18 اسفند 1394
شماره خبر: 160000

کاشت 176 نهال به یاد شهدای نهضت سواد آموزی كشور در هشتگرد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

کاشت 176 نهال به یاد شهدای نهضت سواد آموزی كشور در هشتگرد


رعنا فرید خبرنگار پیام سپیدار: همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد،اداره منابع طبیعی و اداره آموزش و پرورش در پارک شهر هشتگرد با حضور فرماندار ساوجبلاغ، رییس آموزش و پرورش ساوجبلاغ، شهردار و اعضای شورای اسلامی هشتگرد و ..
جمع کثیری از شهروندان، 176 درخت به یاد شهدای نهضت سواد آموزی خاصه شهید البرزی تنها شهید سوادآموزی استان البرز کاشته شد. مهندس داریوش یگانه شهردار هشتگرد در مراسم روز درختکاری طی سخنانی گفت: امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهمی در زندگی بشر ایفا می کنند و از سویی مقدمات پیشرفت، صنعت و فناوری است. وی بیان داشت: درختان از منابع طبیعی و جز ثروت های ملی هر کشوری به شمار می آیند در نتیجه حفاظت و نگهداری از آن ها وظیفه ملی و همگانی است. وی روز درختکاری را مختص یک روز ندانست و گفت: هرفردی خواسته یا ناخواسته صدماتی به محیط زیست و اکوسیستم وارد می کند از این رو در مقابل این آسیب ها وظیفه داریم فضای سبز را احیا و در صدد توسعه آن باشیم. یگانه ادامه داد: خشکسالی و کمبود آب، فرسایش بیش از حد خاک، افزایش ساخت و ساز و آلودگی های مختلف از جمله مواردی که زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و از جمله مشکلات جامعه ماست از این رو مردم و مسوولین وظیفه دارند در مقابل این آسیب ها اقدامات اساسی انجام دهند تا شاهد روند کاهش آلودگی ها وتوسعه فضای سبز باشیم. حال شهرداری هشتگرد با توجه به مشکل کمبود آب توانسته با برنامه ریزی دقیق سرانه فضای سبز را به صورت خاصی افزایش دهد که جا دارد در این راستا از کارکنان خدوم فضای سبز شهرداری و شهروندان خوب هشتگردی که در حفظ و نگهداری فضای سبز شهرداری را کمک می کنند تشکر کنیم. مهندس یگانه در ادامه با اشاره به فرا رسیدن فصل بهار و زیباسازی سطح شهر و کاشت گل های فصلی در میادین گفت: تلاش داریم با تزیین میادین و بلوارها، آب نماها و نورپردازی خاطرات خوبی در ذهن مسافران نوروزی که از شهر ما دیدن می کنند تداعی کنیم.
جواد اسحاقی رییس شورای اسلامی هشتگرد دیگر سخنران این مراسم با اشاره به اینکه فضاهای سبز به عنوان یک موهبت الهی هستند که باید برای حفظ و گسترش آن نهایت تلاش خود را انجام دهیم گفت: درختان از پربارترین و زیباترین نعمت های الهی هستند و با توجه به آثار فراوانی که برای زندگی بشر و سایر موجودات زنده دارند، در دین اسلام به آن اهمیت بسیاری داده شده است وهمه مردم به این امر خداپسندانه تشویق شده اند. وی افزود: نهالی که در زمین کاشته می شود پس از مدتی به درختی تنومند تبدیل خواهد شد که می توان از سایه و میوه و سایر فواید آن بهره برد از این رو فردی که نهالی می کارد علاوه بر نفع شخصی خود باعث استفاده همگان و پاداش اخروی نصیبش خواهد شد. اسحاقی اظهار داشت: این مراسم با هدف توسعه فضای سبز شهری وگرامیداشت 176 شهید نهضت سوادآموز کشور و خاصه شهید البرزی تنها شهید سوادآموزی استان البرز با همت شهردار و اعضای شورای اسلامی و همچنین آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد که امیدوارم بتوانیم با برگزاری این چنین مراسماتی احیا، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری را در سطح شهر هشتگرد نهادینه کنیم.
سید مهدی میرغفاری رئیس کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی هشتگرد نیز در گفت و گوی اختصصاصی با خبرنگار ما فرهنگ سازی در خصوص کاشت و حفاظت از درخت و منابع طبیعی در جامعه را ضروری عنوان کرد و گفت: علاوه بر فرهنگ درختکاری باید فرهنگ نگهداری از درخت نیز در جامعه ترویج شود. وی هفته منابع طبیعی را فرصتی مغتنم جهت بالا بردن آگاهی‌های عمومی جامعه در زمینه نقش و اهمیت منابع طبیعی و ضرورت حفظ و حراست از آن دانست و افزود:حفظ منابع طبیعی از تقدس و ارزش والایی برخوردار است. میرغفاری بر اهمیت درختکاری در دین اسلام اشاره کرد و گفت: در تعالیم الهی و سخنان پیامبران نیز مسلمانان به کاشتن درختان به عنوان امری نیک که دارای ثواب و اجر الهی است، سفارش شده‌اند. وی با تأکید بر توجه به افزایش سرانه پارک، زمین ورزشی و فضای سبز افزود: این مهم باید در دستور کار شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قرار بگیرد تا به سرانه مطلوب در این حوزه‌ها دست‌یابیم.
مصطفی احمدی نژاد رئیس کمیسیون زیبا سازی و منظر شهری شورای اسلامی هشتگرد نیز در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به گسترش آلودگی های زیست محیطی باید فضای سبز و منابع طبیعی روز به روز افزایش یابد چرا که منابع طبیعی شش های محیطی هستند و در چنین شرایطی مساله درخت و درختکاری راه حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی های مذکور به شمار می آید. وی بیان کرد: شهرداری از نهادهایی است که عملکرد آن نقش مهمی در میزان رضایتمندی مردم از خدمات دولت و نظام دارد از این رو از شهرداری انتظار داریم در زمینه توسعه فضای سبز نهایت همت و تلاش خود را به‌کار گیرند. وی افزود: توان اجرایی شهرداری در راستای طرح‌های توسعه فضای سبز باید در اولویت قرار گرفته شود و باید زیرساخت‌های شهری به‌گونه‌ای اجرا شود تا خدمات‌رسانی به شهروندان تأثیر خود را در عرصه‌های رفاهی بر مردم بگذارد.
ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در مراسم روز درختکاری با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بر تمامی فعالان عرصه گفت: درسال گذشته اولویت گذاری که برای منابع طبیعی صورت گرفته چند موضوع محوری بود که نخستین نکته تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی را مورد تاکید داشته ایم که اداره منابع طبیعی سریعتر باید ساماندهی لازم را داشته باشد. وی صنعتی شدن جوامع و افزایش خودروها را باعث آلودگی هرچه بیشتر هوا دانست و خاطرنشان کرد: کاشت درخت در کاهش آلودگی ها می تواند بسیار مثمر ثمر باشد که این امر در شهر و روستاهای ساوجبلاغ پیگیری و انجام شده از این رو سرانه فضای سبز این شهرستان بسیار مطلوب می باشد. وی افزود: یکی از چالش های اساسی امروزه جهان مسایل زیست محیطی است و بحث آب، خاک و انرژی از چالش های اساسی جهان است که باید به این مسایل توجه ویژه ای بکنیم. پالیزگیر با اشاره به اینکه وضعیت سرانه فضای سبز برای هر نفر در شهرستان ساوجبلاغ مطلوب است گفت: امسال 37 هزار اصله نهال بمناسبت هفته درختکاری بین نهادهای مختلف،ادارات ومردم توزیع شده است.
حامد آلیانی مسئول فضای سبز شهرداری هشتگرد نیز در پایان مراسم اجرای فضای سبز میدان امام (ره) ، کاشت بیش از 6 هزار اصله درخت در محلهای مختلف در سطح شهر در هفته درختکاری را به عنوان مهمترین فعالیت خود در این هفته خواند و گفت:کاشت بیش از 20 هزار درختچه پیرو کانتا در سطح بلوارو بوستان ها،توزیع نهال رایگان (نهال مثمر) تحت عنوان هرخانه یک درخت وضو برای سومین سال متوالی،تولید بیش از 13 هزار اصله نهال درختان مختلف ،شناسایی و نصب 30هزار قطعه پلاک برای حفظ و نگهداری از درختان ،اتمام مرحله دوم مطالعات طرح آبرسانی آب خام فضای سبز و تکمیل مخزن آب 2 هزار متر مکعبی فضای سبز از دیگر برنامه های مهم واحد فضای سبز شهردار هشتگرد بوده که به لطف خدا و همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته است. آلیانی در پایان از برگزاری سومین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی در 13 لغایت 17 اردیبهشت 95 در شهر هشتگرد که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد برگزار میگردد خبرداد و گفت: اطمینان داریم همچون گذشته با وجود تجربیات بدست آمده شاهد رضایت مندی شهروندان خواهیم بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود