6 خرداد 1395
شماره خبر: 163720

به خود می بالیم که شهروند هشتگرد هستیم

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

به خود می بالیم که شهروند هشتگرد هستیم


با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ که می فرمایند" مبنا و زیربنای همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید بحث فرهنگی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم (پیوست فرهنگ) باشد.
رعنا فرید خبرنگار پیام سپیدار :این‌که مردم ما با فرهنگ خودشان که فرهنگ مذهبی است بزرگ شده‌اند. لذا مسأله‌ی اصلی مسأله‌ی فرهنگ است. فرهنگ در حاشیه نیست، در حاشیه اقتصاد و سیاست نیست، بلکه اقتصاد و سیاست هستند که در حاشیه فرهنگ هستند" مسئله فرهنگ در كشور كمتر مورد توجه قرار گرفته؛ گواه اين موضوع فرسودگي سينماهاي درحال فعاليت، نبود امکانات کافی برای انجام فعالیت های هنری- اسلامی، عدم تخصیص بودجه کافی برای اقدامات فرهنگی و.. است. فرهنگ و هنر و بلاخص سینما از مسائل جامعه‌شناختی و موضوعاتی است كه در دل جامعه وجود دارد. تماشاي فیلم و رفتن به سینما، یکی از وسایل ارتباط جمعی در زندگی روزمره افراد ، روشی برای داد و ستدهای اجتماعی و برقراری ارتباطات درون گروهی و برون گروهی و حتی اندیشه هر فرد برای چگونه زیستن است، به طوری که اندیشه ها، عقاید، نگرش ها در زندگی انسان ها با فیلم شکل می گیرد و تغییر می کند. علی رغم نقش جدايي ناپذير فيلم و سينما از زندگي افراد، متاسفانه اين صنعت ارزشمند در کشور ما رو به ركود است و مسوولان توجه کمتری به این مقوله پرازرش دارند اما در بین این کم لطفی و کم توجهی، مسوولانی نیز هستند که به مقوله پراهمیت فرهنگ نگاه ویژه ای دارند که می توان به مدیرت شهری هشتگرد اشاره کرد. شهر هشتگرد دارای مسوولانی است که علاوه بر انجام اقدامات عمرانی، خدماتی به امر فرهنگ نگاه ویژه ای دارند. افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری 9 دی که به گواه بسیاری از مسوولین و شهروندان اولین مجموعه چند منظوره غرب استان البرز است با همت اعضای شورای اسلامی و شهردار هشتگرد با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و دغدغه اهالی هنر و سینما را در سطح شهر هشتگرد و شهرستان ساوجبلاغ و همچنین استان البرز از بین برد.
ساعت 8:30 صبح است و شهروندان هشتگردی منتظر افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری 9 دی هستند. شور و شعف فرهنگی در چشمان پیر و جوان دیده می شود از این رو تصمیم گرفتم مصاحبه ای با شهروندان خون گرم، فهیم و هنر دوست هشتگردی انجام دهم.
مریم زرگرپور از شهروندان هشتگردی حاضر در مراسم افتتاحیه با بیان اینکه مردم هشتگرد همواره برای متعالی شدن فرهنگ کوشیده اند، افزود: افتتاح مراکز فرهنگی در شهر هشتگرد می تواند در ایجاد فرهنگ متعالی موثر باشد. زرگرپور که از ساعات اولیه صبح برای حضور در مراسم افتتاحیه در جمع مردم حاضر بود ادامه داد: شهروندان هشتگرد نیز منتظر هستند که در کنار مجتمع فرهنگی و هنری با تلاش مسوولین زیربط به زودی شاهد افتتاح بوستان بانوان نیز باشیم.
مهدی حاجی شهروند ساوجبلاغی که خود اهل فرهنگ و هنر است در مصاحبه با خبرنگار پیام سپیدار گفت: خوشبختانه امروز مجتمع فرهنگی و هنری بسیار زیبایی برای هنرمندان شهرستان و شهر هشتگرد افتتاح شد که ان شاءالله هنرمندان بتوانند از امکانات موجود برای پیشرفت هنرشان بهره مند شوند. وی بیان کرد: شهرستان ساوجبلاغ ازجمله شهرستانهای مستعد و فعال در زمینه فیلم سازی است و با وسع و توان و امکاناتی که وجود دارد تا به حال دهها فیلم بلند و کوتاه تولید کرده که مورد استقبال مردم قرارگرفته است. حاجی ادامه داد: امیدوارم با افتتاح این مجتمع در شهر هشتگرد شاهد پیشرفت روزافزون فرهنگ و هنر و بلاخص سینما در سطح شهرستان و همچنین استان باشیم.
شکوفه کریمی شهروند هشتگردی که از نزدیک شاهد پیشرفت مجتمع 9 دی بوده است به خبرنگار پیام سپیدار گفت: قسمت اعظم جمعیت شهر هشتگرد نسل جوان و فرهنگ دوستی است که نیازمند به تفریح و سرگرمی هستند از این رو به نظر می رسید جای یک سینما درشهر خالی بود که به امید خدا و تلاش شهرداری هشتگرد امروز شاهد افتتاح این مجتمع هستیم. کریمی افزود: به دلیل نزدیکی منزلم با این پروژه شاهد تلاش شبانه روزی مدیریت شهری هشتگرد برای افتتاح این پروژه بودم از این رو برای ساخت و راه اندازی این مجتمع فرهنگی از شهرداری و اعضای شورای اسلامی تشکر ویژه ای می کنم.
محسن نجفی از اهالی کسبه محل نیز با بیان اینکه نبود امکانات فرهنگی باعث ضرر و مشکلاتی برای اهالی شهر هشتگرد به وجود آورده بود بیان داشت: مردم هشتگرد امروز به خود می بالند که شهروند هشتگردی هستند زیرا احداث و بهره برداری از این پروژه عظیم فرهنگی باعث افتخار شهروندان هشتگردی نسبت به سایر شهرهای استان البرز می شود. وی افزود: فرزند من اهل هنر و سینما است و همیشه برای رفتن به سینما به مرکز استان با مشکلاتی روبه رو می شدیم ولی امروز با افتتاح این پروژه خداروشکر می کنم که مشکل من و به طور حتم مشکل بسیاری از شهروندان هشتگردی رفع شد.
علی سعیدی نوجوان 13 ساله هشتگردی که در جمع دوستانش منتظر افتتاح این پروژه بود گفت: سینما را خیلی دوست دارم و از اینکه شهر ما نیز امروز صاحب سینما می شود خوشحالم.
این گزارش گوشه ای از صحبت های شهروندان هنر دوست هشتگردی بود که به سمع و نظر شما رساندیم امید است مسوولین همواره با فعالیت گسترده تر در عرصه فرهنگ و هنر پیش از پیش باعث رضایتمندی مردم فهیم استان البرز شوند. گفتنی است در شماره هیا بعدی به گزارش های مفصل تر در این باره می پردازیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود