11 مرداد 1394
شماره خبر: 146559

سامانه کنترل گوشت تاثیری دربالا بردن کیفیت گوشت ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

سامانه کنترل گوشت تاثیری دربالا بردن کیفیت گوشت ندارد


به قصابان و غرفه داران میادین میوه و تره بار شهرداری کرج، سامانه کنترل گوشت که به تازگی در این بازار روزهای این شهرداری راه اندازی شده ، تاثیری دربالا بردن کیفیت گوشت ، ندارد.
تعدادی از غرفه داران میادین میوه و تره بار شهرداری کرج نسبت به کنترل گوشت های قرمز توسط سامانه گل نرگس که به تازگی در این بازارها آغاز به کار کرده گلایه دارند ومی گویند: کنترل گوشت قرمز در این سامانه در ارتقای کیفی بی تاثیر است. یکی از غرفه داران که خواست نامش ذکر نشود به گفت:قبل از فعال شدن این سامانه ، بازرسان سازمان میادین میوه و تره بار به صورت مستمراز غرفه های عرضه گوشت بازدید می کردند و کیفیت گوشت های عرضه شده توسط این افراد کنترل می شد. وی افزود: اکنون با راه اندازی این سامانه به ازای هر کیلوگرم گوشت قرمز مبلغ سه هزار ریال باید به حساب سامانه پرداخت شود که در نهایت از جیب مشتریان پرداخت می شود. این غرفه دار مدعی شد که سامانه پول الکی می گیرد زمانی این کار مفید است که گوشت را خود سامانه با قیمت پایین تامین کند. یکی دیگر از غرفه داران در این رابطه گفت: اکنون یک لاشه گوساله حدود 300 کیلو گرم است و اگر این لاشه در روزبازار به فروش برسد و هر روز یک لاشه گوساله عرضه شود هفته ای 12میلیون تومان به حساب سامانه واریز می شود. وی افزود: تا قبل از راه اندازی این سامانه این مبلغ پرداخت نمی شد ضمن اینکه پرداخت این مبلغ به سامانه فقط یک فشار مضاعف به قصابان و مردم است. این غرفه دار اظهار کرد:مگر سامانه همیشه این امکان را دارد که غرفه داران را سرکشی کند اگر غرفه داری بخواهد گوشت غیر بهداشتی عرضه کند به راحتی می تواند بدون وارد کردن گوشت به سامانه و زمانی که ساعات استراحت بین روز است این گوشت را به غرفه وارد کند. وی ادامه داد: برخی از مسوولان سازمان برای توجیه این کار می گویند هدف از راه اندازی سامانه حذف واسطه است این ادعا بی اساس است چرا که سامانه خودش نقش واسطه دارد. وی خاطر نشان کرد: تا قبل از این قصاب خودش گوشت را می خرید و به کشتارگاه می برد، گوشت از کشتارگاه بازدید می شد بعد به دست قصاب می رسد و قصاب نیز مستقیم آن را عرضه می کرد اما اکنون باید به سامانه وارد شود و برای هر کیلوگرم مبلغی به سامانه پرداخت شود.
وی گفت: این رویه سبب می شوند تا گوشت های غیر مجاز بیشتر در غرفه ها عرضه شود. این غرفه دار افزود: سازمان میادین خدمات رسان است و باید محصول خوب در اختیار مردم قرار دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش سرقفلی غرفه ها از 20 میلیون ریال به 150 میلیون ریال انتقاد کرد.وی نسبت به آنچه عملکرد و تصمیم گیری نامناسب مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج نامید، انتقاد کرد. وی اظهار کرد که سازمان میادین میوه وتره بار کرج فقط در حق غرفه دار اجحاف می کند و اجاره مغازه را یک ماه زودتر از غرفه دار اخذ می کند و اگر سه روز این اجاره عقب بیفتد مغازه توسط سازمان پلمپ می شود. معاون اجرایی و بهره برداری سازمان میادین میوه و تره بارشهرداری کرج دراین باره به خبرنگارایرنا گفت: راه اندازی سامانه کنترل مواد پروتئینی مانند مرغ، ماهی و گوشت قرمز موضوع جدیدی درکشور نیست و طبق قانون باید در تمام شهرهایی که دارای سازمان میادین میوه و تره بار هستند، فعال شود. حمید عبدالله پور افزود: در کشتارگاه دام یا مرغ کشتار می شود، ناظر دامپزشکی سلامت محصول کشتار را به لحاظ نبود بیماری های انگلی تایید می کند اما در بحث کیفیت گوشت نقشی ندارد. وی ادامه داد: ما وظیفه داریم به عنوان سازمان خدمات رسان به ازای پولی که از دست مردم می گیریم محصول با کیفیت عرضه کنیم تا رضایت شهروندان را در پی داشته باشد. وی یکی از اهداف راه اندازی سامانه را کنترل قیمت گوشت عنوان کرد و اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه قیمت گوشت قرمز ازهرکیلوگرم 280 هزار ریال به 254 هزار ریال کاهش یافته است. عبدالله پور گفت: با راه اندازی سامانه واسطه ها از بین می روندو این واسطه ها هستند که هزینه ها را افزایش می دهند. وی افزود: برای کیفی سازی گوشت قرمز، عرضه گوشت بز، میش ، ماده گاو ، تلیسه و لاشه بالای 15کیلو گرم و زیر 10 کیلوگرم ممنوع است . سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج 20 بازار روز فعال دارد که درهربازار بین یک تا دو غرفه به عرضه گوشت قرمز اختصاص داده شده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود