6 اسفند 1394
شماره خبر: 159346

24 ساعت تا روز سرنوشت

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

24 ساعت تا روز سرنوشت


انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت 8 صبح روز جمعه آغاز می شود و فقط 24 ساعت تا چنین روز سرنوشتی سازی باقیمانده تا مردم ایران بار دیگر پویایی و حضور خود را به جهانیان اعلام کنند.
ملت ایران در 37 ساعت گذشته و با شرکت در 34 انتخاباتی که در این سال ها برگزار شده، به این امر مهم آگاه هستند که خیر و صلاح اسلام، تشیع، ایران، انقلاب اسلامی و مردم در برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات است. انتخابات که تبلور کامل اراده مردم است، در هر دوره ای دارای اهمیت بالا بوده است،اما به اذعان همه مسئولان انتخابات این دوره اهمیتی مضاعف دارد و با توجه به اینکه کام ملت ایران با پیروزی در عرصه دیپلماتیک شیرین شده حضوری حماسی و سرنوشت ساز در این انتخابات می تواند شیرینی این موفقیت را برای ملت ایران دو چندان کند. در روزهای گذشته بارها مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان ضمن تاکید بر تاثیرگذاری حضور حداکثری مردم در انتخابات در داخل و محیط بین المللی، خواستار مشارکت گسترده مردم در انتخابات شده اند. انتخابات عرصه قدرت نمایی مردم و روز تعیین سرنوشت ملت به دست خودشان است، بر این اساس هر چه حضور در روز تعیین سرنوشت بیشتر باشد، اقتدار مردم مستحکم تر خواهد شد که نتیجه آن نیز سرافرازی کشور و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند، اهمیت اصل انتخابات در کشور، فقط به واسطه رأی دادن نیست، بلکه انتخابات به معنای سینه سپر کردن و عرض اندام ملت ایران در مقابل دشمن، بعد از انواع فشارها و تحریم های ظالمانه و تبلیغات خباثت آمیز است. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم نجف آباد، تأکید کردند: همه کسانی که به عزت ایران اسلامی علاقه مندند باید در انتخابات روز جمعه شرکت کنند و دنیا در روز هفتم اسفند خواهد دید که مردم ایران، چگونه مشتاقانه در پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد. رهبر انقلاب اسلامی، حضور گسترده مردم در انتخابات را موجب هیبت و عظمت مجدد انقلاب اسلامی در جهان خواندند و افزودند: انتخابات علاوه بر نشان دادن قدرت و عزم و ایستادگی ملی، وفاداری، شجاعت و دلیری یک ملت بزرگ را در کارزار مقابله با اهداف غرض آلود، نشان خواهد داد. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری نیز با تاکید بر اهمیت انتخابات هفتم اسفند، گفت: شما ملت ایران در سال 92 امید آفریدید و بار دیگر در جمعه این هفته امید می آفرینید. ما ایران مقتدر، توانمند می خواهیم. ایران سربلند و سرافراز بیش از آنچه که در سال های گذشته شاهد آن بودیم باید در سال های آینده گواه آن باشیم.
وی تاکید کرد: ما باز هم نیاز به حماسه و حضور شما داریم و باز هم نیاز داریم که ملت ما به توصیه های رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و همه ما جمعه هفتم اسفند در سراسر ایران در پای صندوق آرا و با گام دوم، قدم های جدیدی برای سربلندی و سرافرازی ایران عزیز برخواهیم داشت. آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق های رای، گفت: اجازه ندهیم وحدتی را که قرآن کریم برای جوامع اسلامی می خواهد و امام عزیز بارها بر آن تأکید کرده بودند، در فضای سیاسی این روزها که عده ای می خواهند با تفرقه افکنی، خود را بر مردم تحمیل کنند، مخدوش کنند. محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز تاکید کرد: مردم ایران اسلامی با خلق حماسه ای دیگر در هفتم اسفندماه، جهانیان را شگفت زده کرده و وحدت و انسجام ملی را به نمایش خواهند گذاشت. علاوه بر آثار داخلی حضور حداکثری مردم در انتخابات در شرایط امروز جهانی، این حضور تضمین کننده ثبات و اقتدار نظام در منطقه و جهان خواهد بود و جهانیان نیز اکنون چشم به این انتخابات و نتایج آن دوخته اند. مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز با صدور بیانیه ای به مناسبت انتخابات هفتم اسفند ماه با بیان این که حضور حداکثری پای صندوق های رای نشانه دیگری از اقتدار و عظمت ایران اسلامی گفت: موفقیت های نظام به ویژه در نهادینه نمودن مردم سالاری دینی مرهون همدلی و همزبانی مردم و مسئولان و حضور، حمایت و پشتیبانی آنان در همه زمینه ها به ویژه در عرصه انتخابات است که به مدد عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برپا گردیده و این بار نیز با شکوه هر چه بیشتر برگزار خواهد شد تا نشانه دیگری از اقتدار را در ایران اسلامی برای جهانیان به نمایش درآورد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود