21 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162705

روزهاي شعبان رحمت جاري خدا براي سعادت و اميد بشر

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

روزهاي شعبان رحمت جاري خدا براي سعادت و اميد بشر


حلول ماه شعبان همواره نويدبخش سعادت، شادي و اميد براي بشريت و منشا رحمت الهي است كه انسان ها مي توانند به اندازه آمادگي خود از آن بهره هاي وافر برگيرند و خود را براي مهماني خدا آماده كنند.
پيامبر رحمت، رسول خدا حضرت محمد (ص) فرموده اند كه رجب ماه خدا و شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است. روزهايي به اين خجستگي و مباركي در طول سال كمتر وجود دارد و همه مقدمات براي شور و نشاط و اميد مهياست، تنها بايد خود را در معرض انوار رحمت خداوندي قرار دهيم تا در جوار الطاف خداوند، رسول مكرم اسلام (ص) و اهل بيت مطهرش (ع) ماوا بگيريم. روزهاي نشاط و شور امت آمده تا سرور و اخذ حاجت براي بشر فراهم شود. در روزهاي سوم، چهارم و پنجم شعبان سه پيك حق آمده اند كه هر سه منشا سعادت انسان ها هستند. سلام بر نزديك ترين نام به خدا، سلام بر سفينه عشق، كه شميم لبخندها و اميد پنجره هاست و فضا را عطرآگين كرده و آسمان ها و زمين نام زيباي او را زمزمه مي كنند و زمينيان چه سعادتمند امروز به واسطه اين مولود گرامي كه نامش حسين (ع) است.
سلام بر رشادت دستان حيدري، سلام بر توفندگي شمشير ذوالفقاري، سلام بر جانبازي و عشق و وفاداري، سلام بر زيباترين واژه قاموس فروتني. خاك بوي بهشت مي گيرد، آسمان، پائين مي آيد و خانه علي (ع) را به آغوش مي كشد. عباس (ع) مي آيد كه خداي احساس شود. سلام بر مردي كه دستانش بوي كرامت، پيشاني اش بوي بندگي و گام هايش، نداي ايستادگي سر مي دهد. افلاكيان در مقابل سجاد (ع) به سجده مي افتند و از ميلادش شكرانه مي دهند. و اما در نيمه ماه قرص اميد بشريت كامل مي شود و رحمت الهي بر انسان ها به بالاترين شكل تجلي مي يابد. آن ماه نمونه رخ خود را مي نماياند تا از قدرت وجود او بت هاي جهان سرجايشان بنشينند و وعده الهي كه مستضعفان حاكمان زمين خواهند بود، تحقق يابد.همه اين اميدها، شادي ها و سعادتمندي ها زمينه اي است براي باز شدن سفره الهي در ماه مهماني خدا، رمضان عزيز كه در آن درهاي رحمت الهي باز و شياطين در غل و زنجير هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود