11 خرداد 1395
شماره خبر: 164035

ساخت 2 مدرسه در مناطق محروم شهرستان کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

ساخت 2 مدرسه در مناطق محروم شهرستان کرج


هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سالن همایش اصلاح و بذر و نهال کرج با حضور مسئولان کشوری و استانی و خانواده معظم شهدا برگزارشد و از دکتر مجید جلالی مهر مدیر عامل شرکت مهندسی رهساز گستر مهر به عنوان خیر مدرسه ساز برای ساخت 2 مدرسه در مناطق محروم شهرستان کرج تجلیل به عمل آمد.
دکتر مجید جلالی مهر مدیر عامل شرکت مهندسی رهساز گستر مهر با حضور در این مراسم ضمن تشکر از مسوولین در مصاحبه با خبرنگار پیام سپیدار در خصوص ساخت 2 مدرسه در مناطق محروم شهرستان کرج گفت: یک مدرسه در سال 94 در منطقه مسکن مهر ماهدشت از سوی شرکت مهندسی رهساز گستر مهر ساخته شد که به امید خدا تا مهر 95 با همکاری آموزش پرورش محترم به بهره برداری خواهد رسید همچنین مدرسه ای دیگر نیز در منطقه حصارک مراحل نهایی آماده سازی را طی می نماید که امید می رود این 2 مدرسه در رشد و تعالی علم و توسعه در استان البرز تاثیر چشمگیری داشته باشد، در این راستا دستیابی به این مهم تلاش ، یکپارچگی و همکاری مسوولین و خیرین را می طلبد. وی افزود: دغدغه مهم آینده سرزمینمان پرورش نسل آینده است که نباید از آن غافل شد از این رو همه اقشار جامعه از جمله محیط خانواده و دوران تحصیل در آن نقش بسزایی دارند.
مدیر عامل شرکت مهندسی رهساز گستر مهر بیان داشت: برای رسیدن به تعالی استان می بایست همه توانمندانه در ایجاد بسترهای مناسب آموزش و پرورش کوشا باشند و پیشنهاد بنده به خیرین محترم این بود که با توجه به فضای گسترده مدارس قدیمی تر، می توان جهت تسریع در امداد به مدارس و دانش آموزان ، استفاده بیشتر و مفید تر از منابع مالی و جلوگیری از سطح اشغال بیشتر زمین در شهرها با اضافه کردن فضای آموزشی در محوطه های باز یا طبقات و همچنین بازسازی و مقاوم سازی مدارس موجود آموزش و پرورش را یاری کرد.
وی با تاکید بر اینکه شرکت رهساز گستر مهر ساخت مدارس دیگری را در برنامه خود تا رسیدن به آرمان های استان البرز در نظر دارد بیان کرد: اگر یک برنامه جامع و چشم انداز 5 ساله را تا سال 1400در نظر بگیریم می توانیم تمام کاستی های موجود را در زمینه های آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی و ... را به کمک و همت مسوولین و خیرین برطرف کنیم.
دکتر جلالی مهردر ادامه با تاکید بر اینکه استان البرز به همت خیرین نیک اندیش در کشور، در ساخت و جذب کمک های مردمی رتبه برتر را به خود اختصاص داده است گفت: به همین جهت تا پنج سال آینده می توانیم مشکل کمبود مدارس و تجهیز بیمارستان ها را در استان کاهش داده و در مسیر رشد علمی و بالندگی کشور قدم برداریم و سال 1400 را با نام سال شکوفایی و تکمیل مدارس و سرانه های آموزشی و بهداشتی آغاز کنیم.
دکتر جلالی مهر اذعان داشت: البرز با کمبود فضای آموزشی به دلیل مهاجرت بالا مواجه است که رفع این کمبود در کنار کمک های دولتی نیازبه همت همه مردم به خصوص خیرین مدرسه ساز دارد. وی گفت: خیرین برای سال تحصیلی آینده باید در زمان باقیمانده سرعت خاصی به تکمیل طرح های نیمه تکمیل بپردازند تا دانش آموزان سال تحصیلی جدید را در فضای مناسبی آغاز کنند. مدیر عامل شرکت مهندسی رهساز گستر مهر افزود: استان البرز در زمینه جذب مشارکت های مردمی درساخت مدارس نیاز به قطره قطره کمک های مردمی دارد تا با این کمک های خود امکان رفع چالش ها در زمینه کمبود فضای آموزشی و تجهیزات در مدارس به وجود آید.
وی با اعلام اینکه به طور متوسط ۳۰ درصد مدارس استان توسط خیرین احداث می شود که این میزان در سال گذشته به ۴۵ درصد رسیده است گفت: مبلغ کمک خیرین در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان بود که اطمینان داریم این مبلغ در سال جاری افزایش می یابد.
جلالی مهر با بیان اینکه مشارکت و تعهدات خیرین در حوزه مدرسه سازی هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر می شود خاطر نشان کرد: نیازهای آموزش و پرورش به قدری در استان البرز بالاست که هرچه این فرهنگ مشارکت گسترش یابد، نیاز به استفاده از آن در ساخت مدرسه در استان وجود دارد.
وی در خصوص کمبود کلاس های درس در بعضی از مناطق استان افزود: با توجه به اینکه دو منطقه ی فردیس و منطقه ی 4 کرج از نبود سرانه های آموزشی رنج می برند خیرین مدرسه ساز و مسوولین باید به جای تامین یک زمین جدید و ساختن مدرسه در آن که هزینه های بسیار زیادی را صرف می کنند در جهت ساخت کلاس های درس در مدارس بزرگ استان قدم بردارند تا بتوانیم با کمترین هزینه کلاس هایی را به آن مجموعه اضافه کنیم و سرانه آموزشی را افزایش داده و دانش آموزان بیشتری را استقرار دهیم.
مدیر عامل شرکت مهندسی رهساز گستر مهر با تاکید بر اهمیت وجودی خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: اگر اقدام خداپسندانه و نوع دوستانه خیرین مدرسه ساز در چند سال اخیر نبود، امروز به راحتی نمی توانستم وظایف محوله در این حوزه را به درستی انجام دهیم. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: در سال های ۹۲ تا ۹۴، هزار کلاس درس در قالب ۱۱۶ پروژه توسط خیرین مدرسه ساز استان تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شد. جلالی مهر با بیان اینکه ۳۰ پروژه توسط خیرین در قالب ۳۲۰ کلاس درس تکمیل شد، تصرح کرد: بیش از ۳۰ درصد مدارس در استان به طور متوسط توسط خیرین مدرسه ساز احداث می شود که این عملکرد هر ساله رشد بیشتری داشته است.
دکتر مجید جلالی مهر در پایان با تاکید بر اینکه فعالیت خیرین مدرسه ساز البرز محسوس است، خاطرنشان کرد: امید است شاهد انرژی، روحیه و مشارکت روز افزون مردم استان در این حوزه باشیم.
هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سالن همایش اصلاح و بذر و نهال کرج با حضور مسئولان کشوری و استانی و خانواده معظم شهدا برگزارشد و از دکتر مجید جلالی مهر مدیر عامل شرکت مهندسی رهساز گستر مهر به عنوان خیر مدرسه ساز برای ساخت 2 مدرسه در مناطق محروم شهرستان کرج تجلیل به عمل آمد.
ساخت 2 مدرسه در مناطق محروم شهرستان کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود