3 اسفند 1394
شماره خبر: 159168

لزوم اجرای پدافند غیر عامل بر اساس طرح جامع

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

 لزوم اجرای پدافند غیر عامل بر اساس طرح جامع


اعضای شورای شهر کرج در یکصد و چهارمین جلسه کمیسیون تلفیق به ریاست روح اله کیان و حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان شهرداری بر اجرای پدافند غیر عامل بر اساس طرح جامع تاکید داشتند.
در ادمه بررسی لوایح ارسالی از سوی شهرداری کرج به شورا پروژه تهیه جامع پدافند غیر عامل شهر کرج مطرح شد که اعضای شورای شهر بر تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل توسط مسئولین و کارشناسان مربوطه تاکید و اجرای آن را منوط به مطالعه و بررسی های کارشناسی دانستند. علی حاج کاظم رئیس کمیته پدافند غیر عامل شورای شهر کرج در ابتدای مذاکرات اظهار داشت: با توجه به اینکه کلیه مکاتباتی که در خصوص پدافند غیر عامل مطرح می شود تاکید بر اجرای آن توسط شهرداری است، از این رو مشاور پدافند غیر عامل در شهرداری کرج منصوب گردید تابرنامه ها و شرح وظایف شهرداری در این حوزه را پیگیری و به مرحله اجرا رساند. وی تاکید داشت: با توجه به اینکه پدافند غیر عامل در راستای حفاظت از جان مردم می باشد تسریع در اجرای برنامه های آن در سطح شهر ضروری است.
محمد صادق باغستانی عضو شورای شهر کرج نیز با تاکید بر اینکه در این حوزه باید به روز و با دانش حرکت کنیم، اظهار کرد: ارائه طرح جامع پدافند غیر عامل جهت اجرای آن ضروری است و باید این مهم با جدیت پیگیر و اجرایی گردد. وی معتقد است اجرای برنامه هایی که هدفمند نمی باشد و طرح جامعی ندارد قطعا نتیجه بخش نخواهد بود لذا طرح جامع پدافند غیرعامل با در نظر گرفتن تمامی حوزه های حوزه‌های سیاسی، دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و فنآوری و زیست محیطی به طور عام و به صورت بنیادی ضروری است. سعید فیروزگاه رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج نیز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم پدافند غیر عامل در کشور اظهار داشت: محقق شدن و توجه به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با پدافند غیر عامل از مهمترین دغدغه های دولت و مسئولین شهری است. وی تقویت زیرساخت ها و آگاهی بخشی به آحاد جامعه برای توجه به پدافند غیرعامل و همچنین نگاه کارشناسانه به این موضوع را توسط مسئولین شهری خواستار شد. مریم قهرمانی نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه امروز اهمیت پدافند غیرعامل قائدتاً برای مسئولین بایستی شناخته شده باشد، افزود: بدون شک نگاه کارشناسانه به موضوع پدافند غیرعامل و حضور دستگاهها در یک راستا و همکاری شان با هم نتایج ثمر بخشی را در این زمینه در پی دارد.. در پایان این مذاکرات اعضای شورای شهر کرج لایحه شهرداری را با قید بر اینکه طرح جامع آن تدوین و به شورای شهر ارائه گردد با اکثریت آرا تصویب نمودند. در ادامه جلسه لایحه پروژه خرید لوله کلکتور ، اجرا و نظارت کارگاهی طرح جامع ساماندهی حاشیه جاده قزلحصار (نهر سیاه جوی و دلمبر) قرائت شد و نمایندگان مردم نظرات خود را جهت موافق و مخالف بودن لایحه مذکور مطرح نمودند.
ساماندهی سیاه جوی نیازمند نگاه ویژه مدیریت شهری است
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با تاکید بر لزوم اجرای پروژه مذکور اظهار داشت: ساماندهی سیاه جوی از پروژه هایی است که مدیریت شهری باید با نگاه ویژه بر تسریع در اجرای اجرای آن اهتمام داشته باشد. به گفت سعید فیروزگاه وجود آلودگی های زیست محیطی در این مکان و همچنین به علت نبود بهداشت سلامت شهروندان در خطر است و اجرای به موقع آن توسط شهرداری را خواستار شد. حمید ابوالحسنی دیگر عضو شورای شهر نیز با تاکید بر اینکه سیاه جوی تهدید جدی برای ساکنین آن محل می باشد تصریح داشت: عزم جدی مدیریت شهری در ساماندهی این پروژه ضروری است.
دیگر عضو شورای شهر کرج در ادامه این مذاکرات با اشاره به مشکلاتی که بر اثر بارندگی در این مکان به وجود می آید یادآور شد: با توجه به اینکه در بازندگی های سال گذشته آبگرفتگی های شدیدی در این مکان رخ داد و استانداری البرز بر ساماندهی هر چه سریعتر آن به شهرداری اخطار داد اتمام اجرای این پروژه ضروری است. خسرو سرحدی یادآور شد: ارائه مدارک و مستندات شهرداری در مطالعه پروژه مذکور به شورای شهر ضروری است و باید با یک اصول و بررسی دقیق این طرح اجرایی شود. داود وحیدی دیگر عضو شورای شهر نیز بر ارائه مدارک و گزارشی از نحوه اجرای کار از سوی مشهرداری را خواستار شد و گفت: مشاهده گزارش کار می تواند شورای شهر را در تصمیمات نهایی مصمم تر نموده و با آگاهی بیشتر از لایحه مذکور حمایت نماید. امیر حسان عباسی دبیر اول شورای شهر نیز با تاکید بر اینکه ساماندهی سیاه جوی از احداث تقاطعات در شهر ضروری تر است اظهار داشت: این را از آن لحاظ گفتم که عمق فاجعه در این مکان مشخص شود و اعضای شورا بدانند که مردم آن منطقه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و ساماندهی آن بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مذاکرات نماینده شهرداری کرج گزارشی از روند عملکرد اجرایی خود طی سال های گذشته در این پروژه را مطرح نمود که بیانات وی مورد تائید اعضای شورا رسید. گفتنی است لایحه شهرداری کرج جهت خرید لوله کلکتور ، اجرا و نظارت کارگاهی طرح جامع ساماندهی حاشیه جاده قزلحصار با اکثریت آرا به تصویب شورای شهر رسید و نمایندگان مردم تسریع در اجرای این پروژه را خواستار شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود