22 شهریور 1394
شماره خبر: 148968

نفس‌ها در نمایشگاه گل‌وگیاه کرج‌ تازه شد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

نفس‌ها در نمایشگاه گل‌وگیاه کرج‌ تازه شد


چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در شرایطی که هر روز هوای البرز آلوده‌تر از دیروز شده و مرز هشدار و بحران را رد می کند، فرصتی بود تا البرزی ها دمی تازه کرده و روح خود را صیقل دهند.
در میان آلودگی تکراری هوای این روزها، و در بین ساختمان‌های بلند که همه از زندگی ماشینی و بی‌رنگ و بوی شهری حکایت می‌کنند برپایی نمایشگاه گل و گیاه به روال سه سال گذشته که در شهریورماه در پارک چمران کرج برپا می‌شود برای چند روزی، هرچند کوتاه چراغ سبزی برای ذهن‌های بسته و ریه‌های پر از نبایدهای امروزی است. چند روزی است که از برپایی این نمایشگاه می‌گذرد راهی نمایشگاه می‌شوم از در ورودی پارک که وارد می‌شوم، چترهای رنگارنگ که بر فراز آسمان افراشته‌اند در این روز گرم تابستان باران و خنکی پاییزی را برایم تداعی می‌کنند. از زیر چترها که خارج می‌شوم چشم‌انداز اطراف پارک دل را به‌آرامی می‌نوازد.
چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در کرج
در گوشه‌ پارک معماری زیبایی از گل‌ها و گیاهان که محصول طراحی کارشناسان و زحمت‌های باغبانان شهرداری است جلوه‌گر زیبایی خلقت است. اینجا تمثیلی از بهشت است. از پله‌های پل چوبی که در باغ گل‌ها قرار دارد بالا می‌روم و تصویر فرش گل باغ را که ازاینجا زیر پا قرار دارد از روی سکویی نظاره می‌کنم. زیبایی حیرت انگیزش منشوری از رنگ‌های مهربانی خداست. توازن گل‌ها و گیاهان این فرش که ترکیبی از گیاهان قرآنی است به‌قدری زیبا و چشم‌نواز است که رفتن را برایم سخت می‌کند. به‌طورقطع برای نمایش زیبایی بی‌حدوحصر این نشانه‌های خدا زحمت زیادی کشیده شده است.
چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در کرج
گوشه‌ای دیگر از باغ که به سبک شمال کشور بین درختان و گل‌ها کلبه‌های چوبی زیبایی خودنمایی می‌کند، یاد استان گیلان و مازندران را زنده می‌کند. وارد سالن سرپوشیده پارک می‌شوم که مجموعه‌ای دیگر از زیبایی‌ها را درون خود جای‌داده است. جلوی در ورودی سالن خانمی میان‌سال روی صندلی چرخ‌دار نشسته و با لبخندی دل‌نشین اطراف را تماشا می‌کند. خودش را لاله رمضانی معرفی می‌کند، می‌گوید من عاشق زیبایی و پاکی و ظرافت این گل‌ها و گیاهان هستم و طی ۷ روزی که از برپایی این نمایشگاه می‌گذرد ۵ روز است که به دیدن نمایشگاه می‌آیم.
چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در کرج
رمضانی می‌گوید: برای من که معلول هستم و محکوم‌ به زندگی در بین چهار دیوار کاشانه، دیدن و بودن اینجا برایم یادآور روزهای خوش گذشته است. وی اضافه می‌کند چهارمین سال است که از ابتدای شهریور برای برپایی این نمایشگاه روزشماری می‌کنم، چراکه بودن در اینجا برایم انرژی و حس ماندگاری دارد، به همین دلیل از پسرم می‌خواهم که مرا از صبح به اینجا بیاورد و غروب مرا به خانه برگرداند. از وی خداحافظی کرده و به گوشه دیگر سالن می‌روم. تزیین و طراحی هوشمندانه و پر از سلیقه، که با کنار هم قرار دادن گل‌ها در این بخش توانسته هر بیننده‌ای را مسحور این مجموعه کند، یکی دیگر از زیبایی‌های این باغ گل است. در قسمتی دیگر از باغ برای سرگرمی کودکان نیز تدبیری اندیشیده شده است. وسایلی از شهربازی آورده‌اند و خانم جوانی که با ارائه کاغذ سفید و مداد شمعی به کودکان برای کشیدن نقاشی آن‌ها را سرگرم می‌کند در نهایت هم برای تشویق، برچسب‌های ستاره روی نقاشی آن‌ها می‌چسباند.
چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در کرج
در انتهای این باغ گل راهروی بزرگی که در آن مجموعه‌ای ازگل‌ها و درختچه‌های کاشانه‌ای برای فروش عرضه می‌شود، به چشم می‌خورد که به اظهار مراجعان قیمت‌های مناسبی نسبت به مراکز فروش گل و گیاه در سطح شهر دارد. «کاش از این برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها در همه جای استان برپا می‌شد و فقط سالی یک‌بار نبود» این گفتگوی مردی بود که به همراه همسرش از نظرآباد برای بازدید از نمایشگاه آمده است. امید مقیمی می‌گوید: من و همسرم به گل و گیاه و طبیعت علاقه زیادی داریم، ولی متأسفانه ازآنجایی‌که مانند این نمایشگاه همه جای استان برپا نمی‌شود، برای بازدید ازاینجا مسیر طولانی را پیموده‌ایم. وی می‌گوید کاش مسئولان برای اینکه در نقاط بیشتری از استان چنین نمایشگاه‌هایی برپا شود اقدام کنند.
چهارمین نمایشگاه گل و گیاه در کرج
به گشت‌و گذار در نمایشگاه ادامه می‌دهم، از راه روهای عبور می‌کنم که بوی عطر گل‌های مختلف در فضای آن‌ها پیچیده است کم‌کم به ساعتم نگاه می‌کنم درست ۲ ساعت است که در نمایشگاه مشغول گشت‌و گذارم و آن‌قدر زیبایی دیده‌ام که گذر زمان را فراموش کرده‌ام راهی در خروجی می‌شود باز چترهای بالای سرم را نگاه می‌کنم چترهایی رنگی و آویزان شده از سقف آسمان، درراه به حرف‌هی مراجعه‌کنندگان فکر می‌کنم «کاشکی همه جای استان ازاین‌دست نمایشگاه‌ها برپا شود» به‌راستی بسیاری از هم استانی‌ها شاید نتوانند از این نمایشگاه دیدن کنند و جا دارد مسئولان و متولیان برای برپایی نمایشگاه گل و گیاه در مقیاس کوچک‌تر در دیگر شهرستان‌ها اقدام کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود