2 مرداد 1395
شماره خبر: 166964

تحقق وعده دولت برای تحول در نظام سلامت و درمان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تحقق وعده دولت برای تحول در نظام سلامت و درمان البرز


وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی صبح شنبه وارد استان البرز شد و 700 تخت بیمارستانی و 69 مرکز آموزشی، تخصصی و درمانی این استان را افتتاح کرد که می توان از آن به عنوان تحولی در نظام سلامت و درمان استان یاد کرد.
این تخت ها دربیمارستان های شهیدمدنی، شهید رجایی، کمالی، امام جعفرصادق (ع)، کوثر و شریعتی استان البرز به بهره برداری رسید. 69 طرح آموزشی ازجمله سه دانشکده دندانپزشکی ، مامایی و پرستاری و داروسازی ، مرکز هدایت عملیات و بحران فوریت های پزشکی و 22 پایگاه سلامت نیز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان البرز به بهره برداری رسید. با گشایش این طرح تحول اساسی در نظام سلامت استان البرز که از لحاظ امکانات بهداشتی و درمانی در محرومیت بسر می برد، به وجود می آید.وزیر بهداشت و درمان در ماه های اولیه استقرار دولت یازدهم با سفر به استان البرز این استان را محروم ترین منطقه کشور به لحاظ خدمات درمانی توصیف کرد و قول داد مشکلات درمانی آن را به حداقل برسد. امروز با گشایش این طرح مردم البرز شاهد به بار نشستن بخش عمده ای از وعده های دولت تدبیر و امید هستند. قرار است تاپایان امسال تعداد تخت های جدید بیمارستانی استان البرز به یک هزار و 200 تخت برسد.
** بیمارستان شهید رجایی کرج به 160 تخت جدید درمانی مجهز شد
بیمارستان شهید رجایی کرج روز شنبه در آئینی با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی به 160 تخت جدید بیمارستانی مجهز شد. در این آیین اعلام شد در مجموع برای راه اندازی این 160 تخت ، 8 هزارو 700 متر مربع فضای درمانی ایجاد شده است. این تخت ها در بخش اورژانس با 32 تخت ، آی سی یو با 22 تخت ، بخش داخلی با تخت ، قلب با تخت و بخش پست سی سی یو با 28 تخت راه اندازی شد. عملیات اجرایی این ساخت این بخش ها از اول آذرماه سال 93 آغاز شده بود.
** بیمارستان کوثر استان البرز گشایش یافت
بیمارستان 150 تختخوابی کوثر استان البرز روز شنبه با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی در کرج راه اندازی شد. ساختمان بیمارستان کوثر سال 90 در زمینی به مساحت 2 هکتار توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح احداث شد که به علت محدودیت امکانات درمانی برای ارایه خدمات به مردم با همت دولت تدبیر و امید پس از تجهیز به دانشگاه علوم پزشکی استان البرز واگذار شد.
با تجهیز و راه اندازی این بیمارستان تحول اساسی در خدمات رسانی به بیماران در استان پرجمعیت البرز به عمل آمد. این بیمارستان دارای بخش های مراقبت های ویژه،آی سی یو ، اتاق عمل ، جراحی داخلی و اورژانس است.
** افتتاح 220 تخت درمانی در بیمارستان کمالی کرج
در اجرای طرح تحول نظام سلامت و محرومیت زدایی ،220 تخت درمانی تخصصی روز شنبه با حضور دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیمارستان کمالی کرج به بهره برداری رسید.این تخت ها در بخش های مراقبت های ویژه ان آی سی یو، مراقبت نوزدان، جراحی زنان، بخش مراقبت های دوران بارداری، بخش زایمان طبیعی راه اندازی شد که با بهره برداری از آنها سطح و ظرفیت خدماتی دهی بیمارستان کمالی کرج ارتقا یافت. همچنین بهره برداری دستگاه تصویر برداری ام آر آی 1.5 تسلای بیمارستان کمالی با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال آغاز شد. وزیر بهداشت و درمان نیز از مرکز فوریت های پزشکی بیمارستان کمالی کرج بازدید کرد.
** راه اندازی 33 تخت در بیمارستان امام جعفر صادق ساوجبلاغ
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه با حضور در بیمارستان امام جعفر صادق (ع ) شهرستان ساوجبلاغ استان البرز 33 تخت جدید درمانی این بیمارستان را افتتاح کرد. این تخت ها شامل 12 تخت سی سی یو،10 تخت آی سی یو و 11 تخت دیالیز است. شهرستان 250 هزار نفری ساوجبلاغ که درمسیر آزاد راه پرحادثه کرج - قزوین قرار دارد، در سال های گذشته ساکنان آن همواره از کمبود خدمات درمانی رنج برده اند و امروز با تجهیز بیمارستان این شهرستان به امکانات جدید، بارقه امیدی در دل ساکنان آن به وجود آمد.
** گشایش مرکز هدایت عملیات و بحران و 9 پایگاه اورژانس در البرز
مرکز هدایت عملیات و بحران و 9 پایگاه مرکز فوریت های پزشکی استان البرز روز شنبه با حضور وزیر بهداشت و درمان گشایش یافت. با گشایش این مرکز، خدمات رسانی درمانی در مواقع ضروری در استان البرزبا سهولت انجام خواهد شد. همچنین 30 دستگاه آمبولانس جدید پیش بیمارستانی به خدمات امدادی پزشکی استان البرز افزوده شد.
** 120 تخت مراقبت های ویژه در البرز گشایش یافت
با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی 120 تخت مراقبت های ویژه روز شنبه در استان البرز گشایش یافت. این تخت ها در زمینه آی سی یو ، سی سی یو و دیالیز در بیمارستان های شهید مدنی ، شریعتی ، کمالی ، شهید رجایی کرج و امام جعفرصادق (ع) استان البرز به بهره برداری رسید.
** گشایش 3 دانشکده علوم پزشکی در البرز
سه دانشکده آموزش علوم پزشکی روز شنبه با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان البرز به بهره برداری رسید. دانشکده دارو سازی یا زیر بنای 3 هزارو 500 متر مربع ، دانشکده دندانپزشکی و کلینیک ویژه دندانپزشکی با 60 یونیت دندانپزشکی و ساختمان دانشکده پرستاری و همچنین بهره برداری از سه مجموعه کلینیک ویژه تخصصی در نقاط مختلف شهر کرج با بیش از 1500 مراجعه کننده در روز آغاز شد. افتتاح کلینیک دیالیز با همکاری بخش غیر دولتی در بیمارستان دکتر شریعتی ماهدشت کرج دیگر طرح گشایشی بود.
** آغازساخت بیمارستان 260 تختخوابی حضرت سیدالشهدا (ع) درالبرز
عملیات ساخت بیمارستان 260 تختخوابی حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز روز شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی در کرج آغاز شد. در این آیین اعلام شد که این بیمارستان در زمینی به مساحت 45 هزار متر مربع و با زیربنای 30 هزارمترمربع توسط اداره کل راه وشهرسازی استان البرز احداث خواهد شد. هزینه ساخت این بیمارستان، افزون بر یک هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است . اداره کل راه وشهرسازی استان البرز مدت زمان ساخت بیمارستان 260 تختخوابی حضرت سیدالشهداء (ع ) را 2 سال تعیین کرده است. اکنون استان البرز دارای 16 بیمارستان بزرگ و کوچک است که با توجه به جمعیت حدود سه میلیون نفری آن و قرار گرفتن در مسیر مسافران 14 استان کشور به لحاظ درمانی نیاز به امکانات بیشتری دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود