14 آذر 1394
شماره خبر: 154079

قطع چنداصله درخت درکرج و انگشت اتهام دستگاه های اجرایی به سوی یکدیگر

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

قطع چنداصله درخت درکرج و انگشت اتهام دستگاه های اجرایی به سوی یکدیگر


قطع چند اصله درخت در منطقه عظیمیه واقع در شمال شرقی کلانشهر کرج و حوزه منطقه یک شهرداری ضمن نارضایتی شهروندان با اتهام زنی برخی دستگاه های اجرایی علیه یکدیگر منجر شده است.
گفته می شود این درختان به تازگی توسط یکی از دستگاه های اجرایی استان البرز در اجرای طرح مسکونی در یک قطعه زمین به مساحت کمتر از 2 هزار متر مربع قطع شده است. مصطفی خدابین شهردار منطقه یک کرج به موضوع کاشت و قطع درختان در شمال عظیمیه اشاره کرد و گفت: زمینی که درختان در آن قطع شده در سال های گذشته با کاربری فضای سبز تحویل شهرداری شد که البته در بازنگری طرح تفصیلی به مسکونی تبدیل شده است . وی ادامه داد: طی دو سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به عنوان دبیر کمیسیون ماده پنج این زمین را به مسکونی تغییر کاربری داد. خدابین با بیان اینکه تعدادی درخت توسط یک شهروند در این زمین کاشته شده است ، گفت: در روزهای اخیر حدود هشت اصله از این درختان در جریان تغییر کاربری قطع شد. وی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان البرز باید پاسخگوی تغییر کاربری این زمین باشد. شهردار منطقه یک کرج با بیان اینکه درختان کاشته شده در این محل از نوع برگ سوزنی هستند، افزود: جابجایی این گونه درختان امکان پذیر نیست.
وی خاطر نشان کرد: این زمین به عنوان فضای سبز بوده و اداره کل راه و شهرسازی نباید آن را تغییر کاربری می داد. وی اظهار کرد: البته برخی از اهالی این منطقه به صورت غیر قانونی اقدام به کاشت درخت در این زمین کرده اند و اکنون با قطع این درختان مخالفت می کنند.حسین رحمت پور رئیس روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی با رد ادعای شهردار منطقه یک در خصوص اینکه این زمین دارای کاربری فضای سبز بوده ،گفت: کاربری این زمین از قبل مسکونی است و این اداره کل هیچ تغییری در کاربری آن انجام نداده است. وی ادامه داد: چطور ممکن است در کمیسیون ماده پنج که چندین عضو دارد و استاندار البرز نیز به عنوان رئیس آن است چنین خلافی صورت بگیرد؟ این مسئول اظهار کرد: اسناد این زمین که از قبل نیز مسکونی بوده اکنون در دست اداره کل راه و شهرسازی است. رحمت پور گفت: یکی از اهالی منطقه عظیمیه کرج در سال های گذشته به صورت غیر قانونی اقدام به کاشت حدود 30 اصله درخت در این زمین کرده و اکنون نیز معترض قطع آنها می باشد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود