16 اسفند 1395
شماره خبر: 175733

چشاندن طعم شیرین طرح تحول سلامت با تسریع در احداث بیمارستان فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

چشاندن طعم شیرین طرح تحول سلامت با تسریع در احداث بیمارستان فردیس


اجرای طرح تحول سلامت از سوی دولت و تدبیر و امید چترخدمات درمانی را گسترش داده و هزینه های پرداختی مردم را به کمترین حد ممکن رسانده است، اما مردم شهرستان 600 هزار نفری فردیس در استان البرز منتظر احداث بیمارستانی هستند که طعم شیرین این طرح را بیشتر بچشند.
شهرستان فردیس در استان البرز با جمعیتی بالغ بر 600 هزار نفر از معدود مناطق پرجمعیت و فاقد بیمارستان دولتی است که ساکنانش با گذشت پنج سال از کلنگ زنی نخستین بیمارستان دولتی این منطقه، هنوز نتوانسته اند به خدمات درمانی مناسب دسترسی پیدا کنند. ساخت بیمارستان 160 تختخوابی برای فردیس در دولت دهم به تصویب رسید و در سال 89 در آیینی با حضور تعداد زیادی از مسئولان دولت وقت کلنگ زنی شد تا به ساکنان این منطقه محروم نوید احداث نخستین بیمارستان را بدهد که به گفته مردم این سرآغازی برای ترسیم افقی طولانی بر یک انتظار شد. نقشه ترسیمی حکایت از ساخت بیمارستان 160 تختخوابی داشت که بنا به نیاز منطقه زمانی کوتاه برای احداث آن پیش بینی شده بود. این بیمارستان قرار است در زمین اهدایی شهرداری کرج به مساحت 15هزار مترمربع در بلوار منظریه فردیس احداث شود. نبود بیمارستان در شهرستان پرجمعیت فردیس سبب به وجود آوردن مشکلات درمانی برای مردم این شهرستان شده است و این یکی از مهم ترین نیازهای و مطالبات به حق مردم فردیس به شمار می رود.
پس از کش و قوس فراوان قرار شد عملیات اجرایی بیمارستان فردیس توسط یک نهاد در سال 94 آغاز شود که این بنیاد فقط اقدام به تجهیز کارگاه و دیوارکشی در اطراف محل سازه کرد و عملیات پروژه بیمارستان متوقف شد. مسئولان استان البرز نیز بارها ساخت بیمارستان‌ در شهرستان فردیس در آینده‌ای نزدیک را وعده داده اند و مردم این شهرستان انتظار اجرایی شدن آن را دارند. معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری فردیس گفت: در سفر اخیر کاروان تدبیر و امید به استان البرز600 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان 160 تخت خوابی این شهرستان اختصاص یافته است. محمد مجرد افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز پیگیر و متولی ساخت بیمارستان شهرستان فردیس هستند. وی اظهار داشت: در سفر اخیر علاوه بر اختصاص اعتبار برای ساخت بیمارستان 160 تخت خوابی شهرستان فردیس، عملیات ساخت مجموعه هتل بیمارستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط بخش خصوصی در فردیس آغاز شد. دکتر علیرضا ترابی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مناقصه ساخت بیمارستان 160 تخت خوابی فردیس را انجام و شرکت برنده مشخص شده به زودی عملیات ساخت بیمارستان قبل از سال آغاز خواهد شد. فرهاد اکبری از شهروندان فردیس است که می گوید، مردم شهرستان فردیس سالهاست با مشکل درمانی مواجه هستند، کمبود مطب پزشکان متخصص، مراکز درمانی بخش خصوصی، پزشکان فوق تخصص تا آزمایشگاه و بیمارستان باعث شده تا مردم فردیس این موضوعات را در تهران و کرج جستجو کنند. وی اظهار داشت: بیماران فردیس برای درمان به بیمارستان های شهریار، تهران و کرج انتقال می یابند و هزینه های درمانی و ایاب و ذهاب سرسام آور است. مهناز اصغری شهروند دیگر فردیسی گفت: اگر حادثه منجر به مصدومیت در این شهرستان رخ دهد مرکز فوریت های پزشکی برای درمان اولیه و انتقال آن در محل وجود ندارد و باید دست به دامان کرج شد آن هم اگر آمبولانس زود برسد و مصدوم جان خود را از دست ندهد. وی ادامه داد: وضعیت درمانی بسیاری از روستاهای کشور بهتر از شهرستان پرجمعیت فردیس است چرا که در نبود مراکز درمانی در محل، انتقال بیماران و حادثه دیدگان در میان ترافیک سنگین به بیمارستان های تهران، کرج و شهریار به مراتب دشوار است. علی داودی ساکن فردیس افزود: فردیس خواسته یا ناخواسته امروز بعد از کرج پرجمعیت ترین شهرستان استان البرز است اما حتی به اندازه کم جمعیت ترین شهرستان استان، نگاهی به نیازهای آن نشده است.
وی افزود: زیرساخت های بخش بهداشت و درمان فردیس با توجه به روند افزایش جمعیت و مهاجرپذیری بالای این شهرستان مناسب نیست . این شهروند خاطرنشان کرد: درزمان حاضر بیماران فردیس ناچارند برای تکمیل مراحل درمان خود به بیمارستان های مرکز استان مراجعه کنند که این امر علاوه بر وقت گیر بودن هزینه زیادی را به آنان تحمیل می کند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود