26 بهمن 1394
شماره خبر: 158699

تاکید فعالان سیاسی و صنفی البرز بر منش اعتدالگرایی

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تاکید فعالان سیاسی و صنفی البرز بر منش اعتدالگرایی


با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه، این روزها استان البرز شاهد جنب و جوش احزاب و فعالان سیاسی است که در این بین منش اعتدالگرایی مورد توجه گروه ها قرار دارد.
آنچه فارغ از عقاید جناحی احزاب و فعالان سیاسی درگوشه و کنار استان البرز شنیده می شود تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات با تاکید بر منش اعتدالگرایی برای حفظ مصالح و منافع نظام است.
دبیرحزب اعتدال و توسعه البرز و رئیس اتاق اصناف این استان با شرکت در میزگرد خبری در خبرگزاری جمهوری اسلامی، مهمترین نیاز کنونی جامعه را آرامش و پرهیز از رفتارهای افراط گرایانه توسط جناح ها و گروه های سیاسی دانستند. صلاح الدین دلشاد دبیر حزب اعتدال و توسعه استان البرز با بیان اینکه هرچه آسیب به نظام جمهوری اسلامی وارد شده در نتیجه افراطی گری بوده است،گفت: البته این آسیب ها همواره به مدد مردم رفع شده و مردم بارها امتحان خود را پس داده اند که راهپیمایی با شکوه یوم الله 22 بهمن امسال نمونه این آزمون های مردمی بوده است.
وی افزود: حزب اعتدال با هدف جلوگیری از افراطی گری تشکیل شده تا کشور را به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر برساند اما آنچه که دراین بین نباید از یاد برد اتحاد ملی در درون است که سبب سربلندی نظام می شود. دلشاد در ادامه یکی از فواید اتحاد ملی را در دولت 'تدبیر و امید' کسب قدرت درسطح بین الملل خواند و اضافه کرد: مذاکرات برجام سخت ترین مذاکرات تاریخ سیاسی دنیا بود که ایران اسلامی دریک طرف و کشورهای قدرتمند در سوی دیگر میز مذاکره قرار گرفتند. دبیرحزب اعتدال و توسعه استان البرز خاطرنشان کرد: این مذاکرات خطرات و تحریم هایی که برای کشور برنامه ریزی شده بود از بین برد و اعتباری که جمهوری اسلامی باید در دنیا داشته باشد را کسب کرد . وی افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدبیر دولت دراین زمینه نقش اساسی داشت. دلشاد تاکید کرد: باید ازاین فرصتی که درصحنه بین المللی به دست آمده ، استفاده کامل را ببریم و دراستان البرز به عنوان ایران کوچک، بسترها را هرچه بیشتر برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنیم . وی یادآورشد:اکنون انتخابات داغ ترین بحث سیاسی دراستان و کشور به شمارمی رود و با بحث داغ رد صلاحیت ها به رغم نام نویسی بالایی که ازسوی داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم هیچ مشکلی در این استان بوجود نیامد که این امر حاکی از آن است که همه آحاد مردم بویژه احزاب معتقد به قانون و حافظ منافع نظام اسلامی هستند. وی گفت: به هرحال شورای نگهبان از روی مصلحت ، افرادی را تایید کرد و مردم با حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که آماده ورود به عرصه مهم مشارکتی انتخابات هستند و امروز مردم این موضوع را به خوبی می دانند که در برابر دشمنان صحنه را خالی نگذارند. این فعال سیاسی افزود: دراستان البرز و بویژه شهر کرج جناح های اصلاح طلب و اصولگرا در فضایی آرام و منطقی به دنبال رایزنی برای انتخاب نامزدهای مورد نظر خود دراین دوره از انتخابات هستند. وی بیان داشت : حزب اعتدال و توسعه که همواره میانه رو بوده انسان ها را سرمایه کشور دانسته و به همه افکار احترام می گذارد . دلشاد ادامه داد: این حزب با اعتقاد عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی به رغم سلایق مختلف با استناد بر احادیث و روایات اسلامی در تلاش برای آبادانی ایرانی سرافراز است. دبیرحزب اعتدال و توسعه استان البرزهمچنین تاکید کرد: نباید انسان هایی که معتقد به نظام هستند منزوی شوند و باید از ظرفیت نیروی انسانی هرچه بیشتر درجهت اعتلای نظام بهره برد.وی با اشاره به اینکه کشور دارای مشکلاتی از قبیل بیکاری و تورم است افزود: باید مسئولان نظام به فکر رفع هرچه بیشتراین مشکلات باشند و امروز ایران اسلامی دارای بهترین موقعیت در نظام بین الملل است که زمینه برای صادرات به کشورهای دیگر و اقبال سرمایه گذاران خارجی در کشور ما بسیار بوده که از این فرصت باید نهایت هرچه بیشتر بهره را برد. وی گفت: باید بجه ای تنش های سیاسی ، راه های استفاده بیشتر را جلوی پای مردم گذاشت و با بهره گیری از فرصت ها تصمیم گیری بهتری داشت. دلشاد خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود که زمینه ساز تحولات سیاسی و اقتصادی در کشور شد و امام (ره) از همان ابتدا شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کردند.
وی اضافه کرد: امام (ره) با دست خالی اما با پشتوانه مردمی و توکل بر خدا این اهداف بزرگ را تحقق بخشید. این فعال سیاسی ، ایران اسلامی را دارای تاریخ عظیم و فرهنگی غنی توصیف کرد و
گفت: امروز راه نجات از همه مشکلات، اتحاد عقلا است و نباید افرادی که ارکان نظام بوده اند را با انگ چپ و راست مورد اتهام قرار دهیم چراکه دشمن همین را می خواهد بنابراین دشمن به دنبال تفرقه بوده که باید اتحاد را هرچه بیشتر حفظ کنیم . دلشاد درادامه به فضای سیاسی استان البرز پرداخت وافزود: باید با تکیه بر احادیث و فرمایشات مقام معظم رهبری راه اعتدال را برای جلوگیری از کج روی در پیش گیریم . دبیرحزب اعتدال و توسعه استان البرز همچنین داشتن سوابق مدیریتی را از اصول مهم انتخاب نامزدهای انتخاباتی برشمرد و افزود: افرادی که دراین مسیر برای دفاع از حقوق مردم قدم برمی دارند باید تجربه وسوابق کاری در تشکل های غیر دولتی و مردمی داشته باشند تا بتوانند به درستی عمل کنند . رئیس اتاق اصناف استان البرز نیز با اشاره به نقش سازنده و همیشگی اصناف در عرصه های مشارکتی گفت: اصناف به عنوان عضوی از جامعه اسلامی که وابسته به هیچ گروه خاصی نیست و انتخابات نیز برای آن مهم است مانند همیشه در عرصه مشارکتی پیش رو شرکت خواهد کرد. حمید کریمی با اعلام اینکه مردم ایران اسلامی بارها امتحان خود را پس داده اند و با حضور در عرصه های مشارکتی حمایت خود را از نظام اسلامی بیان داشته اند افزود: برخی از نامزدهای انتخاباتی با دادن وعده های غیرعملی مسیر نامناسبی را در پیش می گیرند لیکن باید گفت که مردم از شعارهای بی اثر انتخاباتی خسته شده اند . وی تاکید کرد:امروز فرصتی دراختیار همه آحاد جامعه قرار داده شده تا باردیگر درعرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری وارد شوند و باید ازاین فرصت نهایت بهره را ببریم . کریمی با اشاره به اینکه مردم همواره درکنار مسئولان بوده اند و بهترین پشتیبان برای نظام اسلامی به شمار می روند،گفت: باید به کسانی که خادم نظام هستند و به نظام خدمت می کنند رای دهیم. رئیس اتاق اصناف استان البرز افزود: امروزبهترین حزب ،حزبی است که به مردم خدمت می کند . وی با اعلام اینکه نظام اسلامی مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان است ادامه داد: همه ما به جانفشانی هایی که برای شکل گیری این انقلاب و حفظ آن صورت گرفت چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران جنگ تحمیلی بدهکاریم و با رعایت انصاف درمجموعه اصناف تلاش می شود خدمتگزاری لازم را به مردم داشته باشیم . کریمی گفت: امروز با برداشته شدن تحریم ها کشور درمسیر ترقی اقتصادی قرار گرفته است زیرا تیم مذاکره کننده به خوبی عمل کرد بطوریکه دنیا به سمت ما می آید بنابراین همه وظیفه داریم در کنارهم برای حفظ مصالح و منافع نظام تلاش کنیم . وی تاکید کرد: اصناف هم مانند گذشته نقش دیرینه خود را در پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی ایفاء کرده و با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق های رای از آنان می خواهد حماسه دیگری را برای دنیا پس از 22 بهمن به نمایش گذارند. ک/4

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود