30 دی 1391
شماره خبر: 18738

سرمای طاقت فرسا و قصه پرسوز کارتن خواب ها در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

سرمای طاقت فرسا و قصه پرسوز کارتن خواب ها در البرز


سپیدارآنلاین: سرمای سخت زمستان استخوان های کارتن خواب‌ های بی‌پناه البرز را می ساید.
صبح های زود می توان در برخی گوشه کنار شهر کارتن خواب‌هایی را دید که در معابر عمومی از شدت سرما دور خود حلقه زده‌اند و همچنان ساماندهی این گروه و ساخت گرمخانه برای آنان بین متولیان بی نتیجه باقی مانده و مرکز استان البرز حتی یک گرمخانه نیز ندارد.
پدیده کارتن خوابی اگرچه در گوشه گوشه کشور و در برخی جاها دیده می شود و مشکل امروز و دیروز نیست، اما در سال های اخیر با ساخت گرمخانه ها و ساماندهی این گروه به ویژه در فصول سرد تلاش شده تا از این آسیب اجتماعی که به ویژه در این فصل چهره نازیبایی از زندگی را به شهر می آورد، جلوگیری شود. آمار قربانیان سرمازدگی که گاه نیز معتاد هستند، در هر صورت دلخراش است و باید از آن جلوگیری کرد. امسال که زمستان با سرمای شدید همه کشور را در برگرفته استان سردسیر البرز نیز زمستان سردی را تجربه کرده است. شهروندان با لباس‌های گرم و تجهیزات کامل چند ساعت در خیابان با سرمای سخت زمستان البرز نمی‌توانند دوام بیاورند ولی امروزه کارتن خواب‌ها در گوشه و کنار پارک‌ها تا صبح می‌خوابند. اگر پناهگاهی برای این افراد در نظر گرفته شود و سپس مراکز آموزشی مانند فنی و حرفه‌ای و مرکز تربیت مربی به این مکان‌ ها ورود پیدا کنند و حرفه‌ای به این افراد بیاموزند دیگر شاهد شغل‌های کاذب مانند جوراب فروشی، سیگار فروشی و دیگر کارهای کاذب در حاشیه خیابان‌ها و سرچهار راه‌ها نخواهیم بود.
نتیجه توانمند کردن کارتن خواب‌ها جامعه‌ای سالم است
این کارتن خواب‌ها نیروی انسانی و ثروت‌های خفته جامعه هستند که اگر مسئولان استان برنامه ریزی دقیقی در این راستا داشته باشند می‌توانند با توانمند کردن این افراد در جهت رشد و پیشرفت جامعهٔ سالم گام بردارند، بنابراین جمع آوری و پناه دادن برای این افراد کافی نیست بلکه بزرگ‌ترین لطف در حق این افراد، توانمند کردن آن‌ها است. با تحقق این هدف در آینده شاهد کاهش بزهکاری

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود