5 مرداد 1394
شماره خبر: 146207

رویای آمدن راه آهن به البرز سراب بود

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

رویای آمدن راه آهن به البرز سراب بود


لیگ برتر فوتبال پانزدهم در حالی از اواخر هفته جاری آغاز می شود که استان البرز با رفتن سایپا به تهران ونقش برآب شدن رویای آمدن راه آهن غایب بزرگ میزبانان این رویداد مهم است.
با پایان لیگ برتر در خردادماه سایپایی از تصمیمی پرده برداشتند که مجمع گروه خودروسازی سایپا آن را مصوب کرده بود. نقل مکان به تهران و ترک استان البرز تصمیمی بود که برای این باشگاه صنعتی گرفته شد و این اتفاق یعنی خارج شدن استان البرز از جمع استان های میزبان مهمترین رویداد فوتبالی کشور، رایزنی ها پس از عیان شدن این تصمیم از سوی مسئولان استان آغاز شد و هر یک به فراخور شناخت خود از ابعاد موضوع وعده ای داد. مدیرکل از نشست مشترک با مدیران این باشگاه وعده داد و نمایندگان از تلاش خود برای جلوگیری از انتقال این باشگاه به پایتخت گفتند اما در نهایت آنکه حرفش به کرسی نشست باشگاه سایپا بود که بدون دغدغه تیم را به تهران برد و عنوان کرد پس از چند بازی در ورزشگاه دستگردی به اسلامشهر می رود بازی های خانگی خود را ورزشگاه بین المللی و تازه ساز این شهر انجام می دهد. از دیگر سو پس از قطعی شدن رفتن سایپا مدیران استان با پیش کشیدن نام باشگاه راه آهن و مالک جدید آن از انتقال این باشگاه به البرز سخن به میان آوردند اما این رویا نیز خیلی زود نقش بر آب شد و مالک جدید باشگاه نیز اعلام کرد تمایلی برای حضور در البرز ندارد و تمایل دارد تیم در تهران ادامه حیات دهد و بازی هایش در شهرقدس انجام شود.
البرز دیگر سهمی از لیگ برتر ندارد
اینکه مدیران دو باشگاه بزرگ کشور به یکباره از نام البرز و میزبانی خوب آن در یک دهه اخیر فوتبال کشور چشم بپوشانند و شهرهایی چون قدس و اسلامشهر را مقدم بر کلانشهر کرج می دانند از کجا نشات می گیرد؟ چرا مدیران باشگاه راه آهن تمایل زیادی برای حضور البرزی ها در هیئت مدیره خود نشان می دهند و حتی دو مسئول از این استان را به جمع هیئت مدیره ۵ نفره خود اضافه می کنند اما وقتی حرف از آمدن به این استان می شود راغب نیستند و تمایلی نشان نمی دهند؟ اشکال و ایراد کار کجاست که استان بزرگ و توانمندی مانند البرز به یکباره از دایره انتخاب باشگاه های مختلف بیرون می ماند و سهمی از لیگ برتر فوتبال ندارد؟ برای پاسخگویی به این سوالات باید گفت؛ شاید نوع تعامل مسئولان ارشد استان در سالهای اخیر و فقدان حمایت لازم از ورزش در سطح کلان عامل اصلی این بی رغبتی باشد. اینکه مدیران باشگاهی مثل راه آهن موضوع سایپا را چراغ راه خود قراردهد و با ترس از آنچه بر سر این باشگاه آمده تمایلی برای آمدن به البرز نشان ندهد.
از دیگر سو جاذبه های حضور در تهران هم قابل مقایسه با البرز نیست متاسفانه در این بین مسئولان ما اهل واگذاری امتیازات ویژه به باشگاه ها نیستند تا در نهایت در این وادی سرمان بی کلاه بماند و در لیگ پانزدهم بدون تیم بمانیم و شهرهای حاشیه تهران در میزبانی از مسابقات لیگ برتر از ما سبقت بگیرند. مرور صحبت های رییس هیئت فوتبال استان البرز که روز گذشته به عضویت هیئت مدیره این باشگاه در آمد می تواند تا حد زیادی در جریان بیشتر فضای موجود قرارمان بدهد.
انتقال راه آهن به البرز غیرممکن بود
عضو هیات مدیره باشگاه راه آهن گفت: احتمال حضور این تیم در البرز بسیار ضعیف و به عبارتی نا ممکن است. محمدمحمودی افزود: دفتر مرکزی و بیشتر فعالیت‌های بخش خصوصی که راه آهن را در اختیار گرفته است در تهران مستقر است به همین دلیل به هیچ عنوان راضی نمی‌شوند فعالیت‌های خود را برای لیگ پانزدهم در استان البرز پیگیری کنند. محمودی در پایان گفت: گمانه‌زنی‌ها برای انتقال این باشگاه به البرز وجود داشت اما باید بگویم این مهم غیر قابل انجام است و بازی‌های راه آهن به طور قطع در ورزشگاه شهر قدس تهران انجام خواهد شد. اتفاقات اخیر رخ داده برای استان البرز در حوزه میزبانی از لیگ برتر کشور نشان داد عدم تعامل سازنده با باشگاه سایپا، ساده اندیشی و اظهارنظرهای بی موقع عامل اصلی قرار گرفتن استان بزرگی به مانند البرز در موقعیت فعلی است جایی که این استان با داشتن بهترین امکانات سخت افزاری از دایره لیگ برتر بیرون بماند و سهمی از آن نداشته باشد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود