12 تیر 1395
شماره خبر: 165637

کودکان لباس رزم بر تن کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

کودکان لباس رزم بر تن کردند


راهپیمایی روز جهانی قدس در حالی همزمان با سراسر کشور در کلان‌شهر کرج به انجام رسید که با حضور پرشور و گسترده مردم همراه بود.
همچون سال های گذشته حضور مردم شهید پرور و انقلابی کرج در راهپیمایی روز قدس چشمگیر و پرشور بود و اقشار مختلف مردم و طیف های گوناگون برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین به خیابان ها آمده بودند. در روز جهانی قدس امسال مسیر میدان شهدا تا مصلی بزرگ امام خمینی برای حضور مردم انقلابی کرج تعیین شده بود که با استقبال خوب شهروندان کل مسیر مملو از جمعیت بود.
بسیاری از مردم ساعت ها زودتر از شروع مراسم در طول مسیر حضور داشتند و مشتاقانه در انتظار پیوستن به جمع راهپیمایان بودند. با توجه به گرمای هوا و روزه داری مردم در طول مسیر و در چند نقطه تونل های باران تعبیه شده بود تا کمی از حرارت و گرمای مردم بکاهد. در راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در طول مسیر بنرهای بزرگی با عنوان دموکراسی آمریکایی نصب شده بود و با تصاویر و جملات گویا سال ها دسیسه و دشمنی آمریکا و هم پیمانانش به مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران به تصویر کشیده شده بود. حمل پرچم ۱۰۰ متری ایران توسط مردم نیز از نکات جالب و قابل توجه راهپیمایی امسال بود مردم کرج هرکدام با گرفتن گوشه ای از این پرچم ها وبه حرکت درآوردن آنها این پیام را داشتند که حامی کشور خود و فلسطین هستند و مردم مظلوم فلسطین را به مانند هموطنان خود دوست دارند و در دفاع از آنها ثابت قدم هستند. حضور طیف های مختلف مردم در راهپیمایی امسال به مانند سال های گذشته مشهود و بارز بود در این میان حضور جامعه ورزش و جوانان البرز با لباس های متحدالشکل و یکدست شان بیش از سایرین به چشم می آمد. ورزشکاران استان البرز به همراه روسای هیئت های ورزشی و مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در این مراسم حضوری پررنگ داشتند و با سردادن شعارهایی حمایت خود از مردم فلسطین و انزجار از اسراییل غاصب و حامیانش را اعلام کردند. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در حاشیه این حضور گفت: روز قدس یادگار ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نشانگر عزم جدی مسلمانان ایران و جهان برای رهایی قدس از چنگال جنایات صهیونیسم جهانی است. امیر عفراتی افزود: در این روز پرچم آزادی خواهان و آزادگان سراسر دنیا برافراشته شده و همه دولت های زورگو خواهند دانست که مردم ما با تمامی توان حامی مستضعفان و محرومان دنیا هستند. وی تصریح کرد: امسال اهمیت گرامیداشت روز قدس به دلیل حملات دد منشانه رژیم غاصب قدس و به خاک و خون کشیدن کودکان و جوانان روزه دار بیش از پیش احساس می شود و امروز هم در کنار دیگر آحاد مردم حاضر شدیم تا همبستگی خود را با کودکان و جوانان این کشور اعلام کنیم. ارگان های مختلف فرهنگی نیز در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس با برپایی غرفه های ویژه برنامه هایی را برای کودکان تدارک دیده بودند برگزاری مسابقه نقاشی و خاطره با موضوع روز قدس از جمله بخش های مهم این غرفه ها بود که با استقبال کودکان و نوجوانان همراه شده بود. حضور مسئولان استانی در جمع مردم نیز امسال هم مشهود و بارز بود. بسیاری از مدیران کل ارگان ها، اعضای شورای شهر در صفوف مردم حضور داشتند و پا به پای دیگر مردم ولایتمدار کرج در حمایت از مردم فلسطین شعار می دادند. در طول مسیر راهپیمایی روز قدس در کرج هر کسی به ایده و سلیقه خود همبستگی و حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده بود برخی ها با در دست داشتن پلاکارد و عده ای نیز با پوشیدن لباس رزم و کفن این حمایت را ابراز کرده بودند. در این میان برخی از والدین با پوشاندن لباس رزم به تن فرزندان خود این پیام را عنوان می کردند که نسل جدید نیز به مانند پدران و مادران خود حامی مظلوم خواهند بود و حمایت از قدس شریف هیچگاه فراموش نخواهد شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود