5 آذر 1395
شماره خبر: 170276

نگاهی به مشکلات جاده کرج - هشتگرد

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

نگاهی به مشکلات جاده کرج - هشتگرد


جاده کرج - هشتگرد به عنوان یکی از قدیمی ترین جاده ها که از پل حصارک آغاز و تا استان قزوین ادامه پیدا می کند و شهرها و روستاهای فراوانی در مسیر آن قرار دارد، با مشکلات بسیاری مواجه بوده و خطراتی در این جاده برای مردم ایجاد می شود.
موضوع ضرورت نصب نیوجرسی و تاریکی مسیر و افزایش حوادث رانندگی در آن از جمله مشکلاتی است که در این جاده برای رانندگان و دیگر مردم وجود دارد. علاوه بر این کمبود علائم راهنمایی و رانندگی در مسیر نیز مشکلات را برای مردمی که قصد عبور از این جاده دارند، مضاعف کرده و عابران برای گذر از این جاده با مشکلاتی مواجه هستند. برخی از ساکنان در این مسیر معتقدند که باید برای تردد از این جاده باید از مسیری غیراستاندارد عبور کنند و نصب نیوجرسی در برخی نقاط باعث باریک شدن جاده و ایجاد ترافیک شده و بد بودن آسفالت نیز هنگام بارندگی لغزندگی شدید جاده را به دنبال دارد.فرماندار ساوجبلاغ این جاده مواصلاتی را یکی از مهمترین محورهای شهرستان واستان البرز دانست و گفت که این جاده بار ترافیکی زیادی را از روی بزرگراه کرج - قزوین برمی دارد. ابوالقاسم پالیزگیر به خبرنگار ایرنا گفت: در سال های گذشته تا حدامکان امنیت جاده افزایش پیداکرده ولی کافی نیست. وی گفت: برای اصلاح دور برگردان ها و روشنایی مسیر اعتبار زیادی نیاز است و ما هم تلاش می کنیم این مهم محقق شود تا مردم و کسانی که از این محور تردد می کنند، آسایش بیشتری داشته باشند. رئیس اداره راه و شهرسازی ساوجبلاغ نیز از ترمیم خرابی ها و آسفالت بخش اعظمی از این جاده درسال گذشته خبر داد وگفت: از وقتی نیوجرسی در این مسیر پرتردد نصب شده میزان تصادفات در حد قابل قابل توجهی کاهش داشته است. سید وحید ابراهیم زاده گفت: تنها مشکل جاده قدیم کرج - هشتگرد باریک شدن مسیر در دور برگردان ها است که بار ترافیکی را زیاد و نارضایتی مردم را منجر شده است. وی افزود: در تمام مسیرهای منتهی به روستاها و بخش ها پل عابر پیاده نصب شده اما به دلیل نبود اعتبار قادر به مکانیزه کردن آنها نیستیم تا مردم بتوانند به راحتی ازآن استفاده کنند. ابراهیم زاده گفت: اداره راه وشهرسازی متولی اجرای طرح ها است اما تصمیم گیر اصلی پلیس راه و فرمانداری و شورای ترافیک هستند و درصورت تصویب طرح اداره راه وشهرسازی ممانعتی در اجرا ندارد و هرطرحی اعم ازنصب روشنایی وعلائم و بهسازی آسفالت و غیره را پس ازتصویب انجام خواهیم داد. وی از شهرداران خواست به منظور زیباسازی شهر قسمتی از فضاهای مابین نیوجرسی ها را تحویل گرفته و به زیباسازی این مسیر کمک کنند. از سوئی تردد کامیون های معادن به ویژه در تهراندشت و وجود صنایع بسیار در حاشیه جاده باعث شده تا هر روز شاهد تصادف در این مسیر باشیم. برخی نیوجرسی ها را عامل مهم در ایجاد تصادفات جاده ای در این مسیر می دانند. بخشدار چهارباغ هم در این خصوص گفت: ما از ساختار ایمنی این جاده گلایه داریم و بسیاری از شوراها و دهیاران ما از وضعیت نابسامان آن ابراز نارضایتی می کنند. محمد رضا شعبانی گفت: در تمام نشست ها که مرتبط به شورای ترافیک بخش وشهرستان بوده خطرات و مشکلات دور برگردان های این مسیر مطرح شده، اما تاکنون کار به جایی نرسیده است. وی افزود: در رمپ ورودی علیخان سلطانی اقدسیه وچهارباغ که محل تردد ده ها روستاو مرکز بخش است ورودی وخروجی به جاده بسیار باریک و فاقد نکات ایمنی است و خسارات زیادی را به مردم وارد کرده است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود