17 آبان 1391
شماره خبر: 14565

لزوم اجرای طرح های حمایتی در البرز در جهت افزایش مهاجرت معکوس

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

لزوم اجرای طرح های حمایتی در البرز در جهت افزایش مهاجرت معکوس

یکی از معضلاتی که استان نوپای البرز با آن دست و پنجه نرم می کند، افزایش مهاجرت ها به این استان است که عموما به خیال کاریابی و بهره وری از امکانات خاص کلانشهرها انجام می شود. این امر توجه بیشتر به اجرای طرح های حمایتی در البرز در جهت افزایش مهاجرت معکوس را می‌طلبد.
یکی از مشکلات و معضلاتی که امروز گریبانگیر استان نوپایی چون البرز شده، افزایش مهاجرت ها به این استان است که عموما با خیال کاریابی و بهره برداری از امکانات و حمایت های خاص کلانشهرها صورت می گیرد. افزایش مهاجرت ها، افزایش بی رویه جمعیت و در نهایت تبعات و لطماتی چون افزایش آسیب های اجتماعی، افزایش ساخت و سازهای بی رویه، مواجه شدن با معضل ترافیک، عدم تناسب عرضه و تقاضا در همه امور خدماتی و رفاهی و هزاران مشکل و معضل دیگر برای استان را رقم می زند. بی شک گام برداشتن در مسیر پیشرفت و توسعه در استان نوپای البرز نیازمند کنترل جدی رشد جمعیت در این استان خواهد بود و یکی از اقداماتی که این امر را محقق می کند تلاش در جهت افزایش مهاجرت های معکوس و فراهم کردن زمینه های لازم برای برگرداندن مهاجران به سرزمین و دیار خود است. از آنجا که سهم زیادی از مهاجرت ها به سبب بهره وری از امکانات رفاهی، خدماتی و معیشتی بهتر رقم می خورد، فراهم کردن زیرساخت ها و بسترهای لازم برای فرد در شهر و دیار اصلی خود برای زندگی بهتر، در اختیار داشتن کار مناسب و بهره وری از امکانات درخور می تواند مهاجران را به شهر خود برگردانده و در حقیقت بر مهاجرت معکوس دامن بزند. ضمن آنکه این اقدامات حتما جلوی مهاجرت های بعدی را نیز خواهد گرفت.
اجرای طرح های حمایتی توسط نهادهای مختلف اجرایی استان و ارائه خدمات به افراد تحت حمایت خود به منظور تشویق و ترغیب آنها برای بازگشت به زادگاه خویش در البرز ضروری است و باید این امر در اولویت های کاری نهادهای خدمتگزار قرار گیرد. یکی از اقدامات شایسته ای که اخیرا در سیاست های کاری کمیته امداد استان البرز قرار گرفته همین زمینه چینی برای مهاجرت های معکوس و برگرداندن افراد به زادگاه اصلی خودشان است که این امر با جدیت زیادی در این نهاد پیگیری می شود.
150 خانوار مهاجر تحت حمایت کمیته امداد البرز به استان های خود برگشتند
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز در این خصوص گفت: با حمایت کمیته امداد استان البرز، تعداد 150 خانوار تحت حمایت این نهاد از استان البرز به استانهای خود بازگشتند. سید هادی اظهار داشت: این خانواده های تحت حمایت چند سالی در استان البرز بعنوان مهاجر و در شهرستانهای مختلف ساکن بودند که با مساعدت ها و هماهنگی های انجام شده به زادگاه خود بازگشتند. وی افزود: تمام خانوارهایی که به موطن اصلی خود مهاجرت کردند تحت حمایت کمیته امداد هستند و خدمات این نهاد را در استان زادگاه خویش دریافت می کنند. وی اظهار داشت: طی بررسی هایی که در خصوص پرونده این خانواده ها انجام شد ، خانوارهایی که از کمیته امداد استان البرز تسهیلات دریافت کرده بودند با مساعدت تشویقی ویژه، وام این خانوارها به بانک های عامل پرداخت و تسویه شد. کرابی تصریح کرد: مهاجرت افراد تحت حمایت به زادگاه مورد نظرنشان در راستای سیاستهای دولت در خصوص بازگشت افراد از کلان شهرها و طبق بخشنامه استانداری به کمیته امداد صورت گرفته است. معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان البرز گفت: بر این اساس تعداد 17 خانوار به استان قزوین، هفت خانوار استان خراسان، هفت خانوار استان لرستان، 6 خانوار به استان آذربایجان غربی و مابقی به استان های دیگر کشور اعزام شدند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود