12 تیر 1395
شماره خبر: 165630

پیام امام راحل به تاریخچه طولانی مبارزه مردم فلسطین اصالت بخشید

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

پیام امام راحل به تاریخچه طولانی مبارزه مردم فلسطین اصالت بخشید


پیام جاودانه امام راحل (ره) در تعیین روز جهانی قدس به تاریخچه طولانی مبارزات مردم فلسطین اصالت بخشید و نقطه عطفی در این مبارزات شد.
پیام امام خمینی (ره)، نور امید را به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون‌ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم‌تر و استوارتر کرد.
قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد. این توطئه از همان اولین سالهای اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی ـ نظامی، چهره خود را نشان داد. ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزاد‌سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است. پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» تعیین نمودند و پیامی به همین مناسبت صادر نمودند. امام در این پیام که روز 16 مرداد 1358 در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1399 هجری قمری خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند، چنین فرمودند که 'من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند. در ادامه این پیام آمده: من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن،‌به هم بپیوندند، و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.' در روز قدس ، گروه‌هایی از یهودیان و طرفداران کشور اسرائیل و طرفداران جنبش صهیونیسم در برخی کشورهای اروپایی و در ایالات متحده آمریکا ، تظاهراتی را علیه این مراسم به راه می‌اندازند. در اسرائیل نیز تظاهراتی در اعتراض به برگزاری مراسم روز قدس که آن را نماد صهیونیسم‌ستیزی می‌دانند، برگزار می‌شود . آری، راهپیمایی ‏هایی که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانی کند، عمل صالح است. این راهپیمایی‏ ها (بخصوص آنگاه که از طریق وسایل ارتباطی و ماهواره ‏ها منعکس می‏شود) اگر برای اهداف‏ مقدسی صورت گیرد، نوعی حضور در صحنه، عبادت دسته جمعی و امر به معروف و نهی از منکر عملی و عامل تقویت روحیه مردم و تهدید دشمن است. مردم سراسر ایران اسلامی نیز که نقطه آغاز گر این راهپیمایی ها در جهان شد و عاملی برای به صحنه آمدن تمام مردم استکبارستیز جهان شد، در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان با لب هایی تشنه ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را سر می دهند.
مردم همیشه در صحنه استان البرز در شهرستان های کرج، اشتهارد، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، فردیس و... مشت های گره کرده خود را بر سر آمریکا و اسرائیل و آل سعود کوبیدند. البرزی ها در راهپیمایی روز جهانی قدس شعارهای 'بیت‌المقدس قبله اسلام است،قدس در انتظار انتقام است'، 'قدس نماد وحدت اسلام است،میراث جاودانه امام است'، 'در آخرین جمعه ماه خدا،آید صدای مرگِ بر آمریکا' و'جنایت اسرائیل، جنایت آمریکاست،این همه قتل و غارت، حمایت آمریکاست' را سردادند. 'در کشتن مسلمان در هر دیار و کشور داعشی و اسرائیل متحد یکدیگر'، 'نابود می‌شوند به لطف خدا، سعودی و صهیونیست و آمریکا'،' فریاد یک اُمت، نجات قدس است،وحدت مسلمین حیات قدس است'، 'با اتّحادِ ملت فلسطین آزاد گردد قبله مسلمین' و 'راه شهیدان ما، طریقِ عزّت ماست، با رهبرِ انقلاب، همواره بیعت ماست' نیز از دیگر شعارهایی بود که مردم همیشه در صحنه البرز در روز جهانی قدس سردادند. در حاشیه راهپیمایی مردم استان البرز در روز جهانی قدس برنامه های مختلفی همچون امضای طومار 30 متری بسیج دانشجویی توسط مردم در محکوم کردن رژیم غاصب و کودک کش اسراییل، اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری نمایشگاه و توزیع سربندهای مدافعان حرم را اجرا کردند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود