5 بهمن 1394
شماره خبر: 157271

تصوردلسرد شدن مردم برای حضور حداکثری در انتخابات نادرست است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تصوردلسرد شدن مردم برای حضور حداکثری در انتخابات نادرست است


نمایندگان دو حزب اعتدال و توسعه و مردم سالاری در استان البرز در میزگرد خبری ایرنا، تصور برخی مبنی بر دلسرد شدن مردم برای حضور حداکثری در انتخابات را نادرست توصیف کردند.
نمایندگان این دو حزب در میزگرد خبری اظهار داشتند که این احزاب آگاهی بخشی به مردم برای حضور حداکثری مردم درانتخابات پیش رو را وظیفه اصلی خود می دانند. آنان گفتند که احزاب اعتدال و توسعه و مردم سالاری، حضور حداکثر مردم را مهمترین اصل برای پشتیبانی ازنظام جمهوری اسلامی و حفظ آرمان های انقلاب اسلامی می دانند. رئیس و دبیر حزب اعتدال و توسعه استان البرز با بیان اینکه برخی فکرمی کردند با اعلام رد صلاحیت ها میزان مشارکت مردم درانتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاهش می یابد، گفت: شور و نشاط مردم و فضای انتخاباتی نشان می دهد که چنین تصوری غلط است. دکترصلاح الدین دلشاد افزود: بسیاری از هواداران داوطلبان رد صلاحیت شده یا احراز صلاحیت نشده منتظر تایید صلاحیت هستند تا نشان دهند که احزاب همچنان در صحنه برای دفاع از انقلاب باپرجا خواهندماند. وی خاطرنشان کرد: از یک سال گذشته شاهد فعالیت هایی درچارچوب قانون ازسوی برخی از داوطلبان مجلس بودیم که برخی ازآنان هنوز احراز صلاحیت نشده اند لیکن به این فعالیت های خود ادامه می دهند . دلشاد گفت: جنب و جوش انتخاباتی و کثرت داوطلبان، بیانگر نشاط سیاسی برای مشارکت حداکثری مردم است. وی افزود: جمعیت ها و تشکل ها، مساجد و کانون ها همه درتلاش و تدارک برای جلب مشارکت حداکثری مردم دردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند. رئیس و دبیر حزب اعتدال و توسعه استان البرز درادامه با اشاره به شکل گیری نظام جمهوری اسلامی گفت: شوق مردم برای انتخابات با توجه به تاثیر آن درتوسعه و پیشرفت نظام هر روز بیشتر شده و این نشان می دهد که توطئه ها و تحریم های دشمنان کما فی سابق تاثیرنداشته است. دلشاد ادامه داد: همواره استقامت مردم و تلاش رجال سیاسی مانع موفقیت دشمن شده اگرچه نقش رهبری دراین زمینه کاملا مشهود است. وی افزود: دردولت 'تدبیر و امید' شاهد پیشرفت های قابل توجهی در سیاست خارجی کشور هستیم به طوری که توجه دنیا به جمهوری اسلامی بیشتر شد. این فعال سیاسی اظهار کرد: افرادی مثل وزیر خارجه فرانسه که سنگ اندازی داشتند با فرجام برجام اولین متقاضیان همکاری با ایران اسلامی شدند . وی تاکید کرد: کشورهایی که درصفوف دشمنان و دوستان ما بودند قراردادهای خوبی با ایران بستند و این امرحاکی از آن است که آرامش خوبی در کشور برقرار شده است . دلشاد گفت: این امر نشان دهنده تفکر اعتدال بجا برای کشور است و همه احزاب اعم از راست و چپ درکنارهم برای توسعه فعالیت می کنند . وی با اشاره به شکل گیری حزب اعتدال و توسعه افزود: امروز همه به این نتیجه رسیده اند که با وحدت ملی می توان پیش رفت زیرادشمن تنها راه نفوذ خود را در تفرقه می بیند. دلشاد با اعلام اینکه حزب اعتدال وتوسعه تلاش های خوبی را برای مشارکت مردم آغاز کرده است ، ادامه داد: وقتی تفکر اعتدال بر دولت حاکم است بر مجلس نیز همین تفکر باید حاکم شود . وی تاکید کرد: مومن نباید اهل افراط باشد و در انتخابات پیش رو باید افراد شایسته و اصلح را برای نمایندگی مردم انتخاب کرد . دلشاد درادامه هدف امروز دشمنان را بی تفاوت کردن جوانان خواند و از این قشر تاثیرگذار خواست تا مانند گذشته پیش قدم بوده و برای انتخاب اصلح در صحنه تصمیم گیری حضور یابند.
وی یاد آورشد: افرادی که پایه گذار انقلاب اسلامی بودند اکنون پا به سن گذاشته و می خواهند سرنوشت کشور را به دست جوانان بسپارند بنابراین جوانان باید از تجربیات مسن ها استفاده کرده و همانطور که در جبهه علم پیروزی نصیب ما شد درعرصه انتخابات با حضور حداکثری گوشه ای دیگر از موفقیت های نظام اسلامی را به منصه ظهور برسانند. دبیرحزب مردم سالاری استان البرز نیز گفت: حضور مردم همواره پشتوانه نظام اسلامی بوده وکشور در عرصه های تصمیم گیری به پشتوانه مردم و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری توانسته مسیرهای سختی را پشت سربگذارد. امید فراغت افزود: حزب مردم سالاری به عنوان یک حزب واقع گرا با همگرایی حزب اعتدال وتوسعه وفاقی وصف ناشدنی را فراهم کرده تا زمینه حضورحداکثری بیش از پیش فراهم شود. وی یادآورشد: بنابرفرمایش مقام معظم رهبری هراصلاح طلبی اصولگرا و هر اصولگرایی اصلاح طلب است و مردم با آزمون و خطا به بلوغ فکری رسیده اند. فراغت ادامه داد: بنابراین مشارکت حداکثری در انتخابات باید تحقق یابد و با توجه به اعلام صلاحیت ها این موضوع بیش از پیش دارای اهمیت می شود . وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا مردم در رفاه وآرامش به سرببرند و دراین بین باید از هرنوع افراط و تفریط پرهیز کرده و جانب اعتدال را در پیش گرفت. دبیرحزب مردم سالاری ادامه داد: امروز باید مانند گذشته حافظ آرمان های انقلاب اسلامی باشیم و دراین بین جوانان نقش بی بدیلی را ایفاء می کنند. فراغت خاطرنشان کرد: اگر در عرصه های مختلف پیروزی داشته ایم مدیون مردم هستیم و مردم نیز باید با حضور حداکثری سرنوشت خود را به دست گیرند. وی با اشاره به دیدار رئیس جمهوری با استانداران و فرمانداران افزود: آفت امروز کشور افراط و تفریط است بنابراین باید با اعتدال کشوری که درمسیر توسعه قرار گرفته و دیدگاه جهان نسبت به آن تغییر یافته را بیش از پیش به موفقیت رساند. دبیرحزب مردم سالاری البرز، فرجام برجام را پیروزی بزرگی برای کشور دانست که راه توسعه را برای ایران اسلامی گشوده که مردم با خلق حماسه ای دیگر در هفتم اسفندماه مانند سال 92 می توانند زمینه موفقیت ها را بیشتر کنند. فراغت ،انقلاب اسلامی را دارای اهداف ویژه ای عنوان کرد که آن را دردنیا متمایز ساخته و امروز وظیفه همگان حفاظت از این دستاورد تاریخی است . وی گفت:انتخابات رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و مردم باید برای حضور در این صحنه مهم سیاسی آماده شوند که البته احزاب با فعالیت گسترده می توانند در این حضور نقش مهمی را ایفاء کنند. فراغت ، تامین و دفاع از منافع ملی کشور حضور حداکثری در پای صندوق های رای خواند و افزود: اساس شکست ناپذیری این نظام اتکاء به مردم است . وی خاطرنشان کرد: دولت 'تدبیر و امید ' برای همه جریان های سیاسی موجود کشور یک فرصت است ، بنابراین از این فرصت باید آگاهانه استفاده کرد. فراغت، فضای سیاسی استان البرز را در آستانه انتخابات مجلس دهم و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری فعال خواند و ادامه داد: بیشتر مردم و فعالان سیاسی منتظر اعلام قطعی احراز صلاحیت ها هستند تا تصمیم خود را برای انتخاب داوطلب اصلح نهایی کنند. وی اضافه کرد:حزب مردم سالاری نیز به عنوان یک جریان سیاسی اصلاح طلب معتدل همراه با واقع گرایی به دنبال رسیدن به یک خروجی مشترک با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و دولت اعتدال است که با مشخص شدن نظر نهایی شورای نگهبان بهترین تصمیم را برای انتخاب وسلیقه غالب مردم استان البرز اتخاذ کند .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود