26 اسفند 1391
شماره خبر: 22438

نگاه های حسرت بار به کالاهای گران نمایشگاه بهاره البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

نگاه های حسرت بار به کالاهای گران نمایشگاه بهاره البرز


سپیدارآنلاین: نمایشگاه بهاره با اهداف مختلف از جمله تنظیم بازار، تامین مایحتاج شهروندان و ... برگزار می شود ولی برخی از این اهداف ها در استان البرز محقق شده و برخی دیگر از اهداف از جمله کاهش قیمت و افزایش کیفیت به دست فراموشی سپرده شده است و هم اکنون شاهد جنس های بنجل، بی کیفیت و گران در برخی از نمایشگاه ها هستیم که گرانی زیاد سبب شده تا شهروندان فقط بازدید کننده باشند.
نمایشگاه بهاره هم اکنون در هفت نقطه شهر کرج برپا شده است که نمایشگاه بهاره واقع در ورزشگاه انقلاب با حضور اصغر عربیان استاندار البرز افتتاح شد ولی نکته قابل توجهی که در این بازدید به چشم می‌خورد این بود که فروشنده بر روی محصولات خشبکار خود از جمله پسته قیمتی نگذاشته بود. اینکار فروشنده دلایل مختلف دارد، یکی از دلایل آن شاید این است که قیمت پسته همانند نرخ ارز و طلا به صورت روزانه محاسبه می‌شود و نوسان دارد و شهروندان باید به صورت آنلاین قیمت آن را پرداخت کنند و یا شاید دلیل دیگر این است که شهروندان فقط پسته خندان را مشاهده کنند نه قیمت آن را!
صف های طولانی برنج و مرغ در نمایشگاه های بهاره
طی بازدید میدانی از نمایشگاه بهاره واقع در ورزشگاه انقلاب مشاهده شد که شهروندان برای خرید برنج و مرغ چهار هزار و 800 تومانی باید در صف طولانی بیاستند تا نوبت آنها برسد. یکی دیگر از نکات قابل توجه در این بازدید این بود که با وجود اینکه برخی از غرفه داران با فریاد می گفتند حراج، حراج، اجناس را حراج کردم ولی شهروندان با بی تفاوتی از کنار این غرفه عبور می کردند، گویا با وجود حراج بودن اجناس باز هم قیمت آن بالا است. سرعت بالای بازدید مشتربان در این نمایشگاه و نگاه حسرت آمیز به کالاها و قیمت بالای کالاها با وجود بی کیفیت و بنجل بودن آن نیز از دیگر نکات این نمایشگاه ها است. در افتتاح نمایشگاه بهاره ورزشگاه انقلاب شهروندان با مشاهده استاندار البرز بیان می‌کردند، استاندار مرغ چهار هزار و ۸۰۰ تومانی و یا پسته ۳۰ هزار تومانی کجاست که خریداری کنیم؟ اصغر عربیان استاندار البرز در جواب شهروندان افزود: مرغ با قیمت چهار هزار و ۸۰۰ تومان به وفور تهیه و در بازار توزیع خواهد شد. وی در خصوص پسته ۳۰ هزار تومانی گفت: شهروندان نباید به موج روانی که در خصوص یک کالا به وجود می‌آید با هجوم به خرید دامن بزنند. وی تصریح کرد: شهروندان با تعدیل در مصرف می‌توانند از ایجاد جو و گرانی کاذب در بازار جلوگیری کنند. وی ادامه داد: کالاهای این نمایشگاه‌ها از نظر قیمت نسبت به بازار بیرون پایین که است و کالاهای اساسی به حد کافی عرضه و نیاز شهروندان را تامین می‌کنند. وی افزود: اجناس با کیفیت و شاخص‌های اعلام شده در نمایشگاه عرضه می‌شوند و قضاوت اصلی مردم خواهد بود. استاندار البرز تصریح کرد: مرغ منجمد با قیمت ۴ هزار و ۸۰۰ با توزیع نامحدود و گوشت قرمز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج هندی مرغوب سه هزار و ۵۰۰ تومان کلیویی عرضه می‌شود.
رقابت در نمایشگاه بهاره قیمت‌ها را کاهش می‌دهد
عربیان اظهار داشت: هیچ مشکلی از لحاظ تامین کالا وجود ندارد و فکر می‌کنیم رقابت در نمایشگاه سبب پایین آمدن قیمت می‌شود. استاندار البرز افزود: قیمت‌ها در کل نمایشگاه‌ها مشابه و از نظر کیفی در یک سطح هستند و نظارت بر این نمایشگاه‌ها به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. وضعیت بازار، افزایش و تفاوت نرخ یک جنس به گونه‌ای است که اکثر مردم باید ساعت‌های متمادی زمان خود را برای جابجایی از یک بازار به مرکز خرید دیگر تلف کنند. مسئولان استان البرز از وفور کالا در بازار خبر می‌دهند، این خبر صحت دارد ولی کالاهای موجود بی‌کیفیت و یا گران هستند. نمایشگاه بهاره نیز فرصت دوباره برای فروشندگان شده تا جنس‌های بی‌کیفیت و بنجل را در قالب نمایشگاه بهاره و با سیاست تشویقی ۱۵ درصد تخفیف به فروش برسانند.
جنس‌های بی‌قیمت

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود