23 تیر 1392
شماره خبر: 30054

ورودي شهر نيازمند الماني ماندگار

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

ورودي شهر نيازمند الماني ماندگار


كلانشهر كرج با استان شدن و سرریز جمعيتي با تنوع قوميت هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي اين روزها تشنه تر از پيش نيازمند هویت بخشی به ورودی ها و خروجی های شهر که نقش بي بديلي در شاكله و بدنه اصلي شهر دارند؛ مي باشد.
کلانشهر کرج در گذشته‌ای نه چندان دور، با توجه به آب و هوای مناسب و وجود منابع آبی چون رودخانه کرج، باغ شهری زیبا و سبز با درختان کهن و بی‌شمار بوده ‌است که آثار آن هنوز هم در شهر به چشم می‌خورد. سوای از این امر وجود چهره های فاخر و نامی در این شهر اهمیت این کلانشهر را بیش از پیش می کند. طی ۴۰ سال اخیر و با هجوم جمعیت از سراسر ایران به این شهر، رفته رفته باغ‌های آن تخریب و با مناطق مسکونی و راه‌ها جایگزین شده است. طبق آمار رسمی در سال ۱۳۹۱،جمعیت این کلانشهر به ۱،۹۶۷،۰۰۵ نفر رسید که از این جهت در حال حاضر پس از شهرهای تهران و مشهد به‌عنوان سومین شهر پرجمعیت ایران به‌شمار می‌رود. این شهر در میان کلان‌شهرهای ایران با رشد جمعیت سالانهٔ ۳/۱۴ درصد بالاترین رشد جمعیت را دارد. در این راستا عنصر ورودی به عنوان یکی از اجزای لاینفک شهر محسوب می شود که این امر زمینه ساز ادراک هویت شهری و به دنبال آن کلیت شهر است. در این بحث، تطابق و سازگاري المان هاي شهري با هويت شهر مهمترين رويكردي است كه در بكارگيري عناصر زيباسازي شهر از ديد كارشناسان اين حوزه همواره مورد تاكيد قرار گرفته است.
ایجاد تغییر و تحول در مبادی ورودی و خروجی کرج نیاز به تعامل و همکاری همه مسئولان دارد
رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این رابطه با اشاره به وجود برخی مسائل و مشکلات موجود در محدوده ورودی و خروجی های کرج، اظهارداشت: حضور مشاغل مزاحم، سد معبر و استقرار دکه ها محدوده های عنوان شده از جمله مسائلی است که باعث ایجاد تداخل در وضعیت مبادی ورودی و خروجی های تعریف شده برای شهر کرج است. محمود دادگو در توضیح مبادی ورودی و خروجی کرج با بیان اینکه، این ورودی و خروجی ها در قالب محدوده شهر تعریف می شوند، بیان کرد: ورودی و خروجی های شهر در قالب محدوده شهر کرج، شامل مناطق گلشهر، مهرشهر، کیانمهر، قزلحصار، سهرابیه، اتوبان تهران، ماهدشت و محمد شهر می شود. وی اظهار داشت: پرداختن به مبحث ساماندهی مبادی ورودی و خروجی های کرج و اجرای طرح های عمرانی در این مبادی ضمن نیاز داشتن به همکاری مسئولان ذیربط نیاز به تعامل عموم شهروندان دارد. رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ساماندهی و اجرای طرح های عمرانی در خصوص ایجاد تغییر و تحول در مبادی ورودی و خروجی کرج نیاز به تعامل و همکاری همه مسئولان دارد. دادگو اظهار داشت: زیباسازی سیما و منظر شهر از خروجی های مثبت و موثر پرداختن به مقوله کار کارشناسی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان ذیربط قرا گیرد. رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اذعان بر وجود مشکلات ملموس در خصوص ورودی ها و خروجی های شهر کرج، گفت: بی شک ورودی ها و خروجی های شهر دچار بلاتکلیفی و نواقص شده اند اما آنچه مسلم است این است که این مبادی تابع ضوابط و معیارهای خاصی هستند که به نحوی در چارچوب حریم و محدوده شهری گنجانده می شوند. وی با اذعان بر اینکه در خصوص مبادی ورودی و خروجی کرج تا کنون به وضعیت مطلوب نرسیده ایم، بر ضرورت ساماندهی این مهم تاکید کرد. رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت تعریف نماد برای کرج، عنوان کرد: تحقق این مهم ضمن ساماندهی سیما و منظر شهری به ویژه در یکی از مهمترین مبادی این کلانشهر، تعیین هویت برای این کلانشهر است. این مسئول با یادآوری تعامل و همکاری های ارزنده استانداری و فرمانداری در امور مختلف شهری با مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری،

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود