26 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 178295

البرز در مسیر انتخابات

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

البرز در مسیر انتخابات


– روز پایانی فرصت قانونی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درحالی طی می شود که طرفداران این نامزدها تمام توان خود را در شیوه های مختلف تبلیغاتی بکار گرفته اند.
به گزارش ایرنا، پس از فضای پر هیاهیوی مجازی، پیامک های پی در پی تلفن های همراه، تشکیل ائتلاف های مختلف، تبلیغات کاغذی که حتی به درختان هم درآن رحم نشده، هوادارانی که در مقابل ستادهای انتخاباتی نامزدها در تلاش برای جلب آراء هستند، برخی ازهواداران نیز به تبلیغات چهره به چهره روی آورده و با حضور در معابر و خیابان های شهر از برنامه های نامزد منتخب خود می گویند.
نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی در البرز که از مدتها یپش در محافل مختلف برنامه های خود را اعلام کرده بودند، امروز هواداران آنان با شعارهای بازسازی شهر، سازندگی هرچه بیشتر نامزد خود را برنده این رقابت عنوان می کنند. سرپرست معاونت استانداری البرز و فرماندار ویژه کرج نیز گفت: در روزهای گذشته، داوطلبان متخلف در امور تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی به دادسرای این شهرستان معرفی شده اند و در روزهای آتی نیز با جدیت این روند ادامه خواهد داشت علی قنبر زمانی افزود: ستاد انتخابات شهرستان کرج، داوطلبانی را که به دلیل رعایت نکردن اصول تبلیغاتی منجر به بروزخسارت برای شهروندان می شوند را نیز به دادسرا معرفی کرده است و این موضوع را در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داد. وی ادامه داد: توجه به شکایات واصله از سوی شهروندان در خصوص آسیب به ملک شخصی آنها به دلیل نصب بنر و پوسترهای تبلیغاتی ، این شکایات نیز روزانه به دادسرای شهرستان کرج ارسال می شود تا با متخلفین برخورد قانونی انجام گیرد. زمانی اضافه کرد: شهروندان شهرستان کرج اگر شکایتی در خصوص نصب بنر و بروز خسارت به دلیل رعایت نکردن اصول تبلیغاتی دارند می توانند به ستاد بازرسی انتخابات کرج واقع در فرمانداری این شهرستان مراجعه ک ند . وی خاطرنشان کرد: لازم است داوطلبان انتخاباتی از همین ابتدای کار با مطالعه دستور العمل تبلیغاتی در این زمینه مسیر قانونی را در پیش گیرند. زمانه ادامه داد: در نشست توجیهی که برای نامزدهای انتخاباتی در خصوص نحوه تبلیغات انتخاباتی برگزار شد، ضمن ارائه بروشور و جزوات آموزشی، معاون دادستان کرج و رئیس بازرسی ستاد انتخابات نیز برای آنان صحبت کرده و آموزش های لازم را اعلام کردند این مسئول یادآور شد: در پورتال فرمانداری کرج به نشانی http://karaj.alborz.ir ، دستورالعمل تبلیغات انتخابات منتشر شده ا ست و نامزدهای انتخابات می توانند با مطالعه این دستورالعمل، از حقوق و تکالیف قانونی خود در خصوص تبلیغات آگاه شوند. رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان البرز نیز گفت: پرونده تخلفات تبلیغاتی داوطلبان توسط فرمانداریها ابلاغ به دادستانی ها شده و مورد بررسی قرار گرفته است. محمد جواد کولیوند افزود: تخلفات انتخاباتی برخی از داوطلبان با تذکر و برخی نیز با امحاء تبلیغات کاغذی رفع شده اما تمام این تخلفات در پرونده داوطلبان ثبت می شود . وی ادامه داد: با کسانی که از ساختمانهای مردم و دیوارهای خصوصی آنان برای تبلیغات استفاده کرده اند برخورد می شود و شهرداریها این تبلیغات را پس از انتخابات امحاء می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود