسلام و قرآن به نمایش بگذارند و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را در آسمان این استان طنین انداز کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود