4 بهمن 1394
شماره خبر: 157188

نقش برخی تقاطع های غیرهمسطح کرج در افزایش بار ترافیک

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

نقش برخی تقاطع های غیرهمسطح کرج در افزایش بار ترافیک


به گفته شهروندان کرجی، ساخت برخی تقاطع های غیرهمسطح نه تنها گره کور ترافیکی این شهر را نگشوده، بلکه مشکلات موجود را مضاعف و پیچیده کرده است.
شهروندان می گویند که تقاطع غیرهمسطح شهدای پلیس از جمله مکان هایی است که ترافیک اطراف آن سبب آزردگی خاطر مردم شده و شواهد امر نیز حاکی از آن است که این تقاطع مشکلاتی دارد که باید هر چه زودتر رفع شود. کلانشهر کرج به سبب قرار گرفتن در مسیر 14 استان کشور به گلوگاه مواصلاتی در کشور تبدیل شده است. در سال های اخیر مسئولان شهری برای روان سازی ترافیک آن به ساخت تقاطع های غیرهمسطح روی آورده اند. معضل ترافیک و اتلاف وقت شهروندان موضوعی نیست که به راحتی از کنار آن گذشت چرا که این روزها و سال ها که هوای کرج آلوده و آلوده تر می شود، گرفتار شدن در ترافیک، سلامت مردم را بیشتر به مخاطره می اندازد. تقاطع غیر همسطح شهدای پلیس یکی از طرح های جدید شهرداری کرج است که گر چه حدود یک ماهی از بهره برداری آن می گذرد، اما نه تنها سبب روان سازی ترافیک نشده، بلکه خود به گره کور تبدیل شده است. مسدود شدن یک مسیر در زیر تقاطع برخی مواقع ترافیک آن را کیلومتری می کند و مردم از این وضعیت ناخشنود هستند.
با بهره برداری از این تقاطع امید می رفت که مشکل تردد و ترافیک رفع شود، اما نه تنها برطرف نشد که خود نیز به کلاف سردرگم تبدیل شد. حسن صالحی از شهروندان کرج می گوید: زیر پل شهدای پلیس باید دو مسیر گشایش می یافت، اما نیمه کاره ماندن آن اکنون مشکل ساز شده است. علاوه بر این تقاطع، اصلاح صورت گرفته در پل حصارک نیز مشکلاتی از همین دست به وجود آورده است. مریم رشیدی یکی از ساکنان حصارک کرج گفت: پل حصارک کرج درگذشته یک مسیر محدودی برای خودرو های عبوری محسوب می شد که با گشایش یک خط دیگر بر روی این پل امید می رفت ترافیک این نقطه از شهر کاهش یابد اما، برخلاف تصور شهروندان هیچ مشکلی از ترافیک رفع نکرد واصلاح هندسی نامناسب و غیر اصولی سبب شده تا در برخی از ساعات روز ترافیک رانندگان را کلافه کند. وی بیان داشت: مردم برای احداث این پل ها ماه ها رنج و آلودگی های صوتی و محیطی را تحمل کردند تا شاید مشکلی از مشکلات ترافیک کلانشهر کرج رفع شود، اما پس از بهره برداری از آن می بینند، برخی از این پل ها هیچ تاثیری بر روان سازی ترافیک شهری ندارد. این شهروند اظهار کرد: به نظر می رسد اغلب پل های احداث شده در کلانشهر کرج باید با مطالعات بیشتری اجرایی می شد. محمد نادری یک شهروند نیز در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: در برخی از تقاطع های این کلانشهر قبل از احداث تقاطع غیرهمسطح تردد خودرو ها به صورت عادی بود اما با احداث این تقاطع ها چند متر آن طرف می بینیم که ترافیک زیاد است که برای مدت زمان چند دقیقه باید توقف داشت تا مسیر را ادامه دهیم. تاکنون در کلانشهر کرج شش تقاطع احداث شده است که برخی از آنها در حال تکمیل است و در هفته گذشته نیز آغاز عملیات دو تقاطع غیر همسطح در میدان سپاه و منطقه آق تپه کرج آغاز شده است. آن گونه که مسئولان شهری می گویند، قرار است 52تقاطع غیر همسطح در کلانشهر کرج احداث شودکه انتظارمی رود برای احداث این تقاطع ها مطالعات دقیق، کارشناسی و اصولی صورت گیرد تا مشکلات موجود تکرار نشود. غفور قاسم پور سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص گره ترافیکی در برخی از تقاطع های احداث شده در کلانشهر کرج گفت: در بحث کاهش معضلات ترافیک در کلانشهر کرج تا کنون کار ریشه ای صورت نگرفته است و زیر ساخت های آن آماده و فراهم نیست. وی ادامه داد: این عامل سبب شده تا با احداث یک تقاطع در کرج چند متر آن طرف تر ترافیک ایجاد شود. وی اظهارکرد: انتشار 400میلیارد تومان اوراق مشارکت برای انجام کار زیر بنایی و ترافیکی با مصوبه شورای اسلامی شهر صورت گرفته تا پروژه های زیر بنایی مانند مترو راه اندازی شود. قاسم پور بیان داشت: تقاطع هایی که در سال های اخیر در کلانشهر کرج احداث شده است برای حل معضل ترافیک مانند یک مسکن در کوتاه مدت عمل می کند و مشکل ترافیک را به صورت موقت حل می کند. وی گفت: اینکه گفته می شود تقاطع ها در روانسازی ترافیک هیچ نقشی ندارند، درست نیست، چرا که این تقاطع ها در کلانشهر کرج به رفع مشکل ترافیک کمک کرده است. قاسم پور افزود: ترافیک در پل شهدای پلیس به دلیل احداث زیر گذر در ضلع جنوبی این تقاطع است و ضلع شمال به جنوب این تقاطع نیز هنوز بازگشایی نشده است .
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: تقاطعاتی که در سطح شهر احداث می شود در کوتاه مدت می تواند مشکل ترافیک را رفع کند و می بایست به دنبال اجرای پروژه های اساسی و کلیدی مثل راه اندازی قطار شهری، احداث بزگرراه های اصلی (کمربند شمالی و جنوبی )، بازگشایی معابر اصلی مانندبلوار ماهان، ادامه مطهری و ولی عصر (عج )باشیم . به گفته وی، در صورت اجرای پروژه های کلیدی این تقاطعات در روانسازی ترافیک کلانشهر کرج تاثیر خودشان را نشان می دهند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود