13 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6716

جاده طالقان ترافیک چالوس را کاهش می‌دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

جاده طالقان ترافیک چالوس را کاهش می‌دهد

فرماندار شهرستان طالقان گفت: با تکمیل احداث جاده طالقان به تنکابن، شاهد کاهش بار ترافیکی جاده چالوس و همچنین بزرگراه قزوین ـ رشت خواهیم بود.
ابوالقاسم مهری اظهار داشت: جاده‌های برون شهری استان البرز از جمله مهم‌ترین محورهای اصلی کشور محسوب می‌شوند. وی تصریح کرد: به عنوان نمونه جاده کرج ـ چالوس و همچنین بزرگراه قزوین ـ رشت جزو 10 جاده اصلی کشور هستند که در زمان تعطیلات و افزایش حجم مسافرت‌های مردم، این دو محور بار ترافیکی بسیاری را تحمل می‌کند. این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مسئولان راهور و پلیس راهنمایی و رانندگی در تعطیلات اخیر جاده چالوس ترافیک بسیار سنگینی را شاهد بوده و برخی از مسافران برای رسیدن به مقصد چندین ساعت در این جاده معطل شده‌اند. مهری افزود: برای رفع این مشکل نیازمند احداث جاده‌های جدید هستیم که خوشبختانه تلاش‌های بسیار خوبی از سوی دولت در این زمینه انجام شده است. وی اظهار داشت: یکی از طرح‌ها مربوط به احداث جاده طالقان ـ تنکابن بوده که مقدمات آن انجام شده است و در تلاش هستیم تا طرح عمرانی فوق به زودی عملیاتی شود. فرماندار شهرستان طالقان خاطرنشان کرد: البته پیش از احداث این جاده باید طرح اتصال هشتگرد به طالقان اجرایی شود که تکمیل این پروژه از جمله طرح‌های عمرانی مهم منطقه محسوب می‌شود.
* کاهش 30 درصدی ترافیک جاده چالوس با تکمیل جاده طالقان
مهری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نتایج احداث و تکمیل جاده طالقان ـ تنکابن کاهش ترافیک جاده چالوس خواهد بود، گفت: در صورت تحقق نهایی این طرح حداقل 30 درصد از بار ترافیکی جاده فوق کاهش می‌یابد. وی افزود: از سوی دیگر جاده طالقان ـ تنکابن نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی بزرگراه رشت ـ قزوین خواهد داشت که امیدواریم هر چه سریع‌تر این طرح نهایی و تکمیل شود.
* نیاز نگاه ویژه به شهرستان طالقان
مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان طالقان گفت: طالقان به تازگی از نظر ساختار اداری ارتقا یافته و هنوز برخی کمبود‌ها را احساس می‌کند. وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات فوق به ویژه در حوزه زیرساختی باید مسئولان ارشد استان نگاهی ویژه به طالقان داشته باشند تا بتوانیم در زمان اندکی فاصله این شهرستان با دیگر شهرستان‌های استان البرز را کاهش دهیم. مهری در پایان با اشاره به عزم مسئولان استان البرز برای توسعه این استان اظهار امیدواری کرد که شهرستان طالقان طی سال‌های آینده جهشی بلند برای دستیابی به توسعه را تجربه کند.



منبعک خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود