29 مهر 1391
شماره خبر: 13540

کاهش عوارض اعتیاد مهمترین هدف راه اندازی اردوگاه بازپروری معتادان است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

کاهش عوارض اعتیاد مهمترین هدف راه اندازی اردوگاه بازپروری معتادان است

سپیدار آنلاین: فرماندار کرج پیشگیری از اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی را مهمترین هدف در راه اندازی اردوگاه بازپروری معتادان است.
مهدی ایران نژاد با بیان این مطلب در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج اظهار داشت: با جمع آوری 1700 معتاد کارتن خواب در سطح شهرستان تنها هفت درصد از این جامعه آماری مجدد به اردوگاه بازپروری معتادان بازگشتند که خود نویدبخش آینده ای روشن در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی و همچنین بازگشت این افراد به آغوش خانواده و جامعه است. وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این مرکز افزود: به رغم وجود برخی مسائل و مشکلات که این مرکز با آن مواجه است به واسطه همکاری مناسب دستگاه های ذی ربط موفق شده نقش بسزایی در کاهش میزان جرائم متعدد که از مهمترین آنها می توان به سرقت اشاره کرد، داشته باشد. این مسئول خاطر نشان کرد: در بررسی شاخص سرقت در سال 89 نسبت به مدت مشابه آن در سال 90 به خوبی می توان ردپای کاهش مشکلات مرتبط با معتادان پرخطر و کارتن خواب را که علاوه بر ناهنجاری های اجتماعی مباحث امنیتی شهرستان را تحت شعاع قرار می دادند، مشاهده کرد.
ایجاد اشتغال و بازگشت معتادان به جامعه پیگیری می شود
فرماندار کرج گام مهم دیگر در رابطه با ساماندهی کارتن خواب های خیابانی که اکثر قریب به اتفاق آنان را افراد معتاد تشکیل می دهد، اشتغالزایی و آموزش حرفه های مختلف به آنان عنوان کرد و گفت: از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز بازگشت معتادان به آغوش خانواده و جامعه است که برای تحقق این مهم با همکاری اداره بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که پس از غربالگری و پاک شدن افراد معتاد بتوان با توانمندسازی و حرفه آموزی به آنان گامی اساسی در جهت رفع بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی برداشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود