10 مرداد 1395
شماره خبر: 167404

بارقه های امید آفرین برجام در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

بارقه های امید آفرین برجام در البرز


استاندار البرز بارقه های امید آفرین برجام در استان البرز را در سرفصل سرمایه گذاری خارجی،تحول نظام سلامت، رونق صنایع و واحدهای تولیدی و تکمیل طرح های عمرانی تشریح کرد.
«سید حمید طهائی» در این باره می گوید: مجموعه سرمایه گذاری خارجی در استان 500میلیون دلار و از سوی 17 شرکت خارجی بوده است که 11 شرکت پس از استقرار دولت یازدهم و برجام برای حضور در این استان ابراز علاقه مندی کرده اند.
سرمایه گذاری خارجی 405 میلیون دلار در البرز بعد ازبرجام
وی حجم سرمایه گذاری خارجی در البرز پس از استقرار دولت یازدهم را 405 میلیون دلار دانست و گفت: شرکت خارجی که برای سرمایه گذاری در البرز حضور یافته اند، 9 مورد مربوط به پسابرجام و با 392 میلیون دلار سرمایه گذاری بوده است.ستاندار البرز در ادامه با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه های اجرایی را باید برای مردم بیان کرد،افزود: امروز باید عملکرد مثبت دولت را ناشی از درایت آن بوده هرچه بیشتر برای مردم اطلاع رسانی کرد.
تحول در نظام سلامت استان محروم کشور
وی ادامه داد:امروز دولت در شرایط رکود و حلقه های محاصره که روز به روز تنگتر می شود،مسئولیت پذیرفته است و تلاش می کند با مدیریت و درایت بیشتر هرچه بیشتر زمینه توسعه کشور را فراهم کند.دولت تدبیر و امید برغم مشکلات بسیار و مواجهه با اقدامات غربی ها علیه ایران اسلامی، تورم را کنترل کرده و طرح های با ارزشی نظیر طرح تحول سلامت را به اجرا در آورد که آثار و برکات آن را چندی پیش در استان البرز نیز شاهد بودیم.طهائی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت که اجرای آن اقدامی اساسی و زیربنایی برای کشور محسوب می شود، به یکباره توانست 11میلیون نفر را تحت پوشش این بیمه قرار دهد و اکنون کسی در کشور وجود ندارد که تحت پوشش بیمه ای نباشد. استاندار البرز همچنین به وضعیت سرمایه گذاری در استان در مدت دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاری با همراهی و همگامی تمام مسئولین از نمایندگان تا مدیران دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه به وجود آمده که یک فضای کار و تلاش خوب و وحدت بخشی را به وجود آورده است.
کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در مسیر سازندگی صنایع
طهائی تصریح کرد: از سال گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع در استان راه اندازی شد که در سال گذشته 22 جلسه برگزار کرد که در آن 169 پرونده با حضور مدیران واحدهای تولیدی و مدیران بانکی برگزار شد و مشکلات بانکی مطرح شد که در کل 322 مصوبه در این کارگروه داشتیم و شاهد اجرای 212 طرح و در دست اجرا بودن 110 طرح دیگر هستیم. وی گفت: در سال 95 نیز این کارگروه تا کنون 25 جلسه برگزار کرده که 176 پرونده در آن مطرح شده و 50 درصد آن اجرایی و 50 درصد آن در دست اقدام است. استاندار البرز در ادامه به اعطای تسهیلات ارزان قیمت از طریق دولت به واحدهای تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در این راستا 547 متقاضی داشتیم که 185 مورد آن در کمیسیون مربوطه مطرح و تصویب شد که امیدواریم با راه اندازی این واحدها شاهد رشدی مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی باشیم.
بهره برداری بیش از 600 طرح با فرصت های شغلی
وی اظهار داشت: در سال گذشته 694 طرح در استان به بهره برداری رسید که شاهد ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بودیم. استاندار البرز اظهار امیدواری کرد که در سال جاری نیز شاهد ایجاد طرح های جدید به خصوص پس از اجرای برجام و زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیشتری باشیم که نمونه ی آن اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای ورود در این استان است. درسال 95 تاکنون 176 پرونده مطرح شده و 50درصد در دست اقدام است. وی ادامه داد: امسال دولت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی می دهد، از واحدهای کوچک و متوسط که شرایط را داشتند 500 متقاضی داشتیم که 147 مورد مطرح شد. سال گذشته کل پروژه های افتتاحیه 694 با سه هزار اشتغالزایی بود. بخصوص پس از توافق برجام شاهد موفقیت های بیشتری باشیم پروژه بزرگتری داریم که ادامه بزرگراه همت بزرگراه شهدای البرز که بخشی وزارت راه و شهرسازی انجام می دهد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود