22 خرداد 1395
شماره خبر: 164352

تعطیلی ۹۰ درصد پروژه‌های ورزشی در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تعطیلی ۹۰ درصد پروژه‌های ورزشی در استان البرز


مسئول دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز گفت: بیش از ۹۰ درصد پروژه های ورزشی این استان به حالت تعطیل درآمده است و فقدان اعتبارات موجب توقف عملیات اجرایی آنها شده است.
البرز در حالی به عنوان یکی از محروم ترین استان های کشور در حوزه سرانه های ورزشی مطرح است که این روزها با توقف و تعطیلی بخش اعظمی از پروژه های عمرانی خود روبروست. بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت ورزش و جوانان این استان، البرز در کنار تهران از کمترین سرانه فضاهای ورزشی در سطح کشور برخوردار است با این حال اعتبارات تزریق شده به این استان نوپا به گونه ای نبوده است که به این نارسایی پایان دهد. بخش اعظمی از انرژی و توان مسئولان ورزش استان البرز هم طی دو سال اخیر معطوف به گره گشایی مشکلات ورزش استان در بخش عمرانی شده است با این حال رتبه نخست ورزش در پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیفی البرز موید این موضوع است که تلاش ها اثربخش نبوده است و یک همت ملی نیاز است تا البرز به عنوان یکی از استان های اثرگذار در ورزش کشور از محرومیت فاصله بگیرد. مسئول واحد فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز معتقد است برای برون رفت از این شرایط نیازمند یک نگاه ویژه از سوی متولیان هستیم، روزبه زورقی با بیان اینکه در حال حاضر کار اجرایی در پروژه های ورزشی البرز به نزدیک صفر رسیده است، افزود: بیش از ۹۰ درصد کارگاه ها تعطیل شده اند و پیمانکاران به دلیل عدم دریافت مطالبات خود ترجیح داده اند ادامه فعالیت ندهند. وی ادامه داد: سال گذشته بخشی از بودجه های مصوب ورزش در حوزه عمرانی تخصیص داده شد و متاسفانه پروژه های شاخص و ملی استان به دلیل همین عدم پرداخت ها متوقف شده است.
زورقی با بیان اینکه بودجه سال ۹۵ با تاخیر ابلاغ شده است، گفت: به احتمال زیاد تا پایان تیرماه خبری از تنخواه و یا اعتباری نخواهد بود و در خوشبینانه ترین حالت کار اجرایی برخی پروژه ها از ماه دوم تابستان آغاز می شود.
سالن ورزشی ۶ هزار نفری کرج نیازمند ۳۰ میلیارد تومان
وی پروژه های تعطیل شده استان را ۲۰ مورد عنوان کرد و گفت: شاخص ترین این پروژه ها سالن شش هزارنفری کرج است که با پیشرفت ۳۶ درصدی متوقف شده است و برای تکمیل شده نیاز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد. زورقی دیگر پروژه های شاخص البرز در حوزه ورزشی را به ترتیب زمین چمن مصنوعی کلاک و کیانمهر، پیست دوومیدانی شریعتی و سالن طبقاتی و استخر فردیس عنوان کرد و گفت: این پروژه ها در مجموع نیاز به اعتباری نزدیک به ۹ میلیارد تومان دارند تا تکمیل شوند. زورقی دیگر پروژه های شاخص البرز در حوزه ورزشی را به ترتیب زمین چمن مصنوعی کلاک و کیانمهر، پیست دوومیدانی شریعتی و سالن طبقاتی و استخر فردیس عنوان کرد و گفت: این پروژه ها در مجموع نیاز به اعتباری نزدیک به ۹ میلیارد تومان دارند تا تکمیل شوندمسئول واحد فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز بدهی به پیمانکاران سال های قبل را دیگر معضل ورزش استان در حوزه عمرانی دانست و گفت: ۵ میلیارد به پیمانکارانی که در ۲ سال گذشته اماکن ورزشی را احداث و تحویل داده اند بدهی داریم و باید در اختصاص اعتبارات حل مشکل آنها را نیز مدنظر داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: برای نمونه پیمانکار سالن طبقاتی کشتی تختی پس از ۲ سال از افتتاح این فضای ورزشی هنوز از سیستم دولتی طلب دارد و پیگیری ها برای پرداخت مطالبات وی به نتیجه نرسیده دست. زورقی در ادامه به طرح واگذاری پروژه های نیمه تمام ورزشی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در مجموع ۲۳ پروژه با مشخصات مختلف در نقاط مختلف استان از سوی سازمان مدیریت برای واگذاری به بخش خصوصی پیشنهاد شده است که از این لحاظ ورزش در استان البرز رکورد دار است و امیدواریم با سرمایه گذاری علاقمندان به ورزش بخشی از آنها از تعطیلی و بلاتکلیفی نجات پیدا کنند و به چرخه بهره برداری برسند. وی تصریح کرد: البته باید این واگذاری ها جذابیت های لازم را برای مشارکت بخش خصوصی داشته باشد که در این خصوص موارد لازم به مدیران بالادستی انتقال یافته و در مرحله جدید واگذاری ها شاهد برخی اصلاحات در شرایط واگذاری بوده ایم. زورقی در بخش پایان صحبت های خود با بیان اینکه شهرستان ساوجبلاغ دارای بیشترین سرانه فضاهای ورزشی در البرز است گفت: این شهرستان با ۸۷ صدم متر مربع رتبه نخست استان را در اختیار دارد اما در سوی مقابل کرج و فردیس به شدت از فقر سرانه ها رنج می برند و باید در جهت رفع نیازهای آنها و پاسخگویی به مخاطبان ورزش در این شهرها گام های بهتری برداشت. وی در پایان با تاکید براینکه اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و شخص مدیرکل پیگیری های زیادی را برای گره گشایی این بخش داشته است گفت: رشد بالای جمعیتی و مهاجر پذیری البرز موجب فاصله گرفتن میزان عرضه و تقاضا در حوزه خدمات ورزشی شده است و باید مجموع مسئولان استان کمک کنند تا بتوانیم بخشی از فاصله ایجاد شده را جبران کنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود