25 اسفند 1394
شماره خبر: 160331

جاذبه های طبیعی البرز پذیرای گردشگران نوروزی

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

جاذبه های طبیعی البرز پذیرای گردشگران نوروزی


ااستان البرز با مساحت پنج هزار و 800 کیلومتر مربع و در 20 کیلومتری غرب استان تهران با جمعیتی حدود سه میلیون نفر با دارا بودن جاذبه های طبیعی در روزهای پایانی سال پذیرای تعداد قابل توجهی از مسافران و گردشگران سراسر کشور است.
ده ها آبشار، روستای گردشگری، پارک های جنگلی و بکر از جمله ظرفیت هائی است که در البرز وجود دارد. لیلستان، کندر، کرکبود، سپهسالار، نوجان، سیجان، کلوان، هفت چشمه، چاران و نشترود از جمله آبشارهایی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. روستاهای واریان، کلوان، آتشگاه، برغان، شهرستانک، حسنکدر، گچسر و... از روستاهائی به شمار می روند که علاوه بر مناظر زیبا و دیدنی، دارای جاذبه های مذهبی و فرهنگی هستند. دمای هوای روستای شهرستانک که درارتقاعات البرز مرکزی قرار دارد،درتابستان بسیار معتدل است و این مکان زیبا و بکر جایی است که ناصرالدین قاجار در آن قصری بنا کرد. دو سد امیرکبیر و طالقان در محور کرج- چالوس و شهرستان طالقان از جمله مکان هایی است که سالانه توجه تعداد قابل توجهی گردشگر را به خود جلب می کند.باغ پرندگان در شهرستان ساوجبلاغ یکی از جاذبه های دیدنی البرز است که ده ها گونه پرنده زیبا و کمیاب جهان در آن نگهداری می شود. پارک جنگلی جهان نما در ورودی جنوب شرقی کلانشهر کرج نیز یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان است. محورهای مواصلاتی استان البرز شامل آزاد راه تهران- کرج-قزوین و محور کرج- چالوس که از جنوب و غرب 14 استان را به استان های شمالی و شمال شرق کشور متصل می کند، شاهراهی است که روزانه به طور متوسط ترددحدود 400 هزار خودرو در آن به ثبت رسیده است. نیم درصد راه های کشور با 18 درصد ترافیک در استان البرز قرار دارد که این موضوع استان نوپای البرز را از سایر استان های کشور متمایز کرده است. احمد ترکاشوند معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه در استان البرز مناطق و جاذبه های گردشگری طبیعی بسیاری وجود دارد، گفت: در این استان علاوه بر ابنیه و بناهای تاریخی ، مانند کاروان سرای شاه عباسی ینگی امام، محوطه تاریخی ازبکی و پل صفویه محل های دیگری نیز برای پذیرای گردشگران نوروزی وجود دارد .
وی افزود: بخشی از جاذبه های طبیعی گردشگری مانند آبشارها در شهرستان های طالقان و غیره وجود دارد. وی بیان داشت: کویر اشتهارد و چشمه های ساوجبلاغ در تعطیلات نوروز میزبان های خوبی برای گردشگران نوروزی هستند. ترکاشوند گفت: انتظار می رود گردشگران علاوه بر لذت بردن از دیدن این آثار به حفظ محیط زیست و پاک نگه داشتن زمین همت داشته باشند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود