29 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142238

نیازبه ساخت یک هزارمدرسه دراستان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نیازبه ساخت یک هزارمدرسه دراستان البرز


مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز؛در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه سازگفت:خیرین مدرسه ساز با فرهنگ سازی این مهم باعث پیشرفت و توسعه امر مدرسه سازی و تعداد خیرین شده اند.
علی بهرامی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان البرز؛درهفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهدر سالن اصلاح بذر دانشکده کشاورزی کرج برگزارشد؛ ضمن تقدیر از کسانی که از مال خود گذشته و به کمک آموزش و پرورش آمده اند تا بستر تعلیم و تربیت بهبود یابد گفت:خیرین مدرسه سازبا فرهنگسازی این مهم باعث پیشرفت و توسعه امر مدرسه سازی و تعداد خیرین شده اند.
مدیرکل نوسازی وتجهیزمدارس استان البرزافزود:خیرین در ابعاد مختلف برای كمك و رفع كاستی ها در جامعه حضور دارند و چون ماندگارترین و با ارزش ترین باقیات صالحات مدرسه سازی است ؛ همه خیرین با این دید وارد این عرصه می شوند و تنها دلیل حضور چشمگیر در امر مدرسه سازی ماندگاری و اثر گذاری مدرسه است و حضور خیرین در بخش مدرسه سازی به خوبی در كشور جا افتاده است . وی اظهارکرد: در سال 90 برای اولین بار در کرج مبلغ 13 میلیارد تومان اعتبار، در سال 91،مبلغ 17 میلیارد تومان اعتبار، در سال 92، مبلغ22 میلیارد تومان اعتبار و در سال گذشته 24 میلیارد تومان اعتبار فراهم شد ومدیران آب و فاضلاب، برق استان، گاز و امور مالیاتی و شهردار کرج نوسازی استان البرز را یاری دادند. در جشنواره سال 1390 مبلغ 13 میلیارد تومان تعهدات خیرین بوده است در سال 91 حدود 17 میلیارد تومان،در سال 92 حدود 22 میلیارد تومان و در سال 93 حدود 24 میلیارد تومان تعهدات خیرین مدرسه ساز بوده است كه امیدوار هستیم در جشنواره سال 1394 بیش از 30 میلیارد تومان تعهدات خیرین مدرسه ساز باشد. بهرامی گفت: در استان البرز امسال ۱۵۶ کلاس درس تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان البرز خواهد شد که از این تعداد ۷۱ کلاس توسط خیرین، ۳۴ کلاس درس با مشارکت خیرین و ۵۱ کلاس توسط دولت برای سال تحصیلی ۹۴ – ۹۵ ساخته شده است. مدیر کل نوسازی استان البرز اظهارداشت: با توجه به دو نوبته بودن مدارس، تراکم، مهاجرت، مسکن مهر و مدارس فرسوده به ۱۰۰۰ مدرسه جدید نیاز داریم و در استان البرز ۲۴ پروژه استانی، ۲۳ پروژه ملی و ۱۵ پروژه خیرین به دلیل کمبود اعتبار ۵۰ درصدی سهم دولت متوقف شده است، و با این روند پروژه های نیمه تمام مدارس وفضاهای آموزشی تبدیل به بناهای فرسوده خواهند شد.


منبع:پانا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود